Pearl belly flink ziek

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 27-02-2018 11:53

Ahhhh,.. zo sneu,... ze heeft echt verdriet. Gelukkig is ze wat beweeglijker. Hoe is het met de vinnen? Blijven ze goed? Die van mij hebben twee maanden in hun nieuwe bak geen drijvend voer gepakt omdat de bak hoger en groter was. Ze kunnen niet tegen grote veranderingen. Heeft tijd nodig. Sterkte

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 28-02-2018 01:20

Hoi, ja de vinnen lijken stabiel en geen opnieuw beginnende rafelingen, maar we blijven voorzichtig en zijn zo bang dat het terugkomt of dat er ergens nog een micron zit die zo weer op nieuw begint.
Zodra de meds besteld bij Dino er zijn gaan we gelijk door om de ziektemaker in de kiem te smoren.
Een tweede keer gaat ze niet overleven zeker niet na nu een volle week zonder eten. We proberen haar te voeren door het aan te geven en beleefdheidshalve komt ze eraan en gooit ze het eigenlijk met de lippen van de vingertop af.
Ti’s ongelofelijk wat een karakter een Pearl scale heeft en wat een eigen wil. Ja ze is verdrietig echt verdrietig, ik moet ineens denken aan wat men wel eens zegt “een goudvis heeft een geheugen van 4 seconden” aan me nooit niet, dit bewijst het tegendeel.
Ze reageerd wel erg goed op ons en laat zich zien enzo maar at ze maar, eten is energie en leven.
Als jullie willen blijf ik updaten, iedereen bedankt.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 28-02-2018 08:00

Vooral blijven updaten...

Het klinkt in beginsel misschien niet al te aangenaam, maar juist het aanpakken van ziekten is een belangrijk item. We lopen er allemaal tegenaan, doen ons stinkende best de beestjes weer bovenjan te brengen maar hebben nooit iets dat precies op de verpakking van een medicijn vermeld staat. Dus... kijken, proberen, kijken, iets anders proberen, kijken... en ga zo maar door.

Hoe meer ervaringen gedeeld worden, hoe meer oplossingen gedeeld worden... hoe meer informatie we kunnen vinden en zo dus een betere verzorging kunnen aanbieden.

Nu is vinrot op zichzelf niet heel bijzonder, maar het lethargische dat jouw vis hierbij laat zien is eventjes nieuw. Dus ja... kom vooral op met updates, gebruikte medicijnen, waterwissels en alles waarvan je denkt dat het onderdeel van het genezingsproces uitmaakt...

Succes, sterkte en heel veel beterschap!!! Michel

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 28-02-2018 16:26

Update:

Wat me al enige dagen opviel na het knippen is dat het water niet meer stonk en geen schuim bubbles had.
Okk dat ze actiever was en werd en niet meer face down in de hoek zit.
Zojuist het bestelde van Dino ontvangen en ze heeft gegeten niet veel maar 2 korreltjes, op zn minst en beter als niets.
De antibioticum en kristallen zijn toegevoegd en laten we hopen dat dit de kurk op de fles is.

Het nieuwe voer is Kingo Vital Balance en de antibioticum lijkt op gist korreltjes en het water is groen geel.
De anderen in de andere bak vielen aan op het voer, en pearl ze at twee korreltjes.



Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 28-02-2018 17:46

2 korrels is ook eten...

Sterkte!

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 28-02-2018 20:37

Hopelijk gaat het de goede kant op met de vis en gelukkig 2 korrels gegeten 2 is beter dan niks

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-02-2018 22:18

Ah wat een verhaal zeg,...! Nou ik ik (wij) leven helemaal met je mee. Liefde overwint alles, ook. Voor onze kleine rakkers. Hou vol en veel sterkte. “ KOM OP KLEINE PEARLIE” :wink:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-03-2018 09:06

Ik volg :)

Hopen dat ie opknapt.

Hoe gaat het vandaag?

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 01-03-2018 10:53

Update: 😊

Hallo allemaal,

Gisteren misschien tot vervelens toe geappt met Dino over het nieuwe voer, meds en krsitallen (dank voor je geduld)

Vanmorgen zat ze ons op te wachten, zo van heeh hier ben ik en je weet wel wat ik wil en at 3 korrels van het nieuwe voer.
Dit nieuwe voer Kingo Vital Balance is beduidend groter en ze is meer bezig met het eten en crushen van de pellets, Dino legde uit dat het beter is voor de keeltanden en ja je ziet ze echt bezig het te verwerken in plaats van hap slik weg.

Pearl is beduidend beterend misschien nog niet helemaal de oude bijna drukste aanwezigheid in het huis maar een verschil van dag en nacht. Ze is wel overduidelijk vermagerd maar nu ze weer begint te eten met het betere voer zal ze wel weer aandikken.

Het nieuwe maatje is wel een exacte kopie van de overledene maar is wel een paar slagen kleiner, als het goed is appt Dino vandaag een paar voor ons budget beschikbare kandidaten en hopen hiermee dat alles weer goed komt met pearl.

Een ander zou zeggen je overdrijft met je goudvis maar voor ons is ze een huisdier een echt aanwezig huisdier.

Updates blijven volgen, iedereen bedankt 🖖
Afbeelding

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 01-03-2018 12:48

Niks overdreven hoor het zijn huisdieren en die neem je omdat je er gek op bent ik wel tenminste dus niks overdreven hoor

Plaats reactie