witte stip

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-03-2017 16:37

Hoi Wes, wat fijn weer lekker frisse start.

Hier zwemmen ze gelukkig weer wat actiever. Eten ze weer alleen ik heb tussendoor veel moeten verversen, dan was mijn ammonia te hoog vandaag weer mijn nitriet. Pff,... Dus ze hebben eigenlijk haast iedere dag een blauwe cocktail gekregen.
Bij Vlekkie zie ik wel dat de stippen minder worden maar het is nog niet weg.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-03-2017 17:24

Goed nieuws bij jullie dus. Houden zo :lol:

Pff weer waterwaardes van slag je hoef je in ieder geval niet te vervelen

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 14-03-2017 16:12

Nou, op hoop van zegen maar weer mensen, hopelijk knapt alles snel op.
Groet Stef.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 14-03-2017 18:57

Ok mooi zo. En nu zo houden ;)

Wes
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-10-2015 12:49

Bericht door Wes » 15-03-2017 10:48

Vlekkie2016Pipi schreef:Hoi Wes, wat fijn weer lekker frisse start.
Helemaal mee eens! Ben een dag na het verversen wel begonnen met eSHa2000. Zag een vage vlek op 1 van de vinnen. Lijkt een soort bacterie/schimmel.
Vlekkie2016Pipi schreef:Hier zwemmen ze gelukkig weer wat actiever. Eten ze weer alleen ik heb tussendoor veel moeten verversen, dan was mijn ammonia te hoog vandaag weer mijn nitriet. Pff,... Dus ze hebben eigenlijk haast iedere dag een blauwe cocktail gekregen.
Misschien een rare vraag hoor. Maar hoe kunnen je waterwaarden zo enorm schommelen? En dan doel ik op ammonia en nitriet. Heb je veel vis? Ververs je niet vaak? ...

Ik heb nu al een jaar of 2 Fancy's zwemmen en tot nu toe nog niet te maken gehad met schrijnende waterwaarden. Ben ook wel strak in verversen overigens, maar meet nooit nitriet (ik meet het wel, maar de waardes zijn nihil, dus ben er sinds een maand of 5 mee gestopt).
Van zeeaquarium naar fancy goldfish. Ik doe graag alles op m'n eigen manier!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 15-03-2017 11:06

Hoi Wes,

Ja waar zal ik beginnen. Haha. een tijd geleden was mijn pomp kapot. Die moest later weer opnieuw starten. Maar in de tussentijd zat ik ook aan de medicijnen. Mijn hele filterbacterieen waren naar de haaien. Op een dag was ik bij Dino voor een afstrijkje en die vond mijn water raar ruiken. Verder niet over nagedacht want bij mij was ook mijn nitriet inmiddels weer goed. Totdat ik PiPi steeds maar niet zag opknappen bedacht ik ineens ik zal mijn ammonia eens meten. Nou die was dus sky high,...ben me echt rot geschrokken. Normaal ververs ik twee keer per week het ligt er soms aan. De ene keer 1/3 en de andere keer 50% tot 90% dus toen hebben mijn vissen twee weken in mijn bad gebivakkeerd. Nu was mijn bak weer een beetje aan het stabiliseren maar ja nu zit ik dus met witte stip medicijn dus vandaar dat de waarde weer/ nog steeds niet goed is. En daarom ben ik nu iedere dag aan het verversen. Gisteren was de laaste dag van het medicijn.

Ik zie nog niet dat de witte stip weg is. Dus ik weet niet wat nu moet doen? Verversen en over kool filteren of verversen en over een paar dagen weer medicijn?

Gr Louise

Wes
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-10-2015 12:49

Bericht door Wes » 15-03-2017 11:19

Vlekkie2016Pipi schreef:Nu was mijn bak weer een beetje aan het stabiliseren maar ja nu zit ik dus met witte stip medicijn dus vandaar dat de waarde weer/ nog steeds niet goed is. En daarom ben ik nu iedere dag aan het verversen. Gisteren was de laaste dag van het medicijn.
Weet niet wat voor medicijn je gebruikt? Hetgeen ik gebruik bij stip (eSHa Exit) geeft aan: GEEN chemische filtratie (zoals actief kool c.q. zeoliet) en NIET verversen tijdens de kuur (ook niet met waterverbeteraars). Je haalt dan m.i. de werkende stoffen uit het medicijn. Maar goed, zoals ik al zei, dit staat in de bijsluiter van hetgeen ik gebruik :).
Vlekkie2016Pipi schreef:Ik zie nog niet dat de witte stip weg is. Dus ik weet niet wat nu moet doen? Verversen en over kool filteren of verversen en over een paar dagen weer medicijn?
Voor je een kuur begint moeten de waterwaarden wel 'kloppen'. Verversen is nodig als de waterwaarde afwijken van hetgeen je wil. Tijdens de kuur? Ja zie bovenstaand!
Van zeeaquarium naar fancy goldfish. Ik doe graag alles op m'n eigen manier!

Plaats reactie