witte ontlasting

Wat gaat er mis? [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

witte ontlasting

Bericht door michelle » 07-06-2018 17:40

Met het vinrot en wen probleem heb ik medicinaal voer gegeven. Top spul en ze aten het direct. Heb van Dino ook wel eens gehad maar dat aten ze niet. De wen ziet er redelijk goed uit en begint weer oranje te worden. De vinrot staat naar mijn inzien stil. Ben nu een paar dagen verder zonder medicatie en vers water maar ik zie nog witte ontlasting en hele dunne donkere draden ontlasting. Tokkie en de oranda zwemmen met de kont omhoog.

Ze zullen weer op doperwten dieet gaan om de darmen door te blazen maar tijdens het zoeken op het net kwam ik de volgende conclusie tegen. weet iemand er meer van.

De witte ontlasting zouden stukjes geirriteerde darm stukken zijn. Dus geen ontlasting maar echt stukjes darm. Dit zou komen daar bacterie infectie in de darmen.

Nu klinkt mij dat wel enigzins logisch want vin en wenrot heeft toch te maken met bactrieeen die van alles beschadigen. Dan het medicinaal voer zal ook in de darmen werken.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 07-06-2018 17:44

Ik weet het niet ben benieuwd naar de antwoorden

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 07-06-2018 23:55

Hoi Wil.

Allereerst wat meer dan vervelend dat je nu ook met ziektes in de weer bent.
Witte poep kan interne hexemkta zijn en ja dan poepen ze weegsel uit. Maar het kan ook parasitair of een andere infecties en wat ik zo lees vinrot en wen problemen dan zou het best wel eens een infectie/parasiet kunnen zijn die zich daar ook manifesteerd.

Inmuunsysteem zou een aardige klap hebben gemaakt lijkt me, als ik even hardop denk dan zou ik je toch adviseren om een video te maken en het naar Dino te sturen.

Heb je een antibiotica gebruikt ?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-06-2018 09:37

Hi Yoshi, toch niet stiekum gisteravond aan de mojitos he. Bij wil zwemt alles gezond rond hoor zijn mijne :P

Ze hebben de afgelopen tijd al van alles gehad. Dino poeders, flagelaten, en nog veel meer dus weerstand zal inderdaad een klap hebben gehad.

Op zich zien ze er vrij goed uit en zijn ook wel actief alleen dat op de kop hangen is raar. Is ook van de laatste dagen. Ze hangen samen met de kop naar beneden in de bovenlijn. 2 van de 5. De rest niet.

Moet vandaag werken dus kan weinig doen. Zal ze vandaag niet voeren kijken of het met de darmen te maken heeft. Staat een topic op het forum over laagjes methode. Als het zo blijft zal ik kijken of ik dit ga doen. Moet even goed plannen want moet dan waterlaagje veel verversen en ik werk 12 uur per dag en kom s nachts thuis is dan niet echt een optie om dan nog de bak te verversen.

Was benieuwd of dat wat ik over die darmen had gelezen dat het weefsel was waar is. Lees zoveel en je weet nooit wat waar of onwaar is. het is niet allemaal witte slierten maar ook hele dunne gekleurde slierten.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 08-06-2018 10:53

Aah ja sorry Michelle, nu zie ik het.
Toen ze bij mij zo ziek werden kregen ze ook precies die ontlasting.
Maar ze hadden zoveel onder hun leden dat er niet meer te zeggen viel wat het veroorzaakte.

41. Long, trailing white poop: Hollow, stringy poop is the outer casing of the stool. They are called casts, and are normal in goldfish that are kept with sand as the substrate. However, if the poop is long and trailing, this indicates an internal issue such as intestinal bacterial infection or a poor diet. (Sorry for the following picture...)
Afbeelding

of link in nr: 41.
https://www.google.nl/amp/s/puregoldfis ... ptoms/amp/

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 09-06-2018 11:10

Goed stukje Yoshi.

Wat zijn die hufters slim. De planning was 2 a 3 dagen geen voer en dan doperwten dieet. Gister eerste vasten dag. De hele dag waren ze naar me aan het loeren en als ik langs liep sprongen ze zowat uit het aquarium. Vanochtend uit bed en zag ik ze druk grondelen ga kijken en ze keken me zeer zelf genoegend aan "Als jij dan niet voor voer zorg doen we dat zelf wel" hebben allemaal de pens vol gevreten met eieren. Dus meteen maar engels ontbijt van gemaakt. eieren met doperwten en een flinke plas vers water.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 09-06-2018 17:57

Hahaha, ja ze kunnen er inderdaad wat van.
Weet nog dat men vroeger altijd zei dat een goudvis een geheugen had van 3 seconden, aan me nooit niet hen het ook nooit geloofd.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-06-2018 09:17

Gisteravond toch de oranda in de curverbox met 15 cm water gezet en een schepje zout erbij. Het was gewoon te zielig om hem in het aquarium te laten. Hij hing al een paar dagen met de kop naar beneden en gister lag hij de hele dag aan de filterinlaat gezogen. Denk geen kracht meer ofzo. Hij ligt nu redelijk recht maar zwemt en grondeld niet echt rond. net zijn bak verschoont en zag wel wat witte draden maar ook geel/groene midi dikke draden. Hoop dat hij zo weer wat gaat opknappen.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 10:48

Ai, mijn ervaring is inderdaad ook dat als ze op de filterinlaat zitten dat het een intensive care patient is.
Ja beter zo dan heeft hij de strugle niet van de aan en afzuiging van het water en zal zeker zijn energie besparen.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 10-06-2018 10:48

Hoi Michelle, “wie zei ook al weer dat het makkelijke vissen zijn goudvissen! “ Ah ik hoop dat hij opknapt we zijn er maar weer druk mee met z’n allen. Wat zouden die geel groene draden kunnen betekenen?

Plaats reactie