Zout badjes

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 27-02-2017 11:07

Oh wat erg! Hebben ze het alledrie? Degene die het zoutbadje gehad hebben?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 27-02-2017 11:36

Alle 3 verblijven veelvuldig aan de bovenkant van het aquarium. De oranda zwemt wel gewoon recht maar net onder de waterlijn. Deze zwemt ook wel naar beneden en zie ik verder niets raars aan. De telescoop hangt vaak bovenin met de kop omhoog dus schuin omhoog net onder de waterlijn. Zie hem geen lucht happen. Hij hangt gewoon niets te doen. Zwemt ook gewoon naar beneden en zie ik niets raars aan qua zwemmen.

De tosakin zwemt ook veelvuldig recht onder de waterlijn en die heeft als enige balansproblemen.

Ik ben er echt ziek van. Probeer ik op een wat zachtere manier ipv medicatie wat schuren op te lossen en heb ik het in feite veel erger gemaakt.

Had echt alles eerst goed gelezen. Vind het echt ook een beetje stom van mezelf want de eerste poging dat ze op de zij vielen had ik al een gevoel, gaat dit wel goed.

Echt weer ongelofelijk dat ik weer de pech heb dat ik weer het verkeerde zout heb. Heb een half uur bij appie gezeten om al de ingedrienten van al hun soorten zout te lezen. 100 % natuurlijk zonder toevoegingen sprak mij het meeste aan. Tenslotte komt al het zout volgens mij uit de zee en je los het toch op.


Dom, dom en stom :cry:

Die 3 schuren en flikkeren niet meer dat is dus wel opgelost. De moor nog wel dus zal weer een kwestie van tijd wezen dat die parasieten weer op de rest zit.

db8000
Lid FGF
Berichten: 30
Lid geworden op: 02-10-2014 17:31

Bericht door db8000 » 01-03-2017 00:32

heb je niet teveel zout gebruikt 20 gram per liter max voor een zout bad

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 01-03-2017 12:48

Er schrijft toch niemand dat je het verkeerde zout hebt gebruikt of lees ik daar nu overheen?
Ik had ook al niet echt fijne ervaringen met het zoutbadje, bij mij gingen ze ook al heel snel op de zijkant, durfde ze er niet langer in te laten toen.
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-03-2017 19:30

Hi Yvette,

Dino wou verpakking zien omdat niet elk zeezout gebruikt kan worden. de post boven de verpakking.

Ik weet het ook niet of dit de verkeerde is. Volgens mij komt ieder soort zout uit de zee.

Hier op het forum stukje over zoutbad wordt er over 25 tot 30 gram gesproken. Ik heb 26 gram aangehouden dus minimaal. Nu een post erbij 20 gram. Maar maakt me niet meer uit dit was het laatste zoutbadje wat ik gedaan heb.

De tosakin is nu 3 dagen op erwtendieet maar nog komt zijn kont omhoog. Wil ook niet zeggen dat het door het zout komt. Kan een samenloop van omstandigheden wezen maar durf het echt niet meer aan want hij lag er echt beroerd bij na het badje. Hij is verder wel heel actief en vreet als een dijker maar is toch niet goed dat hij opstijgt met kont omhoog.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-03-2017 19:48

Oh jee, michelle, ik wilde net vragen hoe het gaat? Verdorie,....Zou het door de shock gekomen zijn ? Zou toch die zwemblaas therapie gebruiken meis. Misschien moet je bij zoiets snel erbij zijn?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-03-2017 20:50

Ik zit nog erg te dubben wat ik zal doen.

Ik heb hem ook nog niet zien poepen namelijk. Na 3 dagen erwten moet het toch eens komen. S nacht wordt er natuurlijk ook een hoop gepoept en zie ik natuurlijk weer niets. Zie ook wat zwartachtige wokkels liggen. Ze hebben net ook een flagelatenkuur gehad wat ook op de darmen werkt dus wellicht toch ontregeld. Ik weet het gewoon ff niet meer en zit te hopen dat de natuur het oplost. Ik zie ze ook nog af en toe schuren en trillende vinnen.

Vind het ook weer zo wat om er weer een kuur swimbladder er in te gooien. Dan moet ik hem denk ik apart behandelen in een bak waar hij dan een week alleen zit. Ook weer zo zielig. Hij is juist zo vrolijk en actief tussen de vissen. Hij heeft er zelf schijnbaar geen last van hoewel de moor telkens achter hem aan zit te duwen want die heeft ergens zin in en dan maakt hij rare duikelingen.

Vandaag ook bij me moeder geweest. Zij had 30 guppen nu nog 10. Gaan stuk voor stuk de pijp uit. Hebben alle guppen in een curver gedaan. Heb medicatie besteld en worden in de bak behandeld. Ik krijg de bak met guppen van de week want zij gaan een weekje op vakantie. Pff nog een bak met zorgenkindjes erbij.

Het aquarium hebben we helemaal leeg gehaald, schoon gemaakt en word morgen opnieuw opgestart dus dat was ook even een klusje voor vandaag. Die moet weer opstarten dus gaat weer weken duren en dan moet de curver worden onderhouden. Ik Weet ook niet veel van guppen. Mijn moeder natuurlijk wel vandaar ze stuk voor stuk de pijp uit. Eigenwijs stuk vreten................

Heb een beetje Fish overload.

Hoe is het bij jou nu met je watertje. Is er al verbetering of is het ook nog aan modderen?

Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe het komt dat mijn waterwaardens nog zo goed zijn. 2 weken medicatie van dinoen nog een kuur flagelaten en niets aan de hand. Is eigenlijk ook wel heel raar maar ben blij dat ik niets meet dus vind het prima zo.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 01-03-2017 22:07

Ik zou persoonlijk ff niks doen als hij wel gewoon vrolijk rond zwemt. Kan me niet voorstellen dat zoveel medicatie het echt beter zal maken, misschien heeft het wel gewoon wat tijd nodig?
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-03-2017 22:24

Hi Yvette,

Ja dat hoop ik ook maar en ben ik ook wel mee eens. maar er is altijd een maar,

Het is alleen heel vervelend dat ik al eens een vis heb meten doden ivm zwemblaas. Dit was toen ook een hele lange lijdensweg in de hoop dat het goed zou komen maar het was op een gegeven moment te zielig om hem te houden.

Ik wacht nog even geduldig af,

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 01-03-2017 23:06

Ik snap zeker je angst hoor, echt rot als ze zich niet lekker voelen, ik hoop echt voor je dat ie gewoon nog een paar dagen meer tijd nodig heeft.
Groetjes Yvette

Plaats reactie