Eng beest in het aquarium

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Eng beest in het aquarium

Bericht door michelle » 15-03-2017 22:58

Omdat me aquariumwater een beetje wazig is heb ik net me UV filter erin gedaan en 2 dagen geleden een bos vallisnera ontsmet etc.

Zie ik net dat ik me lichten uit wil doen iets bewegen. Had me bril niet op en dacht een jong visje. Bril erbij maar het is geen visje. Netje gehaald en het ding weer zoeken. Ppfffff.

Iemand enig idee wat dit nu weer is. Vind het doodeng eruit zien en hoop niet dat er nog meer in zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Verdomme ik moet vrijdag een week op vakantie. Waarom toch.....

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 15-03-2017 23:30

Volgens mij is dit een libellelarve ;)

Is je bak toevallig open? Misschien toch sommige planten niet goed uitgespoeld?
Denk dat ie toch met planten moet zijn meegelift.
In principe eten libellenlarven waterdiertjes die kleiner zijn dan zichzelf.

Gewoon weggooien. Of uitzetten in een sloot buiten.

Gewoon lekker op vakantie gaan hoor en genieten (jaloers)! 8)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 15-03-2017 23:31

:shock: :shock: :shock:
MICHELLE, wat is dat nou weer?????

ik zei toch! NIET MEER OP VAKANTIE JIJ,.................

ik heb echt geen idee, het lijkt wel een rupsje of zoiets.

Wes
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-10-2015 12:49

Bericht door Wes » 16-03-2017 08:14

Lijkt inderdaad op een larve van een insect. Inspecteer je aquarium en verwijder ze
Van zeeaquarium naar fancy goldfish. Ik doe graag alles op m'n eigen manier!

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2017 10:00

Vlekkie2016Pipi schreef::shock: :shock: :shock:
MICHELLE, wat is dat nou weer?????

ik zei toch! NIET MEER OP VAKANTIE JIJ,.................

ik heb echt geen idee, het lijkt wel een rupsje of zoiets.
Het is inderdaad weer niet te geloven.

Wat een engerd hè. Moest hem weer ff zoeken nadat ik me netje had gehaald zat hij in een hoek waar de vissen volop zaten te grondelen. Was bang dat ze hem zouden opeten dus eerst met netje de vissen weg gejaagd. Vonden ze een leuk spelletje dus kreeg hem moeilijk te pakken met die grote koppen van de vissen erbij.

Heb de plantjes een dag in warm water gehad met zout en daarna nog 3 dagen met een scheut protazol en flubendazole. Als hij in de plantjes zat is het wel een heel sterk engerdje om dat te overleven.

Heb inderdaad een open bak en vanwege het mooie weer heb ik de deur wel open gehad. Gooit een Libelle de larve erin of legt deze eitjes en komen die dan uit. Want dan zullen er misschien meer inzitten.

Ga straks toch het aquarium voor een groot deel verversen en kaal maken zodat het tijdens me vakantie makkelijker is voor me vissenverzorgers te onderhouden is. Zal goed kijken of er nietmeer van die engerd in zitten. Volgens mij had het geen vleugels maar misschien dat dat nog moet groeien.?

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 16-03-2017 11:28

Pfff,heb jij weer, beestjes eruit en jij gewoon genieten op vakantie, daar is het voor.
Groet Stef.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2017 12:36

Net me hele aquarium weer eens op de kop en vakantieklaar gemaakt. Ben geen enge beesjes tegen gekomen dus hopen dat het bij deze ene blijft en er niet ergens eitjes van die krengen liggen.

Het lag weer eens vol met eieren van de vissen. Als ik terug kom van vakantie ga ik de kachel afbouwen want word niet goed van die eieren. Hopen dat ze tijdens de vakantie niet aan de gang gaan want ik heb maar 2 keer een aquariumverzorger. Door die eieren en bevruchting telkens me waterwaardes omhoog. Manlief moet enge beestjes spotten en verwijderen. Die blijft thuis en verzorgt het eten. Die is zo onhandig en ontechnisch dus die vertrouw ik het verversen niet toe. Dan gaan er ongelukken gebeuren.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 16-03-2017 20:09

Oke dus alle hulptroepen staan paraat,.. Dus lekker genieten meis, veel plezier.

Ik ben weer ff langs Dino geweest. Omdat ik het niet vertrouwde en nog steeds stippen ziet bij Vlekkie. Ik had telefonisch contact en de afweging was opnieuw medicijnen voor 'stip' maar dan een ander merk. Maar ik dacht laat toch liever een afstrijkje maken. En wat bleek die krengen zaten DOOD! Op het afstrijkje JEEEEE! Maar nu hebben ze weer schimmel, JEEEE! Dus alsnog medicijnenen maar gelukkig ff geen enge beestjes.

Nou ieder geval hopelijk voor ons beide weer een goed end,... Geniet ze, veel plezier.

Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2017 20:45

Hi Louise,

Nou jouw visjes hebben ook geen mazzel hoor. Nu weer schimmel. Hoelang moeten ze nog in de medicatie? Hierna maar eens een tijdje gewoon op lekker vers water hoop ik voor ze. Wat een gedonder. Van het een naar het ander.

Hier doen ze het verder prima. Alleen word ik gek van de eieren. 2 keer in de week en als ik mazzel heb nog een derde keer. Weet nu ook waar die dikke witte drollen door komen. Dat is het eieren dieet.

Tokkie zwemt nog in de waterlijn en de visjes van me moeder ook geen dode meer en water eindelijk een beetje stabiel dus dat komt u mooi uit.

Morgen drukke dag. Pokke eind rijden naar noord Holland. Ouwe gaat mee dus hoop inpakken. Zal blij wezen als we er morgen zijn. Hopen dat ik morgenochtend ff geen eieren zie want dan moet ik ook nog weer 200 liter verversen.

Dan lekker een weekje geen vis muv gebakken op me bord :P

Plaats reactie