Witte Stip?

Wat gaat er mis? [leden]
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 15-03-2018 19:04

Yoshi schreef:Sera Med Pro toegevoegd wel eerst water wissel gedaan omdat de Exit eruit moest.
Verkoper drong aan dat ik Colombo Cerpofor Alparex en/of Colombo Cerpofor Femsee moest hebben.
Wel veel over gelezen maar volg liever je advies met Sera Med Pro.
Ti’s wel erg weinig 1ml per 20 liter water, maar ja het zal wel erg geconcentreerd zijn.
Was ook een optie... Colombo is een beetje uit mij zichtveld verdwenen omdat het bij mij niet werkt...

Ikzelf gebruik NT Labs, Sera Med Professional en Manaus-Aquarium

Maar mocht de Sera niet werken... probeer dan Colombo. Het is gewoon even kijken wat het beste bij jouw vissen gaat werken, maar wacht niet te lang met een eventuele switch...

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 15-03-2018 22:05

Ik geloof meer in wat je me adviseerde en ik zal idd een paar keer per dag bekijken of we toch wat anders moeten proberen.
Laat de Sera Med Pro even z’n werk doen en zien morgen wat het resultaat is. Volgens de beschijving zou er een blur in het water moeten zitten wat dan de gedode parasieten zijn. Ik blijf updaten.

Dank voor alle hulp en medeleven😊

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 16-03-2018 08:03

Yoshi schreef: Dank voor alle hulp en medeleven😊
Daar zijn we 'een' en 'als' forum voor!

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 16-03-2018 13:04

Bij de wat groteren zie ik het verschijnsel in wat mindere mate, de twee kleinsten lijken nu ook aangetatse vinnen te hebben ala Pearl.
Omdat deze twee er erger aan toe zijn en ik bang ben dat anderen dit dalijk ook krijgen besloten hen in een andere bak te behandelen. Omdat de vinnen zichtbaar zijn gaan rafelen tevens de overgebleven antibiotica van Pearl toegevoegd.

Is mijn besluit goed of kunnen jullie iets anders aanraden?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2018 19:04

Is dat wel witte stip?

Vind de witte vlekken wel erg groot hoor. Stip is meer ter grote van een zoutkorreltje. Zal toch niet zo zijn grote vissen dan grote stip.......

Als je dicht bij dino woon even 1 vis meenemen om te laten kijken wat het is. De vinrot is iets bacterieels en misschien zijn die witte stippen wel schimmel. Weet ook niet of het wel goed is om medicatie van sera samen met bacterieel van dino in het water te mengen.

Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Bacterieel en witte vlekken.

Ik heb al trichosal, bactopur direct, gele en witte poeder van dino gebruikt maar niets dat helpt. Zoutbadjes gedaan. Het word wel minder maar lost het niet op.

Ik ga morgen medicinaal voer halen met baytril erin en hoop dat dit dan de doorslag gaat geven. Word er hopeloos van.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 16-03-2018 19:23

Ja het is witte stip, er zijn geen witte vlekken alleen veel zoutkorreltjes.
Daarbij hebben de twee kleinsten gerafelde vinnen en deze zitten nu apart in de geel groene meds daarbij omdat ze ook stip hebben hebben ze ook Sera. Omdat een antibiotica anders werkt kan het met de Sera samen. Ze zijn sinds ze dat beide hebben levendiger dan gisteren.
Idd om hopeloos van te worden, ook jij sterkte medestrijder van het kwaad 👍🏻

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-03-2018 20:27

Op die bovenste foto op die rugvin lijkt erg groot die witte stippen en zo dik/hoog op de huid. Ik heb het eens in het begin gehad maar dat zag er heel anders uit. Veel kleinere stipjes. Misschien gezichtsbedrog op jouw foto s.

Hopen dat de sera wat gaat doen zodat ze van de stip afraken en dat het goedje van de vinnen gaat aanslaan. Je andere visje is ook goed gekomen hopen dat het ook bij de rest aanslaat en dat je niet zoals bij mij een speurtocht moet hebben om iets werkzaams te bemachtigen. Ik ben al weken bezig, filters plat dus veel verversen en het komt gewoon weer terug. Volgens mij is er hier een resistente bacterie aan de gang die gewoon niet te stoppen is.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 16-03-2018 20:49

Ah ja ik zie nu welke witte vlek je bedoeld, dat is haar eigen vlek. Op de foto idd erg vertekend beeld.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 17-03-2018 17:26

Tja misschien allemaal achteraf en mn vrouw zei het nog, maar ik ga terug naar mn oude regel.
Alle nieuwe vissen gaan eerst in quarantaire in de 50L bakken voordat ze bij de oude hap mogen.

Het zijn er nu zes en ik zie die gerafelde vinnen en stip bij alle zes, ik zie geen witte vlekken, ze eten gelukkig wel goed.
Ze hebben gehad Exit, overgegaan op Sera Med pro, nu gele poeder Dino en kristallen en ga ook over op Bactril voer.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 17-03-2018 18:17

Nieuwe vissen moeten ook wat mij betreft altijd eerst appart in een andere bak lijkt me echt beter

Plaats reactie