Flagelaten

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Flagelaten

Bericht door michelle » 11-02-2017 10:48

Na de medicijnenkuur van dino zag ik nog steeds witte draden. Me moor eet bijna niet. De tosakin had drollen gevuld met witte poep. Had ik nog nooit gezien dus van de week dino even geapt. Kon door de medicatie komen.

Bij een bestelling van allerhande aquarium spullen had ik een flesje van manaus erbij gekocht omdat ik van NT labs niets tegen flagelaten in huis had. Ik lees op internet even de spullen door van manaus zie ik bij flagelaten vermeld bij de verschijnselen, misvormingen, verklevingen van staart of vinnen.

:idea: me oranda heeft sinds kort een rare kromming in zijn staart. Ik dacht eerst dat het zat vast geplakt maar dit is niet het geval. Er zit een hard stuk in wat de staart raar kromt. Hij poept ook lange witte draden.

Had geen tijd voor microscoop, Dus ook maar een kuur flagelaten erin gedaan. Is maar voor 6 dagen. Moeten na 3 of 4 dagen genoeg binnen hebben.

Ik lees dat jullie de biocil gebruiken. Gebruiken jullie de sensitieve versie of de gewone. Waarom niet de versie speciaal voor koud water vissen? Wil ook wat van dat spul op voorraad hebben dus wil even weten wat ik ga bestellen.

Arme drommels weer in de medicatie maar dacht kan het maar beter wel meteen doen want me filter is nu toch al niet ze stabiel meer na de andere kuur en hebben een week in vers water gezeten met wat toevoegingen qua sporen en mineralen. Hopen dat ik ze niet vergiftig met al dat spul.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-02-2017 11:12

Hoi Michelle, .. Ik zie bij mij nu ook witte draden in de poep en witte draden in het water. Ze zijn niet doorzichtig?

Ff serieus?

Dat Manaus' spul is heel sterk Dino geef mij altijd de Sensetive. Dus als ik jou verhaal goed begrijpt kan ik ook aan de medicijnen en dan heb ik ook nog ammonia jeeeee! :cry:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-02-2017 11:27

Hi Louise,

Witte draden poepen kan ook stress zijn hè. Jouw visjes hebben nu wel even wat stress te verwerken. In het reuzenbad, aquarium, ammoniak, veel verversingen, zal toch ook allemaal wat voor ze wezen. Heb draden ook voorheen wel meer gezien.

De tosakin heeft witte draden maar ook gewone dikke drollen maar de inhoud is echt wit. Als ik erwten geef hoort het groen te zijn.

Het is bij mij een combinatie en, en. 1 die niet eet, 1 met de misvormde staart. Die staart gaf mij de doorslag. Dit is zomaar gekomen en kan een bijverschijnsel wezen van flagelaten. De staart is verder niet beschadigd dus gebroken ofzo is geen optie want dan zou je wat aan de huid ofzo moeten zien.

In jouw geval zou ik eerst zorgen dat je aquarium weer in balans is en je visjes even de tijd geven om tot rust te komen. Als ze niet eten dan vind ik het het een ander verhaal of dat je wat lichamelijks zie. Je bent toch pas geleden bij dino geweest? Waren toch vrijwel schoon?

Vind het een beetje moeilijk in jouw situatie maar ik zou niet kiezen voor medicatie na al dat gedoe. Zal ook nog wel even duren voordat je balans heb.

Geen paniek aanval, rust voor jou en de visjes en veel verversen. :wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-02-2017 11:48

Oke dank je wel Michelle,

De drollen zijn wel gewoon donker maar wel met een ( niet doorzichtig) witte draad erin. Ze eten super goed. Alleen PiPi heeft, ( toen bij Dino al) een ingevallen buik. Dino zei toen al dat dat niet goed is. Het is eigenlijk nog steeds zo. En PiPi gaat nu weer in een hoekje liggen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-02-2017 13:06

Pippi ligt te balen dat hij weer in het glazen bakje zit ipv de badkuip.

Wellicht inderdaad iets met je test maar vers water is nooit fout. Zet een emmer water klaar, laten rijpen en als je ga verversen die emmer erbij en na verloop der tijd komt het wel weer goed. Ik heb zo ook weken lopen klooien met me waterwaardes. 350 liter. Verschonen, bacteriën en veel werk maar er komt wel weer een ommekeer. Zolang je visjes eten en er lichamelijks niets te zien is, is vers water en zoveel mogelijk drollen verwijderen het enige wat je moet doen.

Geduld is een lastige zaak :wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-02-2017 13:14

michelle schreef:Pippi ligt te balen dat hij weer in het glazen bakje zit ipv de badkuip.

Ja dat klopt joh,. Hij maakt zich groot, rugvin omhoog, wiebelt met Zijn kont, zo van ' kom maar op'.

Wellicht inderdaad iets met je test maar vers water is nooit fout. Zet een emmer water klaar, laten rijpen en als je ga verversen die emmer erbij en na verloop der tijd komt het wel weer goed. Ik heb zo ook weken lopen klooien met me waterwaardes. 350 liter. Verschonen, bacteriën en veel werk maar er komt wel weer een ommekeer. Zolang je visjes eten en er lichamelijks niets te zien is, is vers water en zoveel mogelijk drollen verwijderen het enige wat je moet doen.

Geduld is een lastige zaak :wink:
Had jij dat ook dat je twee a drie keer per dag moest WV ?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-02-2017 19:03

Nee zeg gelukkig niet. Ik had juist geen ammoniak maar hoog NO2. Ik ververste elke dag en soms 1x per twee dagen. Ik had me streven van 0 bijgesteld omdat dit gewoon niet wilde. Zogauw het naar de 0,1 liep ging ik weer verversen.

Maar ik teste ook niet meerdere malen per dag. S ochtend meten max. 0,1 dan helft verversen. Vond dat al die weken meer dan genoeg hoor. Ben er toch even zoet mee om elke keer 200 liter af te hevelen en weer bij te vullen. Was al blij als het een dagje nog niet naar de 0,1 liep.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-02-2017 19:30

Moortje eet weer wat. Wat een gedoe want moest niets. Hapte er wel in maar spuwde het weer uit. Zelfs de doperwten kwamen er weer uit. Vanmiddag heeft ie wat stukjes tuinbonen, tubifex en net wat tetra sticks op.

Volgens manaus werkt het medicijn beter als ze voedsel opnemen dus alle registers open maar tot vanmiddag niets. Heel blij dat ik zag dat hij wel wat tubifex wormpjes nam. Toen de tuinbonen en erwtenmix. Erwten spuwde hij weer uit maar de tuinbonen gingen ook mondjesmaat erin. Net de tetrasticks gegeven en verdomd. Hap, slik weg. Is drijvend noodvoedsel maar alla als hij dat wel lust dan prima.

Opgelucht om hem bovenin te zien zweven achter de sticks aan.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-02-2017 19:36

Ah, arme moortje,.. Wel fijn dat ie weer wat eet. ( het zijn toch net onze kindjes) :lol: oh oh. Wat een gedoe.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 20-02-2017 23:34

Gaat het beter intussen?

Plaats reactie