Wengroei?

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-01-2018 12:29

Jeetje Michelle het is inderdaad heftig. Maar buiten de schimmel wat zijn ze mooi en groot geworden.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 08-01-2018 13:45

Oke duidelijk verhaal de grote bult bij jouw oranda kun je die niet eraf halen en dan kijken wat eronder zit het is best groot
Jij heb al eens wen geknipt toch ik zounhet er dus afhalen en de vis even een tijdje appart zetten daar zou ik denk ik mee beginnen dan kun je het stukje ook even nader bestuderen ondanks dat ik nooit problemen heb zou ik dat wel aandurven omdat ik het zou willen weten

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-01-2018 20:13

:shock: Is groot hoor. is hij een heel stuk kop kwijt :shock:

Ik heb nog geen wen getrimd. Ik heb enkeld zijn oogjes bevrijd van de wen. Op utube staat een filmpje hoe te doen. Ziet er erg gemakkelijk uit, pak je stuk wen met pinchet en knip zo weg.

Geloof me de praktijk is toch anders. Ik had scalpels gekocht maar die wen is erg glibberig en heb je het goed vast en wil je snijden glibbert het weg. Ook flipperde die dikkop. Heb hem een paar keer in de verdoving moeten doen om hem enigzins rustig te laten liggen. de schaar ging toch beter. Ik heb geen vaste hand blijkt die gaat trillen en was bang dat ik in het oog terecht kwam.

Ik wacht nu een de trichosal tijdje af want na 2 dagen nog te kort om er wat van te zeggen en dan maar kijken.

Moet de ogen ook weer doen dus wellicht als hij dan op de operatietafel ligt even nader bestuderen en kan altijd eerst klein stukje weg halen. Zal wel een raar gezicht zijn dan heeft hij/zij 1 kant een platte kop.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-01-2018 20:17

Knap dat je dat durft. Brrrr,..

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-01-2018 20:22

Vlekkie2016Pipi schreef:Jeetje Michelle het is inderdaad heftig. Maar buiten de schimmel wat zijn ze mooi en groot geworden.
Ik vind het zelf qua grote wel mee vallen/tegenvallen. Ik had verwacht dat de oranda een knoeperd zou worden maar dit valt ontzettend mee als ik vergelijk met de rest. Ik heb ze nu al weer ruim een jaar en als ze tot 2 jaar gaan groeien zullen ze niet veel groter worden als me LFS visjes. Tokkie groeit beter in verhouding dan dikkop. Dan is tokkie ook wel een klein vreetmonstertje maar toch. Heb aardige plons water en voer heel afwisselend dus had meer verwacht maar vind ze evengoed wel leuk hoor.

Wilde ook nog een ranchu en had 50 liter voor hem gereserveerd maar ik zie erg op tegen dat wen gedoe. Ik moet nu ook die oogjes doen en nu die rare vlek dus weet het nog niet zeker.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-01-2018 19:27

Heb je een foto hoe hij er nu uitziet

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-01-2018 21:19

Update. Nog niet veel verschil te zien. Zitten nu in manaus diploral om aan te sterken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 02-02-2018 07:58

Probeer de rotte stukken Vd Oranda weg te snijden onder verdoving. Probeer eens medicinaalvoer. Helpt goed tegen dit soort kwalen. Wassup me anders hierover.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-03-2018 14:34

Vandaag de oranda geopereerd. Emmer kingyo relax, emmertje vers met luchtsteen, scalpel, schaartje, in de jodium, flesje vin and wound repair en natte operatie theedoek.

Oranda in de emmer met verdoving en na een kwartier nog spartelen. Durfde niet echt meer erin te doen bang dat hij knock out ging. Oranda op de hand in emmer en bleef aardig rustig en met scalpel geprobeerd de wen te trimmen. Met schaar nog wat geklooi maar handen te kort. Heb wel wat eraf kunnen halen maar dat is geen doen alleen. Je moet toch de wen bij de ogen optillen/wegduwen om het weg te kunnen halen.

Morgen komt de verpleegster die de wond van me stiefvader doet en heb haar gevraagd of ze morgen even kan helpen Zal ik de vis in water houden en wen optillen/duwen zodat zij kan snijden of knippen.

Wat ik nu weg heb gehaald ziet er een beetje rafelig uit. Heb wel de vin and woundrepair erop gedaan en hij zwom zo weg in het aquarium en 5 minuten later was het voertijd en melde zich ook dus heeft er klaarblijkelijk geen last van.

Morgen poging 2.

Ik neem geen ranchu want ik vind dat trimmen van de wen toch wel een heel akelig klusje. Het is zo leuk die dikke koppen maar als er wat mis mee is moet je toch akelige dingen doen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-03-2018 14:39

Afbeelding

Afbeelding


Voor de ingreep. Was aardig groot geworden

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie