Roepie & friends...

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 20-05-2017 08:04

Yvette, 100% wissel en wel rapido direct!!!! Dit ziet er uit als een ammoniakprobleem!

Ik heb het geloof ik wel vaker geschreven, maar dit zijn de momenten dat je Prime in huis wilt hebben. Dat neutraliseert een hoop ellende in de bak.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 20-05-2017 09:27

Ik heb echt geen ammoniak, heb ik steeds al gemeten, ik dacht daar ook aan omdat er zwarte randen aan Yennie z'n staart zijn gekomen maar meet de hele week gewoon niks bijzonders.

Toen ik wel ammoniak had vorige maand zag ik dat ook direct aan het gedrag van m'n vissen.

M'n prime is op, moet ik nog ff nieuw bestellen. Heb wel Kingyo Elixer maar heb nog ff niks in het water gedaan.
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 20-05-2017 10:05

Waar meet je je waardes mee? Toch wel de druppels? Die strips zijn echt niet betrouwbaar wat ik her en der lees.

Zo te zien is zijn huid wel erg beschadigd. Nu weer uitkijken dat er geen parasieten toeslaan.
Arme roepie. Het zit hem echt niet mee. Hopen dat dino er iets mee kan. Ik heb van dino een flesje wondrepair. Spulletje met kwastje om op wonden te smeren, sealt de wond voor 12 uur dicht. We horen het wel als je bij dino ben geweest.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 20-05-2017 11:07

Ja uiteraard met druppeltest...

Ik durf hier geen woundrepair op te doen hoor, heb dat spul ook staan naar zie het eigenlijk niet zitten om d'r hele buik daarmee in te smeren. Die rafelige slijmhuid moet eerst wat beter zijn voor mijn gevoel.

Ik heb zo een afspraak bij Vital Fish in Boskoop, ff kijken wat zij zeggen, kan altijd nog naar Dino als het niks is. Als het goed is gaan zij ook m'n water nog een keer testen, ben ik wel benieuwd naar want Roepie lijkt er wat rustiger uit te zien qua rode plekken nu ze een nacht in die andere bak zit. Maar wat er dan in m'n grote bak zit is mij echt een raadsel...
Groetjes Yvette

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 20-05-2017 13:48

Nou water is goed en op Roepie zelf is niks te zien... Dat verklaart waarom de andere vissen nergens last van hebben.
Ze adviseerden me daar om Sera Costapur in het aquarium te doen, heb het wel gekocht maar ga thuis eerst ff de bijsluiter lezen. Hij had het eerst over Bactopur maar dat heb ik in de kast staan en in de loop naar het schap toe werd het ineens costapur... Die verkopers ook altijd... je hebt op een of andere manier altijd iets anders nodig dan je al hebt staan :-P
Groetjes Yvette

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 20-05-2017 15:10

Nou gelukkig niks raars dan hoop dat hij snel hersteld

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 20-05-2017 18:56

Zou het niet in je aquarium gooien hoor! Bactopur is bacteriële zaken en costapur voor parasieten. Dit zijn twee heel verschillende dingen.

Bactopur kan ik me iets bij voorstellen gezien het nog op kort termijn de vinrot. Dit is ook bacterieel en kan je niet zien onder een microscoop!

Costapur is voor parasieten en als ze hem hebben gecheckt en er was niets te zien is dat onzin. Zou het helemaal niet doen want dit werkt op zijn slijmhuid die nu dus al aangetast is.

Krijg je ook weer geklooi met je filter.

Als hij is gecheckt met de microscoop.
Als het erger word zou ik toch gaan voor " iets bacterieels" . Hou ook weer even de ogen goed in de gaten, meestal gaan deze wat naar. Oren komen als er sprake is van verhoogde bacteriedruk.

Raar hoor hij krijgt iets toch niet als er niets aan de hAnd is.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 20-05-2017 19:29

Nee dat staat me dus ook tegen.
M'n andere vissen hebben echt nergens last van, zelfs Yennie z'n oog wordt eindelijk weer normaal en hij heeft behoorlijk last gehad van de Bactopur dus dat wil ik hem eigenlijk niet zomaar nog een keer aandoen.

Ik zit nu te denken om Roepie zo'n 30 minuten kuur Bactopur Direct te geven, ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat je er zo uitziet als niks hebt. De rode vlekken zijn vandaag al een heel stuk weg getrokken en ook d'r huid ziet er wat beter uit maar ze hangt nog als een dood vogeltje aan het wateroppervlak.

Ik wacht nu nog even op een reactie van Michel voor ik besluit wat ik ga doen.
Groetjes Yvette

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 20-05-2017 20:29

YvetteJ schreef:Nee dat staat me dus ook tegen.
M'n andere vissen hebben echt nergens last van, zelfs Yennie z'n oog wordt eindelijk weer normaal en hij heeft behoorlijk last gehad van de Bactopur dus dat wil ik hem eigenlijk niet zomaar nog een keer aandoen.

Ik zit nu te denken om Roepie zo'n 30 minuten kuur Bactopur Direct te geven, ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat je er zo uitziet als niks hebt. De rode vlekken zijn vandaag al een heel stuk weg getrokken en ook d'r huid ziet er wat beter uit maar ze hangt nog als een dood vogeltje aan het wateroppervlak.

Ik wacht nu nog even op een reactie van Michel voor ik besluit wat ik ga doen.
Tja, mijn eerste gedachte bij het zien van de vinaanzet was een ammoniak vergiftiging, maar dat blijkt het niet te zijn. Parasitair was bij het uitstrijkje wel naar boven gekomen dus blijft, zoals Michelle al schreef, bacterieel/virus over...
Je schrijft dat de rode vlekken al een stuk minder zijn... durf je het aan een dag te wachten met Bactopur? Kijk morgenochtend even goed hoe ze is en wanneer je genoeg vooruitgang ziet lijkt Bactopur overbodig. Als ze stabiel/matig is zoals ze nu is kun je die kuur geven... en dan natuurlijk hopen dat ze wat beter dan Yennie reageert!

Vreemd zo opeens en dan zeker omdat de symptomen eerder op iets chemisch wijzen...

Hopen dat het allemaal goed gaat!!!

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 20-05-2017 22:10

Het is en blijft een aparte vis, ik begrijp ook niet waar dit ineens vandaan komt. Voor m'n gevoel ben ik er zo serieus mee bezig, probeer het beste te doen en regelen om in hun behoefte te voorzien maar blijkbaar kun je niet alle ellende voorkomen.

Bedankt voor jullie reacties maar weer, ik ga het idd tot morgenochtend aankijken, heb er wel vertrouwen in dat ze dat sowieso gaat redden, buik ziet er echt beter uit en lijf begint weer te glanzen, gedrag is nog niet veel waard.
Groetjes Yvette

Plaats reactie