Kieuwwormen

Wat gaat er mis? [leden]
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 18-01-2017 15:46

Vlekkie2016Pipi schreef:Nee idd Michel,..... Héééééél ontspannend hoor,....... Goudvissen :?

Dank je wel weer :wink:
Maar je krijgt er zó veel voor teug... :-)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-01-2017 21:06

Als ik dat eerder had gelezen van dat goedje had ik het er niet zomaar ingegooid. Dino heeft mij een hele apotheek gestuurd verleden jaar daar zat het bij. Ben ervan uit gegaan dat het wel goed zou zijn voor de kieuwwormen en zo erin gegooid. Stom, stom maar ja het zit er nu al in. Ben blij dat ik wel wat minder heb gedoseerd en heb nog 50 liter ververst. Laat het er inderdaad nog maar even in want die wormen moeten toch weg.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-01-2017 07:42

G.morgen Michelle,... Ja ik baal er ook van ik heb natuurlijk ook erin gegooid. Waar had je dat gelezen dan? Jij bent ook echt een pitbull hé,... Je zoekt echt alles af. :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-01-2017 10:18

i Louise,

Omdat die gebruiksaanwijzing zo wazig is ging ik even kijken hoelang het duurde voordat die wormen dood zijn. Op gebruiksaanwijzing 4 weken leek mij een beetje vreemd. Het staat bijna overal als je met google zoek naar flubendiazole/flubenol. Ik kijk meestal bij koidealers. Die hebben soms hele uitgebreide informatie. Goudvissen en koi zijn allebei karpersoorten en hebben veel overeenkomsten qua ziekten.

Jij heb het spulletje toch eruit gehaald. Beter iets anders gebruiken. Ik redt dat niet omdat ik zondag weg ga anders had ik dat ook gedaan. Is lees dat de wormen na 3 a 4 dagen dood zijn maar dat ze eieren leggen dat je daarna nog een keer moet behandelen. Dat doe ik als ik weer terug ben.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 19-01-2017 11:18

Verdomme dames, blijven jullie aan de gang? Zo is het meer een dagtaak dan een hobby. Sterkte maar weer, ik hoop dat het nu eens snel afgelopen is met die flauwekul bij jullie.
Groet Stef.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-01-2017 11:33

NT labs kan je gewoon gebruiken voor sluiers. Ze kunnen inderdaad niet tegen flubinol. Maar er zit ook speciaal een gloedje in dat de bijwerking van flubinol wegnemen. Voor zover ik weet heeft alleen NT labs dit. De beschrijving is beknopt inderdaad van NT labs. Dit omdat het uit Engeland komt. Er zijn niet veel winkels die deze merk verkopen maar het werkt perfect.

Wat je ook kan gebruiken is praziquantel. Ook heel moeilijk te verkrijgen.

Flagelaat is inderdaad anders als wormen. Daar heb ik ook een goed middel voor.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-01-2017 18:07

FancyGoldfish schreef:NT labs kan je gewoon gebruiken voor sluiers. Ze kunnen inderdaad niet tegen flubinol. Maar er zit ook speciaal een gloedje in dat de bijwerking van flubinol wegnemen. Voor zover ik weet heeft alleen NT labs dit. De beschrijving is beknopt inderdaad van NT labs. Dit omdat het uit Engeland komt. Er zijn niet veel winkels die deze merk verkopen maar het werkt perfect.

Wat je ook kan gebruiken is praziquantel. Ook heel moeilijk te verkrijgen.

Flagelaat is inderdaad anders als wormen. Daar heb ik ook een goed middel voor.
Oke,....ja dat had ik inmiddels begrepen, :? Ik moet dan maar een keer ontlasting laten nakijken. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik zat zelf te denken om het van de bodem met een spuitje op te zuigen en het dan in gedistilleerd water of zo te vervoeren naar jou? Of kan het gewoon in het spuitje blijven?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-01-2017 20:00

Dat gaat niet Louise. Mag niet op bodem zijn geweest dan bodembeestjes in de drol en beestjes gaan snel dood. Moeten op commando bij dino er eentje draaien :wink: africhten dus. Heb bij mijne met Pinchet uit zijn kont getrokken :? Heel leuk werkje

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-01-2017 20:13

michelle schreef:Dat gaat niet Louise. Mag niet op bodem zijn geweest dan bodembeestjes in de drol en beestjes gaan snel dood. Moeten op commando bij dino er eentje draaien :wink: africhten dus. Heb bij mijne met Pinchet uit zijn kont getrokken :? Heel leuk werkje
NEE :D :lol: :lol:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-01-2017 22:39

Pfff, naar aanleiding van videobeelden, foute boel, poepuitstrijkje van de tosakin, heeft dino gebeld en vliegensvlug een combi aan medicatie voor aquarium en medicinaal voer opgestuurd. 17.45 op de post. Hopelijk morgen binnen.

Heb dus vanavond maar weer eens ververst voor de verandering en UV filter met kool erin gedaan. Morgen kan dan de nieuwe medicatie erin. Heb net ook nog videobeelden van een huidafstrijkje van een grote gestuurd. Dino wou beeld van de kieuwwormen maar dat durf ik nog niet met een stuk glas in de kieuwen te zitten schrapen. Heb wat slijmhuid van schubben net achter de kieuwen. Zover ik kan zien geen enge drukke kleine dingen. Maar wellicht ziet dino het anders. Ben nog niet erg bedreven in het herkennen van gespuis.

Hopen dat ze allemaal het medicinale eten gaan eten want de moor spuugt na een tijdje kauwen zelfs de erwten uit. Had graag me vakantie een weekje verzet maar dat gaat niet. Weer fijn zo kort dag voor vertrek.

Plaats reactie