UITBRAAK Wormen, planaria, ieder geval niet goed

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2017 22:56

Michel1968 schreef:Het zit je werkelijk niet mee... en dat is zo'n beetje het understatement van het jaar... :(
Nou het is echt niet normaal maar ik ben helaas niet de enige :?

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 23:22

Volgens mij is onze miserie een peuleschil vergeleken bij jouw ellende zeg, hoe kan dat nou toch.
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-05-2017 08:02

Jezus dat meen je niet :roll:

Heb jij superwormen? Weet je niet wat voor wormen het zijn? Lijkt me sterk dat het wormen van je vissen zijn want volgens mij kun je die niet zien met het blote oog. Staat er niet een plant ofzo in de buurt waar ze uit komen? Noem maar wat hoor want die klootdingen moeten toch ergens vandaan komen.

Visjes blijven dus nog een maandje in bad. Doen die het verder goed in het bad?

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 25-05-2017 08:33

Misschien een handje van deze jongens in de bak gooien?

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... ome-helena

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 25-05-2017 10:33

YvetteJ schreef:Volgens mij is onze miserie een peuleschil vergeleken bij jouw ellende zeg, hoe kan dat nou toch.
Nou ik vind dat van jou roepie toch wel heel erg hoor. Mijn vissen zwemmen gelukkig nog in bad daar heb ik het UV aangezet, dat schijnt volgens een artikel iets te helpen. ik weet of het uit het bad in het aquarium is gekomen. ik denk zelf van niet. Ik heb water bekeken maar daar zag ik op het moment niets zitten. Het is ongelofelijk ik heb alles nieuw alles dagenlang ontsmet droog laten staan etc. Ik denk dat ze door de poepjes die ik erin gegooid hebt weer actief zijn geworden. Daar schijnen ze op af te komen.

Ik weet nu even niet wat te doen,....zucht.

Hoe gaat het met roepie?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-05-2017 18:27

Michel1968 schreef:Misschien een handje van deze jongens in de bak gooien?

http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... ome-helena
Ja zou een oplossing zijn, maar dan heb ik daar weer eitjes van in de bak.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-05-2017 18:39

michelle schreef:Jezus dat meen je niet :roll:

Heb jij superwormen? Weet je niet wat voor wormen het zijn? Lijkt me sterk dat het wormen van je vissen zijn want volgens mij kun je die niet zien met het blote oog. Staat er niet een plant ofzo in de buurt waar ze uit komen? Noem maar wat hoor want die klootdingen moeten toch ergens vandaan komen.

Visjes blijven dus nog een maandje in bad. Doen die het verder goed in het bad?
Hoi Michelle, het enige wat ik kan bedenken is dat er eitjes op de vissen hebben gezeten en die nu pas uitgekomen zijn? Ik heb nadat ik(dacht) dat ze schoon waren van de laatste test. ( afstrijkje) poepjes van het bad in het aquarium gegooid om het proces te versnellen.

Nu blijkt dat Nematoden op ontlasting afkomen. Dus of ze zaten in bad of toch overleefd in het aquarium?? Ik heb er nu Manaus levamicil ingegooid en je zag ineens weer een explosie van witte wormen in de bak. Alsof ze door dat medicijn oplichtte heel bizar.

Ik ga nu echt niet meer alles schoonmaken. Het heeft toch geen zin. Ik wacht dat medicijn af ga waterverversen en ga dan maar weer bacterieen bijvoegen.
Vissen doen het wel goed in bad. Moet alleen wel haast elke dag wat waterverssen. Ik snap ook echt niet hoe die wormen kunnen blijven leven. Moet je nagaan ik heb er Halamid uit frustratie ingeflikkerd, levamicil overdosis ingeflikkerd en nog zie je ze bewegen. Heb net nog gekeken. Niet grappig meer. Oh ja en ook nog een halve zak zout?

Snappen jullie het???

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 28-05-2017 20:19

Tja, poep erin is wellicht geen ergere snuggere stap geweest. Wat voer was genoeg. Maar als de vissen nog wormen hadden had je ook een probleem gehad met plaatsing in je aquarium.

Ik weet van wormenmedicijnen dat dit een wat langdurig proces is. Het dood zo en zo de eitjes niet dus moet je altijd langdurig behandelen zodat als de worm uit het eitje komt er nog medicijnen inzitten zodat ze toch dood gaan. De medicijnen werken op de worm en ligt iets stil in de worm zodat ze niet kunnen eten endus pas na een aantal dagen van uithongering dood gaan.

Stel een volwassen worm doet er 4 dagen over om uit te hongeren en dood te gaan kan dat viezerikje nog een hoop eieren leggen. Stel de eieren komen na 4 dagen uit dan gaat pas weer de medicatie werken op het jonkie. Als ik dan zo tel duurt een cyclus.

3x4 dagen is 12 dagen.
4 dagen volwassen worm dood.
Eitje komt na 4 dagen uit.
Jonkie gaat na 4 dagen dood.
Moet je niet een gluiper hebben die pas na 5 dagen uit zijn ei komt :lol: dit hangt weer samen met tempratuur.

Dit is internet wijsheid.

Vind het echt wel balen voor je. Nu natuurlijk ook te hopen dat je visjes wel schoon zijn en ook niet weer vol zitten. Zou voor de zekerheid voordat je ze in het aquarium doe toch nog even laten checken. Als ze wel schoon zijn kun je het filter uit je bad mee verhuizen. Dit scheelt heel veel tijd. Dan hoef je niet weer 4,5 weken te wachten totdat je de NO2 piek heb gehad.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-05-2017 20:32

Dank je wel Michelle voor je heldere uitleg. Ik ga woensdag ff naar Dino kijken of ze schoon zijn. Alhoewel ik toch bang ben dat het idd uit het bad komt. Ik heb zo grondig alles schoongemaakt.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-06-2017 01:52

https://youtu.be/u4ffYlkaMyY


Ik heb iets geprobeerd om de film op you tube te zetten willen jullie eens laten weten of het is gelukt?

Plaats reactie