Kieuwwormen

Wat gaat er mis? [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Kieuwwormen

Bericht door michelle » 17-01-2017 17:52

Vanochtend afstrijkje laten maken omdat ik de microscoop nog niet heb en de telescoop was echt niet goed, heeft kieuwwormen. Ververst en had een doosje NT labs van Dino staan. Heb ruim 6 ml in het aquarium gedaan. Voorzichtige kant.

Op internet even zitten lezen maar nu kom ik overal tegen dat goudvissen erg slecht tegen flubendazole kunnen. Dat van NT labs is dus dat spul. Omdat ik op vakantie ga moet ik uiterst zondag gaan verversen en de medicatie eruit gaan draaien. Dat zou betekenen 5 dagen medicatie. Zou dit voldoende zijn?

Ik heb 2 grote nu voortdurend onder de spraybar hangen maar dit schijnt normaal te zijn, toch, bij kieuwwormen? De telescoop ligt nog op de bodem en de twee kleintjes zwemmen wel driftig rond.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 17-01-2017 18:30

Hoi Michelle, jeetje bij jou ook al? Ik kom net thuis en ben bezig om de poepjes op te zuigen nou daar dwarrelde toch een partij slijmvlokken voorbij. En ik kijk naar Vlekkie zie ik die heel erg ademen en komen er twee sliertjes uit zijn bek. Ik weet nu even niet wat te doen????

Ik heb eergisteren NT LABS worm en Fluke gegegen. Vanwege twee weken witte slierten in de bak. Ik denk dat ik maar weer Bilocil gaat geven. Ben ik nou echt de enige met die slijmvlokken ik vindt het zo raar 'terugkerend iets??????

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 17-01-2017 21:51

Hi Louise,

Het is weer z on dag. Ik had Sera druppels besteld voor me moeder. Die kreeg ik vandaag binnen. Ik heb jbl druppels dus dacht even tekstje doen met de Sera zodat ik moeders kan uitleggen. Werkt iets anders. Sera NO2 op 0 met me jbl druppels 0,1. Allebei 2 x gedaan. Hoe kan dat nou zeg. Datum goed. Ik loop al lange tijd te klooien met me NO 2 maar allemaal met jbl druppels gemeten.

Zover ik weet kan je wormen niet met het oog zien, behalve huidwormen. Bij mij is niets te zien aan de vis m.u.v. Gedrag. Maar door de hoge waterwaardes zover die er wel/ niet waren kon dat rare gedrag ook komen. Vandaag toch maar afstrijkje laten maken voor de zekerheid en vakantie voor de boeg. Verleden keer heeft hij voornamelijk naar costia gekeken of dit weg was. Nu afstrijkje achter de kieuwen. Daar zaten ze.

Ik heb ook die worm and flukes erin dit is voor allerlei wormen maar ik lees veel dat goudvissen slecht tegen het goedje kunnen. Zou even wachten op kennis van iemand die er meer vanaf weet. Ik zou nu heel even wachten met wat anders erin te doen. Als dat flubendazole al niet best is voor goudvissen zal een kuur van wat anders de vis zijn weerstand helemaal om zeep brengen. Vind die beschrijvingen van NT labs echt waardeloos. 4 weken lang mag? Na hoelang zijn de beestjes dood. Herhalen?

Mijne hangen onder de spraybar met de kop omhoog. De telescoop ligt midden in de bak op de bodem. Als ik eten geef zijn ze wel actief en rugvinnetje omhoog dat vind ik wel positief. Hebben ook honger want hebben 3 dagen erwten, erwten en erwten gehad. Vandaag weer voor het eerst klein beetje korrels en erwten.

Wilde ook afstrijkje van ontlasting maar natuurlijk geen poep :cry: had alleen de telescoop mee en ben snel naar huis gegaan want hij lag na het afstrijkje voor dood in bakje en wilde hem niet nog meer stress bezorgen.

Ik hoop dat na me vakantie de toestanden eens over zijn. Wat een geklooi. Welke druppels zijn nu goed. Waren de JBL druppels niet goed? Heb ik voor jan l*l tientallen verversingen gedaan. Pfffff

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 17-01-2017 22:04

Ps. Volgens Michel moet je niet de flukes and worm hebben want die witte draden poep is dan waarschijnlijk flagelaten. Dat zijn geen wormen maar ander soort beestje. KUN je die slijmproppen niet in een potje krijgen en dan met vis en potje naar dino? Weet je tenminste zeker als er wat loos is en weet je als er wat loos is wat je erin moet doen.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 17-01-2017 22:24

:shock: :roll: Jij gaat straks lekker op vakantie zeg! Die beschrijving van NT Labs vind ik ook waardeloos ja, zonder jullie had ik niks geweten met dat spul... Laat maar hopen dat ze het goedje in ieder geval goed verdragen en het iig ook de wormen dood.
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 18-01-2017 06:42

michelle schreef:Ps. Volgens Michel moet je niet de flukes and worm hebben want die witte draden poep is dan waarschijnlijk flagelaten. Dat zijn geen wormen maar ander soort beestje. KUN je die slijmproppen niet in een potje krijgen en dan met vis en potje naar dino? Weet je tenminste zeker als er wat loos is en weet je als er wat loos is wat je erin moet doen.[/quote

Ja ik heb nu even niets MEER gedaan heb de witte filters vervangen en WV. Kijk het ff aan en dan idd maar weer naar Dino.
Dank je

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 18-01-2017 10:19

Het houdt nooit op...

Cypricil van Manaus (is aan de prijs maar werkt!!!!)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 18-01-2017 10:38

Nee idd Michel,..... Héééééél ontspannend hoor,....... Goudvissen :?

Dank je wel weer :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-01-2017 10:50

Hi Michel,

Klopt het verhaal van de flubendazole dat het slecht is voor goudvissen?

Balen want ik heb het er al in. Ik krijg dat manaus niet op tijd in huis dus ik denk dat ik beter het erin kan laten zitten of is het zo slecht dat ik het eruit moet halen. Zou 5 dagen genoeg wezen en dan als ik terug ben van vakantie een herhaling doen?

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 18-01-2017 15:45

Ik ken dat spul niet echt... maar de waarschuwingen zijn er...

Het spul van Manaus is nogal heftig. Dat durf ik er geen 5 dagen in te laten zitten. Max drie...


Ik zou de flubendazole er voor nu in laten zitten. Misschien een 50% wissel net voordat je vertrekt en weer terug met Manaus aan de gang

Plaats reactie