Witte Stip?

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 04-04-2018 21:54

Het is inderdaad goed, leuk en informatief kanaal.

Okay here we go.

Alle vissen uit alle bakken zijn gechecked en zijn allen nog steeds besmet met chilidinella, gyrodactylus, en costia.
Ondanks alles dat er is gedaan en gebeurd en zelf na de meds.
Degenen die van het weekend uit de meds zijn gekomen die leken schoon maar een dieper onderzoek liet zien dat ze het toch niet waren en dat allen alleen al sprekende over de worm dat deze erg actief en aanwezig was. Ook de stip die weg leek te zijn bij de laasten is helemaal niet weg.
Wat ze hebben is meer dan hardnekkig te noemen zoiets nog nooit meegemaakt, ik denk niemand niet.

Het is voor ieder een raadsel dat na alles dat is gedaan dat die ziekmakers nog kunnen leven.

Wat is er aan de hand, omdat ze drie dingen hebben is het zodra het één behandeld is en het volgende aan de beurt is, staat het ander weer op en begint het weer opnieuw, wij denken ze zijn schoon van het ene maar zijn het gewoon niet.

Het lijkt er ook op dat de aquaria die bij elkaar staan en dat het vocht/verdamping alleen al genoeg is om alles naast elkaar een kruisbesmetting te geven.
Zelf het aqurium aan de andere kant word berijkt door die ziekmakers en er komt geen einde aan.
Alles (klink als veel maar is het niet) zitten in het grote aquarium en er zijn opnieuw meds toegevoegd tesamen met enzymen.
Dit keer laat ik het uit handen nemen en word het voor me gedaan. Zaterdag een tweede toevoeging en daarna na een paar dagen iets tegen de worm.

Zodra alles achter de rug is zal ik uitleggen wat er is gegeven met namen en qua behandelplan.

Verder complimenteerde hij ons met hoe de aquaria waren tesamen met de compleetheid van de filtraties en opzet van de quarantaire. Zoiets had hij nog nooit gezien bij een particulier.

Pearl is een ander verhaal, en ze is niet meegenomen in de behandeling.
Pearl is niet meer, zie haar verhaal in de herdenkplaats.
Logging off for now.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 05-04-2018 05:47

Nou yoshi dat is een duidelijk verhaal
Goed dat je het uit handen heb gegeven dat is de juiste keus denk ik en misschien ook minder stresvol voor jou
Heel jammer dat pearl niet is meegenomen in de behandeling maar ook wel de juiste keuze
Klinkt ook logische je behandeld het 1 en het volgende komt er weer aan
We gaan nu rustig afwachten hoe het verloop is en hopelijk gaan we nu de goede kant op
Denk ook om jezelf geen stress bij de vissen maar ook niet bij jou

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-04-2018 10:20

Vind het verschrikkelijk voor betreft pearly maar als het duidelijk is dat het een lijdensweg gaat worden dan heb je de juiste keus gemaakt denk ik. Respect!!

Goed dat alle vissen nu bij elkaar zitten en hopen dat het gaat aanslaan.

Ik heb ooit de fout gemaakt, omdat ik 2 filters heb, 1tje op een emmer te laten draaien zodat de meds dit filter niet zou platliggen zodat ik na meds nog een ingedraaid filter zou hebben zodat me waterwaardes niet zouden oplopen na de kuur.

Kuur klaar, vissen goed, ander filter erbij en 2 weken later weer gedonder. Gespuis leeft natuurlijk ook in het filter die niet is mee behandeld. Stomme actie. Dacht ik slim te zijn maar het gespuis is veel slimmer.

Ik hoop dat het nu rustig blijft voor jou en je visjes!

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 07-04-2018 09:49

Ik weet dat vandaag de vissendokter komt maar ben benieuwd hoe het tot nu toe met de visjes gaat. Hoop niet dat je het een vervelende vraag vind. Hoef geen uitwijding hoor en ik hoop dat je gewoon kan antwoorden goed.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 07-04-2018 10:10

Die ziekmakers doen eigenlijk wat we moeten doen en leven zoals ze zijn als parasitaire levensvorm en hebben zeer primitieve maar hele sterke levens en voortplantingsdrang. En dat moet ik ze nageven daar zijn ze heel erg goed in, al wilde ik dat ik hun weer parasitair of bacterieel hun portie kon geven, dus met ziekmakende ziekmakers voor de ziekmakers.

De vissendokter die was hier 4 en 5 april geweest en komt straks weer. Ik durf het bijna niet te zeggen daarom had ik nog geen update gedaan maar de paar die ik nog heb (de latere lichting) daarvan leeft alles nog die de vissen dr heeft gezien behalve Pearl.

Hoe en wat dat komt zodra alles achter de rug is.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 07-04-2018 12:09

Nou ben heel benieuwd hoe het zal gaan

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 07-04-2018 16:08

Hoef geen uitwijding hoor. Als je dit ooit wil delen prima zo niet ook prima. Was alleen erg benieuwd of tot heden alles nog leefde en je even van verdere ellende bespaart ben gebleven. Fijn om te lezen dat het tot nu toe goed lijkt te gaan.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 08-04-2018 13:38

Ben toch benieuwd hoe het nu met de visjes gaat

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 08-04-2018 17:25

Wat er later bij is gekomen en ook was kruisbesmet en wat de vis dr heeft gezien daarvan leeft alles nog, dus alles dat de dr niet heeft gezien is er niet meer, maar ja morgen komt hij voor een ander medicijn als het goed is.
Maar hij zal eerst bekijken hoe het er voor staat en ik hoop zo graag dat alles stabiliseerd en ziekte vrij word, en dan pas dan word het tijd voor wat nieuws.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 08-04-2018 17:36

Oke dan wachten we rustig af en hopen op een goede afloop

Plaats reactie