Kieuwwormen

Wat gaat er mis? [leden]
wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 22-01-2017 08:43

Het gaat dus beter nu

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-01-2017 10:14

Denk dat dino een heel gemeen spulletje heeft opgestuurd. Gister laat in de middag begonnen ze te flitsen en te schuren. Ik denk dat de beestje dood gaan en dat ze nog laatste stuipneigingen hebben op de vissen. De telescoop is het zwakst. Ik denk het meeste aangetast. Die ligt veel op de bodem, maar trekt zo nu en dan ook een baantje. De rest is Weer rustig. Gister aten ze het medicinaal voer nog niet. Alleen de 2 kleintjes hebben wat brokjes op. Ik hoop dat ze vandaag wel het spul gaan eten.

Zo te zien kan ik wat rustiger op vakantie. Ik denk dat het ergste achter de rug is. Ik ben blij dat dino de medicatie zo snel heeft geregeld anders had me moeder het moeten doen en ik denk dat die met al dat rare gedrag in paniek was geraakt.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-01-2017 10:56



Hoi Michelle,.. Zou dat flitsen niet komen omdat ze van die (dode) beestjes afwillen die misschien nu over héél hun lijf zitten.

Ik hoop dat het rustig blijft vandaag en dat je 'echt gerust' op vakantie kan.

Geniet ervan. Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-01-2017 17:51

Hi Louise,

Ja ik denk dat het flitsen en schuren ook komt dat het gespuis aan het afsterven is. Ze eten nu allemaal het medicinaal voer. De grote vinden er niets aan. Nemen wat brokjes in de bek zwemmen een stukje en spugen het uit. Maar zo af en toe vreten ze er toch wat op, bij gebrek aan beters. Als ik voor het aquarium blijf zitten vreten ze het niet, komen dan weer bedelen voor wat anders, als ik op de bank ga zitten dan eten ze het wel op. Duurt erg lang want ze blijven heel lang kauwen ofzo op een brokje.

Heb net de bak kaal gemaakt zodat de oppas makkelijk poep kan zuigen.

Heb me telefoon al ingeleverd dus appen ontvang ik niet meer.

Hoe was het bij dino? Heeft hij war gevonden of waren de visjes schoon?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-01-2017 20:18

Hoi Michelle, ...

Ja ik ben bij DINO geweest. In de ontlasting was één costia aan het bewegen. Het afstrijkje van de huid was 'schimmel' allemaal draadjes te zien op het schermpje, maar verder geen wormen etc. we weten nog steeds niet weten waar die slijmproppen van komen, maar alle signalen van het hangen op de bodem, tuiten van de mond, gapen, witte ontlasting geven we nu iets voor flagelaten en volgende week ff kijken hoe het gaat. Dan kan ik nog NT LABS fungus geven.

Ik snap niet hoe ik iedere keer aan schimmel komt? Ik ben juist na verleden jaar de fout te hebben gemaakt met de JBL in and out SLANG. Uiterst voorzichtig. Ik maak alles extra schoon en ontsmet met regelmaat de emmers etc. Ook vervang ik de filters en media naar mijn idee op tijd. Dus als iemand een idee hebt?

Nou Michelle,... Je moet echt na je vakantie gaan kijken bij Dino,... Wat een CuTtIes allemaal <heartring> Echt zo gaaf.

Hoe is het bij jou? Fijne vakantie. Geniet ze.

Gr Louise

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 22-01-2017 22:14

Ik zit echt met grote ogen te lezen, het zit jullie niet mee zeg, sjonge, komt ff geen eind aan...

Hele fijne vakantie gewenst Michelle, hoop dat je er van kunt gaan gemeten!
Groetjes Yvette

Plaats reactie