'iets bacterieels'...

Wat gaat er mis? [leden]
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 08-05-2017 21:31

Nou ik had gehoopt wat ammoniak en nitrietellende te voorkomen maar dat ging natuurlijk niet, week week of 3 na het medicijngebruik kreeg ik ammoniak en ruim een week later nitriet. Ik zou het persoonlijk niet nog een keer kopen.
Groetjes Yvette

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 08-05-2017 21:45

Ammoniak en nitriet standaard onderdeel van de 'cycle' dat valt niet te voorkomen...

Maar als ik het goed heb zaten de vissen ook op antibiotica - if so: dan vind ik een bacteriële opbouw van 3 a 4 weken nog wel redelijk snel. Er vanuit gaande dat de vissen nog wel de nodige antibiotica afscheiden in het water.

We zullen zien hoe het hier gaat uitpakken. Ben op zich wel te porren voor deze aanpak. Zeker omdat er een mineralenboost achter zit die het kleurverliezende visje zo hard nodig gaat hebben... Qua eventueel kleurherstel - al heb ik daar een totaal hard hoofd in.

en allemachtig... wat meurt het water met de antibiotica en het medicinaal voedsel. Alsof er een viskraam in huis staat!

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 08-05-2017 21:54

Wellicht heeft het wel gewerkt hoor, maar het zal voor m'n gevoel ook niet meehelpen dat ik de laatste tijd steeds artikeltjes tegenkom dat bacteriën uit een flesje niet kunnen werken, is nogal een hot item op FB geweest.

Ik hoop vooral dat je vis er weer bovenop komt, het is vervelend dat je er niet precies de vinger op kunt leggen wat ie nu heeft, dat maakt het zo gissen...
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2017 13:14

Hoi Michel,...

Hoe gaat het nu??

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 11-05-2017 13:20

Het lijkt vooruit te gaan. Er wordt nu wel wat gedacht aan waterbuik... niet door mij... maar wie ben ik...

De kleuren lijken weer wat meer helder te worden, de glans komt zelfs wat terug. De verkleuring zelf is denk ik permanent. Medicinaal voer wordt redelijk goed opgenomen.

Morgen of zaterdag een 100% wissel en dan temperatuur laag en water met een hoge dosis zout dat stapsgewijs nog wat opgevoerd gaat worden (tip van Japanse kweker) en zal ik moeten gaan beginnen de bacteriën weer op orde te krijgen. We zullen zien hoe dit gaat uitpakken.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 11-05-2017 14:19

Ben benieuwd hoop dat alles goedkomt

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-05-2017 16:35

Goed om te lezen dat jezelf het idee heb dat hij toch opknapt. Wellicht dat de kleuren na een paar maanden ook weer wat beter eruit zien. Is nog zo kort geleden moet ook even tijd hebben denk ik.

Ik lees overal dat gevaarlijk is om kouder te verversen ivm parasieten, Mn stip. Waarom ga je water op lage tempratuur doen? Is dat niet een beetje link ivm parasieten? Zouden ze nog genoeg weerstand hebben om dit af te kunnen weren?

Je filter zal wel om zeep gedraaid zijn. Heb je zo je best gedaan om dit allemaal op te bouwen en dan even wat medicatie en dag bacterieetjes. Zonde hè, als je mooie ranchu maar weer beter word en heb je weer wat een intensiever hobby. Moeten jou ook een beetje bezig houden hoor :P

Kan niet zo zijn allemaal geklooi bij iedereen en jij de hele dag in de luie stoel naar je ranchuutjes zitten te staren. Hoewel ik het je natuurlijk wel had gegund hoor. :wink:

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 11-05-2017 19:25

michelle schreef:Goed om te lezen dat jezelf het idee heb dat hij toch opknapt. Wellicht dat de kleuren na een paar maanden ook weer wat beter eruit zien. Is nog zo kort geleden moet ook even tijd hebben denk ik.

Ik lees overal dat gevaarlijk is om kouder te verversen ivm parasieten, Mn stip. Waarom ga je water op lage tempratuur doen? Is dat niet een beetje link ivm parasieten? Zouden ze nog genoeg weerstand hebben om dit af te kunnen weren?

Je filter zal wel om zeep gedraaid zijn. Heb je zo je best gedaan om dit allemaal op te bouwen en dan even wat medicatie en dag bacterieetjes. Zonde hè, als je mooie ranchu maar weer beter word en heb je weer wat een intensiever hobby. Moeten jou ook een beetje bezig houden hoor :P

Kan niet zo zijn allemaal geklooi bij iedereen en jij de hele dag in de luie stoel naar je ranchuutjes zitten te staren. Hoewel ik het je natuurlijk wel had gegund hoor. :wink:
Die lagere temperatuur icm met veel zout is me aangeraden door een Japanse kweker. Wat ik zijn verhaal kon opmaken (google translate en mijn eigen kwaliteiten) is dat waterbuik(achtigen) - ik twijfel - nog wel eens in het voorjaar wil ontstaan door veranderingen in licht en tempertuurschommelingen. Die laatste heb ik niet, maar die eerste weer wel, sinds een paar weken staat s'ochtends de zon vol op de bak, en die komt echt vanachter een hoekje zetten (plots dus). Wie weet heeft dit iets getriggered - ik twijfel... maar goed, zijn benadering is de temperatuur naar beneden icm. opvoerend zout. Van 0,1% naar 0,3% totdat de klachten minder worden.

We zijn nu het stadium van rondzwemmen in antibiotica voorbij en gaan door met medicinaal voedsel. Plus dat extra zout nu om de hoek komt kijken - en ladingen FCC en UV-C, daarna dat gistende spul, daar wil ik volgende week eigenlijk wel mee gaan beginnen.

Ik kan je verzekeren dat de stoel van waaruit ik de beestjes kan zien alles behalve lui is... harde bureaustoel - maar werkt lekker als werkstoel... ;-)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2017 19:44

Die lagere temperatuur icm met veel zout is me aangeraden door een Japanse kweker. Wat ik zijn verhaal kon opmaken (google translate en mijn eigen kwaliteiten) is dat waterbuik(achtigen) - ik twijfel - nog wel eens in het voorjaar wil ontstaan door veranderingen in licht en tempertuurschommelingen. Die laatste heb ik niet, maar die eerste weer wel, sinds een paar weken staat s'ochtends de zon vol op de bak, en die komt echt vanachter een hoekje zetten (plots dus). Wie weet heeft dit iets getriggered - ik twijfel... maar goed, zijn benadering is de temperatuur naar beneden icm. opvoerend zout. Van 0,1% naar 0,3% totdat de klachten minder worden.

Zou dat echt zo zijn?? Bij mij pikken ze nu ook heel veel zonlicht op in de badkuip. Ik dacht gisteren nog, lekker he jongens geniet er maar van! Ga ik me daar weer over druk maken. Maar buikwaterzucht is toch dat de schubben gaan openstaan? Dat is bij jou toch niet? Ben blij voor je dat ie iets opknapt Michel. Wel een druk programma zo.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 11-05-2017 20:21

Buikwaterzucht dacht ik ook aan michel ik heb ooit 1 visje gehad hiermee maar die at ook niet meer

Plaats reactie