Wengroei?

Wat gaat er mis? [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 05-03-2018 16:50

Heeel veel sterkte 🖖 ik weet hoe het is als je vis ziek is.
Misschien overbodig maar Dino heeft elixer voor herstel.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 05-03-2018 18:54

Jeetje Michelle, wat stoer, dit zou ik echt niet gedurfd hebben. Sterkte morgen. XX

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-03-2018 09:25

Tweede operatie is geslaagd. De verpleegkundige heeft promotie gemaakt als vis chirurg :P

Ik had een beetje extra kingyo relax gebruikt maar de oranda gaat echt niet knock out hoor. Ik heb hem in de emmer op de zij gehouden zodat de vischirurg 2 handen had en met schaar en pinchet heel wat weg gehaald. Hij heeft weer oogjes. Liggen wel erg diep in de wen en een kant is beter gelukt dan de nadere kant maar hij kan wel weer wat zien. Wat zal hij daar blij mee wezen. Weekje lang iedere dag wat fin and wound repair op de plek en hopen dat het dan goed gaat komen.

Zal straks een foto met ipad plaatsen. Lukt niet met lap top

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 08-03-2018 10:58

Fijn dat het gelukt is

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 08-03-2018 18:53

Gelukkig dat het achter de rug is, ben benieuwd naar de foto’s.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-03-2018 21:17

2e poging blauwe is Fin and woundrepair


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 14-03-2018 08:36

Hoe gaat het intusse?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2018 21:20

Weer maar eens een update uit huize ellende :roll:

Na de trichosal, bactopur direct, poeders van dino, zoutbadjes gaat het nog steeds niet goed in het vissenhuis. Filters plat, verversen, verversen maar geen blijvend resultaat.

Rare vlekken in staarten, vinnen. Plekken op kop. Rafelige vinnen,staarten. Het word niet minder laat staan beter.

Morgen naar koi centrum medicinaal voer halen. Vissen zitten nu al maanden in allerlei kuren wat niet bepaald goed is voor hun weerstand en ik hoop dat het voer van binnen uit resultaat gaat geven. Zo af en toe wat ellende ok, maar dit begint zeer uitzichtloos te worden en begin er een beetje klaar mee te raken.

Ellende vandaag kop, staarten, vinnen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 17-03-2018 01:08

Ja rafelen, die zit er bij mij ook in, tesamen met witte stip bij een tweetal.
Eten ze verder wel goed bij jou ? en zijn ze gewoon actief of iets minder ?
Die zout kristallen toevoegen zou dan nog kunnen helpen om de rest te ondersteunen.
Ik leef met je mee bro😷

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 09-04-2018 20:30

Na het rotnieuws van Michel mbt. plekken in de wen en Hole in head heb ik een afstrijkje gemaakt van poepjes. Niets kunnen vinden wat ik kon detecteren als zijnde flagelaten. Het bleef in me hoofd hangen en zag bij manaus informatie tevens gaten in staart of vinnen. De tumorvis had een week of 2 geleden opeens een klein rond gaatje midden in zijn staart. Na het paai festival was ik ervan uitgegaan dat dit ws beschadigd was tijdens het festival. Geen witte ontlasting, wel had de tumorvis rare witte schimmelachtige plekken op zijn kop maar geen gaten te zien.

Pfff dubben, dubben en dubben want ik had net besloten alles te laten zoals het was omdat alles het redelijk goed deed op de oranda na. Had me geschikt in het feit dat de oranda ws erger zou worden en ik hem wellicht uit zijn lijden moest gaan verlossen. Zolang hij bleef eten zou ik niets ondernemen.

Zaterdagavond lag ik op me bank en zag de hele avond de oranda in een hoekje hangen. 23.00 uur heb ik 80 % afgeheveld en manaus octocil erin gedaan. Voor flagelaten. Luchtpomp erbij etc. was om 1.00 s nachts klaar. De volgende ochtend lag alles op de bodem muv tokkie. Pfff, voeren en ja hoor daar kwamen ze aan. Zondag weinig actie verder alleen bij voedertijd. Vanochtend ook nog en was van plan vanavond de meds eruit te halen als ze nog zo lamlendig op de bodem hingen. Vanmiddag was ik weg en ik kwam vanavond thuis. Alles zwemt als een tierelier inclusief de oranda..................

De witte vlekken op de kop van de tumorvis zijn zo goed als weg. Alleen een heel raar verschijnsel moortje die niets had heeft nu opeens grote witte vlekken boven op zijn kop. Misschien toch ook flagelaten en door meds raectie. Ik weet het niet maar toch een goed gezicht nu ik wederom op de bank lig me oranda rond te zien grondelen. Dat is lang geleden dat hij dit deed.

Hopen dat het zo blijft als het klaar is.

Plaats reactie