Witte Stip?

Wat gaat er mis? [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 13-04-2018 16:42

Van een afstand lijkt ie op mn lieve oude wijlen Pearl.
Pearl was (hier komt de schok) een mix tussen een pearlscale en sluijerstaart, ze had half pearlscales en half normale maar wel een enorme buik. Als pearlscale zou ze een reject zijn daarom noemde ik haar pearlbelly, ondanks dat is ze mijn oudste en was haar overlijden de grootste schok.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 13-04-2018 17:32

michelle schreef: Zal van de week een close up maken van de linkse vis. Die lijkt echt niet op jouw pearl. Dat mocht hij willen.........
Toe dan kan niet meer wachten🙄

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 15-04-2018 11:54

Yoshi schreef:
michelle schreef: Zal van de week een close up maken van de linkse vis. Die lijkt echt niet op jouw pearl. Dat mocht hij willen.........
Toe dan kan niet meer wachten🙄
Niet schrikken. Lijkt echt niet op jouw paaltje hoor. Ik heb deze al jaren. Is 1 van mijn startersvisjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 15-04-2018 18:09

Dank je wel voor de foto’s en jawel hoor ik zie zeker grote gelijkenissen met Pearl, en weet dat Pearl op gegeven moment geknipt was en daardoor ander uitziende vinnen had. Pearl had ook Pearlscales maar dat was niet leidend, maar de andere helft van Pearl is zoals die van jou.
Al weet ik niet zeker hoe dit soort heet behalve dan sluierstraart, of sla ik de plank helemaal mis?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 15-04-2018 21:20

Ze zijn mooi Michelle,... ook al groot zeg!

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 20-04-2018 22:09

Ondanks dat ik erg tevreden ben over de inzet van de vis dr en het herstel van de overigen bleek gisteren dat ze weer een parasiet hebben (de naam ben ik even kwijt) maar het is de laatste in het rijtje, omdat ze het hele rijtje al aan parasieten gehad hebben en we de circel hier niet uit kwamen is besloten om de overgebleven pearls bij de vis dr te behandelen. Er is daar een bak gereed gemaakt en we hopen dat ze daar nu even beter af zijn.
Omdat hoe zeg ik dit; Omdat alles dat speciaal was er niet meer is en de paar die over zijn en we niet weten wie eruit komt hebben we besloten dat we de pearls bij terugkomst niet meer in de grote bak gaan plaatsen.
We hebben/hadden jaren lang pearls gehad zonder problemen wetende dat het zeker niet de sterkste soort is maar misschien wel jarenlang meer mazzel gehad met ze dan nu.

Wat ik ook lees is dat vaak iedereen wel eens een pearl heeft gehad maar dat deze altijd ineens dood of ziek was.

Wie er terugkomt krijgt vanzelfsprekend een geweldig leven maar in de grote bak zullen we overgaan op onze eerste grote liefde van de fancy’s Ryukin was de eerste groten liefde van de minder fancy’s Fantail hybrid.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 21-04-2018 08:48

wat een ellende dat de pearls nu weer wat anders hebben. Ik ga duimen dat de vissen dokter ze "schoon" kan krijgen. Ik denk ook dat de vissen in het ziekte cirkeltje zitten. Door de meds is hun afweer zo verzwakt dat ze een makkelijke prooi zijn voor alles.

Snap dat je voor nu wel even klaar ben met de pearls hoewel ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welk soort je heb maar dat alle sluiers bevattelijk zijn voor allerhande ellende. Louise heeft 2 LFS ruykin en hebben ook vaak wat. Ik heb LFS en dino vissen die ook vaak wat hebben, Michel zijn ranchus en lees nog maar wat post. Het is en blijven zorgen visjes.

Ik begrijp de laatste zin niet. Ga je over op Ruykin of LFS mengelmoesjes?

