Roepie & friends...

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 00:01

Ik zit steeds de datum van m'n vorige foto te checken maar die is dus echt van eergisteren. Vandaag zijn er van de buikvinnen niet meer over dan stompjes. Ziet er wel rustig uit ten opzichte van hoe het was maar ook triest. Hoop dat ook dit zich maar weer herstelt.
Afbeelding

Ze doet het verder hartstikke goed weer, is ontzettend hongerig ook, niet normaal! Vanavond water ververst en de herhaling erin gedaan, ga nog een derde herhaling doen ook op dag 5, kom ik ff voor terug van m'n vakantieadres :lol:

@Louise, NH3/4 heeft volgens mij alleen met je pH te maken, boven een bepaalde grens is het ammoniak en daaronder ammonia, is bij mij gewoon hetzelfde testsetje maar denk eigenlijk bij iedereen?
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2017 07:40

Oh my god :shock:

Nou dit is echt niet normaal zeg,..verschrikkelijk om te zien. Wordt er verdrietig van als ik het ziet.

Wat ik bedoel te zeggen is Colombo heeft een test set waar je alleen NH3 kan meten. Ammoniak dus ik zou die eens proberen die gebruik ik ook namelijk.

Sterkte met Roepie ik hoop echt dat de medicijnen aan slaan.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 07:49

M'n water is goed Louise...
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-05-2017 09:24

Dat ziet er inderdaad wel heel naar uit. Zulke dingen ook altijd voor vakanties. Heeft de vorige kuur toch op een of andere manier niet aangeslagen. Roepie zit nu toch alleen/apart in de bactopur? Kan hij nog wel een beetje zwemmen met die stompjes? Kan me we voorstellen dat dit moeilijker gaat en straks in aquarium misschien niet genoeg kan eten vanwege zijn zwemkunsten of valt dat wel mee?

Ik zou ook even goed kijken of het echt wel over is na die 5 dagen. Kunt denk beter wat langer aanhouden als het nog niet over is anders vermenigvuldigen die bacterieen weer.

Trouwens hoe gaat het met je nieuwe bodem? Ik ben ook voornemens wat klein grind te nemen want mijn filters schuiven al het zand naar 1 hoop en denk dat grind toch iets zwaarder is dat dit niet gebeurd. Ben elke dag al met stofzuigen wat zand er uit aan het halen. Is al bijna allemaal weg

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 09:29

Ik zie aan het zwemmen niks opmerkelijks! Zo raar, ik zou ook verwachten dat het problemen zou geven maar blijkbaar zwemmen ze meer op borstvinnen en staartvin.

Als ik nog twijfel op dag 7 nog een keer nadoseren?

Nieuwe bodem gaat goed maar ook deze verschuift wel wat hoor, iets minder dan het zand denk ik maar verwaarloosbaar. Ik heb ook echt maar een heel dun laagje dus daar komt m'n witte bodem vrij snel doorheen. Ben er wel blij mee, staat echt supermooi!
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-05-2017 09:43

Als je eens tijd heb kun je foto maken van bodem en welk soort de naam van dat spul zodat ik zeker de ronde niet scherpe kan halen?

Zit roepie nog apart?

Is moeilijk qua medicatie maar ikzelf zou wel op zeker gaan en door gaan met medicatie zolang ik zou zien dat het niet over is. Bij je vorige kuur is toch duidelijk de bacterie niet uitgeroeid en kan me voorstellen als hij nog wat heeft dit weer gaat vermenigvuldigen zodat hij een week of 2 weken later weer vol zit en de ellende weer opnieuw begint. Als hij verder geen last heeft van de bactopur beter teveel dan te weinig in roepies geval denk ik.

Het vervelende is dat je bacterieen niet onder de microscoop kan zien anders weet je in ieder geval of het weg is of niet. Zie je ook iets aan de oogjes druk?

Had je ook niet dat medicinale voer van dino? Zou dat er ook weer bij gaan geven als je dit toch heb en as hij dit eet.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 14:46

Ze zit idd nog apart ja, oogjes vind ik wat bol maar dat kan heel lang duren voor het weg trekt zei Dino me eens dus dat is voor nu helaas geen graadmeter. Ik wil iig geen risico lopen voor ze terug gaat. Ze heeft verder nog steeds totaal geen last van de medicatie, ze is juist helemaal opgeleefd en heeft honger voor tien. Ik voer haar nu MediGold Plus van JPD, vindt AB voer nog beetje kort op de vorige keer en nu ze zo goed op de medicatie in het water reageert vind ik dat voldoende, wil ook geen resistentie kweken.


Het is Dennerle kwartsgrind diamantzwart. Het is getrommeld grind.ik had een zak van 10 kilo en heb daar ongeveer nog 1/3 van over.

Afbeelding
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-05-2017 16:35

Ja, beter ff apart houden en als ze opfleurt door de bactopur helemaal goed. Is inderdaad balen dat je niet zeker kunt weten wanneer het weg is. Lekker laten vreten, kan ze mooi weer een beetje aansterken.

Je aquarium ziet er erg mooi uit hoor! Hoewel wel een beetje weinig vis :P

Eerst maar roepie weer beter en dan weer op jacht naar nieuwe visjes. Duimen dat roepie straks weer op volle glorie is want ziet er zo wel zielig gehandicapt uit. Het zit jou ook niet erg mee in z on betrekkelijke korte tijd :(

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-05-2017 16:38

Trouwens inderdaad is jouw tokkie een stuk bescheidener gegroeit. Volgens mij kijkt mijn tokkie tekens naar de oranda en groeit met hem mee. Is bijna net zo groot en heb ze samen gekocht. Denk niet dat mijn tokkie het kleinere soort is :?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2017 18:54

Je bak staat er wel weer mooi bij Yvette, geen alg meer?

Plaats reactie