witte ontlasting

Wat gaat er mis? [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 13:23

michelle schreef:Goed stukje Yoshi.

Wat zijn die hufters slim. De planning was 2 a 3 dagen geen voer en dan doperwten dieet. Gister eerste vasten dag. De hele dag waren ze naar me aan het loeren en als ik langs liep sprongen ze zowat uit het aquarium. Vanochtend uit bed en zag ik ze druk grondelen ga kijken en ze keken me zeer zelf genoegend aan "Als jij dan niet voor voer zorg doen we dat zelf wel" hebben allemaal de pens vol gevreten met eieren. Dus meteen maar engels ontbijt van gemaakt. eieren met doperwten en een flinke plas vers water.
Het lijkt aanstekelijk, althans pasen in juni Ryukin eitjes.
Het lijkt weinig op de foto maar de realiteit is dat alles bezaaid is.
Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 10-06-2018 14:55

Zo dan! Dat betekent dat het wel beter gaat toch? Toppie

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-06-2018 16:32

wat leuk joshi zijn het je eerste ruykin eieren? heb je vandaag ook weer wat te doen. Ik zag het al eerder maar wat zijn die plastic korfjes in je aquarium.

Tja louise het is en blijft toch een rot hobby hoor. Wellicht had ik de oranda al lang moeten laten inslapen maar hoop telkens dat hij toch opknapt. Hij knapt weer op en dan weer wat anders zo blijf je aan de gang. Sneu gezicht hem zo in dat bakje te zien liggen. Ik kan het niet........ Dat geel groene slierten zijn denk van het eieren en doperwten ontbijt van gisteren. Krijgt nu 2 dagen niets en dan de doperwten en dan langzaam het waterpeil omhoog brengen om te kijken of het helpt.

Hoe gaat het bij jouw me de slierten van pipi?

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 16:38

Ja de eerste eitjes, zat niet echt te wachten op een schijnmaakbeurt maar het was een moetje.
Die korfjes zijn om gevormde mosballen mee te maken, je ziet ook alles heeh😉
Afbeelding
Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 16:40

Ooh dit nog, welk medicinaal voer raden jullie aan? een vis heeft wat last van schuren maar bij microscopisch onderzoek niets gevonden. Daarom even medicinaal voer en zien of het weg gaat, maar welke gebruiken jullie ?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-06-2018 17:24

Leuk die mos bollen maker. Nog nooit gezien.

Tja wat betreft je vraag over medicinaal voer ligt denk een beetje moeilijk. Is site van dino en die verkoopt ook medicinaal voer. Mijne vreten dat van dino niet en heb andere kunnen laten bezorgen maar ik denk niet dat dit erg geschikt is om op de site te gaan vermelden. Dit vraten ze meteen. op. Zou je per pm kunnen laten weten maar ik denk dat Michel en dino dit in kunnen zien. Wil geen gedoe hierover.

Als er niets op afstrijkje te zien is zou ik ook niet meteen naar medicinaal voer gaan. Zou als het maar 1 visje is eerst 5 dagen de zoutbadjes inzetten. Je moet ook wel een indicatie hebben wat er loos is want je heb verschillend medicinaal voer. Voor bacterieel, parasieten, wormen. Heeft geen zin om wormenvoer in te zetten als het blijkt dat het parasieten te zijn.

Schuren deze met kop of lichaam over bodem? Zie je nog iets anders aan uiterlijk of gedrag/

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 19:36

Had al contact gehad met Dino die zei eerst zout proberen met elixer, dat is nu ook gebeurd.
Af en toe schuren met lichaam maar echt af en toe en af en toe een schub eraf.
Eet, drink, poept, ouwehoert, maakt kabaal, zwemt, bullebakt, dus gewoon alles.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-06-2018 20:00

ja beter eerst zout gebruiken. Mijne schuren ook wel eens zo even spontaan. Zit altijd wel wat gespuis op je vis en hebben gewoon af en toe jeuk. Een hele schone vis bestaat niet zit altijd wat op. Hier verdwijnen ook schubben dit is meestal een gevolg van de ruige behandeling tijdens het paaien. Je heb net eitjes dus zijn flink te keer gegaan dan sneuvelt er wel eens een schub. Mijne willen ook wel eens schuren na een verversing.

Al wat je aan medicatie gebruik heeft toch weer slag op hun gezondheid dus als het niet dringend nodig is beter ff wachten.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 10-06-2018 20:14

Nee de schuurder is een man haha.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-06-2018 20:20

mannetjes beschadigen ook door al dat gejaag. Zijn soms zo op drift dat ze hier wel tegen de filterstangen klemmen aanvliegen.

Plaats reactie