Nu je toch geen vis heb is het misschien wel aan te raden je aquarium even een paar weken leeg te laten staan zodat alles wat er mogelijk nog in leeft geen gastheer heeft en dood gaat. Weekje 3/4 moet voldoende zijn. Dan is alles wat ingekapsled zit uitgekomen en als het goed is dood.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 21-04-2018 15:40

Ja het is inderdaad hun afweer die helemaal op is en daarom het een na het ander de kop opsteekt.
Ze waren schoon maar best aangetast en aangedaan wat natuurlijk niet anders kan want we zijn al vanaf begin maart bezig.
Het leek echt goed te gaan totdat er eerst eergisteren niet meer werd gegeten en later er drie op de filter aanzuiging zaten en niet de kracht hadden om er vanaf te komen.
Direct gebeld en film en foto’s geappt, en toen heeft hij besloten alles bij hem te behandelen want we komen de circel niet uit op deze manier, hoe goed we het ook doen of proberen.

Het aquarium is op zich zelf staand niet het probleem maar omdat ze door hun eigen zwakte nu weer ziek zijn en wellicht het aquarium ook ziektedragers kan huisvesten staat deze nu droog en is al meerdere malen gereinigd met 96% alcohol en filtermateriaal is eerst bevroren daarna 2x uitgekookt en hangen nu in de volle zon.

Ja ik snap dat die laatste zin niet te begrijpen is.
We gaan geen lfs hybrids nemen ondanks dat deze hybrid mix van de lfs (Pearl bijvoorbeeld) van deze kwaliteit onze eerste liefde was. (Dan nog waar haal je zo’n mix?) Nu word het moeilijk uitleggen om het te typen ...
Van de high quality (Dino quality) was onze eerste liefde de Ryukin.
Deze hadden we destijds niet bij Dino gehaald omdat we de behuizing ervoor destijds niet gereed hadden.

Toen we naar Dino gingen was het eigenlijk de bedoeling om een maatje voor Pearl ( een pearlscale) erbij te halen, echter wees eerlijk toen we bij Dino waren 😍 konden we gewoonweg niet alleen maar eentje nemen en werden het er wat meer.
We hebben toen het originele plan van Ryukin even geparkeerd, want er was geen plek.

Alles dat terugkomt heeft en krijgt genoeg ruimte en alles dat ze nodig hebben maar gaan niet meer in de hele grote want daarin gaan we ons eerste plan doen. Ti’s misschien bijgeloof maar het lijkt dat het zo is gegaan omdat ze destijds in de grote zijn gezet terwijl het niet voor hun bestemd was.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 21-04-2018 20:30

Wat een gedoe he. Laten we hopen dat de pearls weer kracht gaan krijgen voor wat meer eigen afweer. Werk zat voor jou met je aquariums. alles weer ontsmetten is altijd een heel gedoe.

Ik begrijp het verhaal van Dino. Dat ik er was stond er een ranchu op de planning maar was er geen eentje waarvan ik dacht dat is hem. Kwam thuis met tokkie en de oranda. Zo gaat dat als je zoveel moois zie. Weet nog de eerste die ik mooi vond kwam Dino eruit vangen bleek het een naakt sluier te zijn. Die heb ik toch maar niet genomen. Blij toe want dat zal wel helemaal eens een ziektedrama kunnen wezen zonder schubben :roll:

In vind Ruykin ook erg mooi met die hoge ruggen. Ben benieuwd wat het uit eindelijk gaat worden als je bij Dino ben geweest :wink: Michel komt ook thuis met een frog head dus wie weet wacht er ook nog wel iets op jouw waar je in 1 oog opslag denk ooooh dat is het.........

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 21-04-2018 21:25

Kijk Ryukin voldoet ook aan het "een buik hebben" want hun hebben ook een enorme balg hangen hahaha.
Voor ons zijn het een soort Budhaitjes, ja weer soort van Indo-China bijgeloof Dino zal het ook wel kennen daar in de Fancy Goldfish Store
ook de katjes en visjes enzo hangen.
Het is natuurlijk niet allemaal alleen maar dit en we vinden ze ook heel erg mooi en en goed sterk/stoer attidude.
Pearls zijn ook heel erg mooi maar ze zijn nou eenmaal niet het sterkste soort, ondanks dat zijn ze prachtig.
Dus echt om de grote tank dalijk te vullen word het Ryukin :D zoals het oorspronkelijke plan was, maar niet eerder dan dat het draait zoals het moet.

Naaktsluijer ? zegt me niks en kon geen foto's vinden, heb je een foto als voorbeeld ?

Plaats reactie