'iets bacterieels'...

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 11-05-2017 21:24

Vlekkie2016Pipi schreef:Zou dat echt zo zijn?? Bij mij pikken ze nu ook heel veel zonlicht op in de badkuip. Ik dacht gisteren nog, lekker he jongens geniet er maar van! Ga ik me daar weer over druk maken. Maar buikwaterzucht is toch dat de schubben gaan openstaan? Dat is bij jou toch niet? Ben blij voor je dat ie iets opknapt Michel. Wel een druk programma zo.
Heb er bewust ook: '- ik twijfel' achter gezet. je moet natuurlijk niet vergeten dat de boel daar buiten in open lucht gebeurt. Kreeg ook al aanwijzingen om extra schaduw te maken met extra rijstmatten ed. Dus... maar goed, niemand weet tot nu toe wat er speelt, moet alle opties openhouden. Van zout zijn de heren hier nooit geschrokken, dat durf ik wel aan...
wil schreef:Buikwaterzucht dacht ik ook aan michel ik heb ooit 1 visje gehad hiermee maar die at ook niet meer
Tja, zoals Louise ook al aangaf... die schubben staan eigenlijk niet naar buiten. wat je op de foto ziet is ook de lichtval waardoor het er iets op lijkt. Plus dat de meeste gevallen buikwater waarover ik lees dan ook echt zielige hoopjes zijn en dat is hier eigenlijk niet het geval. Zwemt actief, eet goed, bedelt om voedsel, vinnen staan normaal. Dat zijn toch niet echt de kenmerken van een zieke vis... en al helemaal niet iets ernstig als buikwaterzucht.

Maar goed, ik ga voorzover mogelijk de aanwijzing van de Japanner integreren met m'n eigen plan en die van Dino. Voor de rest kan ik er met de kennis van nu niet aan doen en is het een beetje aan de vis zelf natuurlijk... (al bevalt mij dat natuurlijk in het geheel niet!)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-05-2017 21:30

Hoelang hebben ze nu in de anti biotica gezeten? Relatief kort toch of gaat de tijd zo snel.

Het koudere water is wellicht ook wel te doen. Baat het niet schaad het niet. UV en zout zal ook de nodige parasieten elimineren. Heeft zout ook invloed op bacterieen?

Altijd moeilijk iets bacterieels want dat kan je niet zien onder de microscoop. Zou zomaar iets waterbuikzucht achtig kunnen wezen en was je er gewoon erg op tijd bij. Zal ook bij de ene vis allemaal wat sneller gaan dan bij de ander door verschil weerstand.

Al met al rare situatie want door jouw UV licht moet er toch geen bacterietje mogen leven in het aquarium.

Hij eet nog dus prima en dan weer afwachten verder en weer zorgen dat je filteromstandigheden goed worden. Ben benieuwd naar het jagermeisterachtige flesje gaat helpen. Hopen dat je visjes er niet scheef van gaan zwemmen. :P

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 11-05-2017 22:03

Dat klopt wel met buikwaterzucht hangen ze enorm en inderdaad zielig hoopje maar komt vast goed met al jou goede zorg

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 11-05-2017 22:29

michelle schreef:Hoelang hebben ze nu in de anti biotica gezeten? Relatief kort toch of gaat de tijd zo snel.
Het koudere water is wellicht ook wel te doen. Baat het niet schaad het niet. UV en zout zal ook de nodige parasieten elimineren. Heeft zout ook invloed op bacterieen?
Altijd moeilijk iets bacterieels want dat kan je niet zien onder de microscoop. Zou zomaar iets waterbuikzucht achtig kunnen wezen en was je er gewoon erg op tijd bij. Zal ook bij de ene vis allemaal wat sneller gaan dan bij de ander door verschil weerstand.
Al met al rare situatie want door jouw UV licht moet er toch geen bacterietje mogen leven in het aquarium.
Hij eet nog dus prima en dan weer afwachten verder en weer zorgen dat je filteromstandigheden goed worden. Ben benieuwd naar het jagermeisterachtige flesje gaat helpen. Hopen dat je visjes er niet scheef van gaan zwemmen. :P
Morgen een week. Ik vind het mooi geweest. Natuurlijk wel nog twee weken door met medicinaal voer, dus om nu te zeggen 'dan zijn ze uit de kuur'...

Met UV is het niet zo dat je water compleet steriel wordt, zeker met mijn omloopsnelheid niet (en natuurlijk een lamp die aan z'n einde zat. Elke 6 maanden vervangen, deze had in maart al vervangen moeten worden. FOEI!!!!)

Het is allemaal maar vreemd... maar goed, we proberen er maar van te leren!

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-05-2017 22:35

Wellicht valse waterbuikzucht. Ben dit ooit tegengekomen en bewaard.


http://www.elfwdr.nl/vijver/Visziekten/ ... rzucht.htm

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 11-05-2017 22:40

michelle schreef:Wellicht valse waterbuikzucht. Ben dit ooit tegengekomen en bewaard.


http://www.elfwdr.nl/vijver/Visziekten/ ... rzucht.htm
heeeeeee dank je voor de link!

mja, ik blijf twijfelen of het buikwaterzucht is. Die vervloekte Japanners moeten eens gewoon in het engels willen communiceren. Als ze iets schrijven dat zowel in engels als nederlands wordt vertaald als: dennenappel. Is het dan gek dat ik denk dat ze buikwaterzucht bedoelen? Nee toch?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-05-2017 22:47

Tja, mijn Japans is ook niet up to date en vertaalmachines hebben ook weer hun eigen taal.

Toen met dikkie hèb ik zoveel gelezen en alles waarvan ik dacht daar heb ik wellicht ooit iets aan staat in een mapje. Dat jij schreef waterbuikzucht zat nog ergens een hersencelletje over valse en echte. Dat kwam hier vandaan. Wellicht als je verder zoek op valse waterbuikzucht dat je meer kan vinden.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-05-2017 13:54

Hi Michel,

Hoe is het met je ranchu? Zie je al verbetering?

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 16-05-2017 15:34

Daar was ik ook nieuwschierig naar

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 16-05-2017 18:08

Lichtjes... zwemt wat krachtiger dan een week gelden, eetlust is enorm. Maar de verkleuring gaat gewoon door... één oog helemaal schoon, de andere nog een kleine waasje.

Op zich denk ik dat het goed gaat, maar zal moeten accepteren dat ik straks met een witte ranchu zit.

Plaats reactie