amoxilline dillema

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

amoxilline dillema

Bericht door michelle » 15-06-2018 12:47

Al maanden met de oranda bezig. Heb nu alles geprobeerd. Hij ziet er goed uit. Zie niets raars aan zijn lijf. niet te dik niet te dun. De borstvinnetjes zijn nog wel iets gerafeld en de wen plek nog wat lichter maar word niet erger. Houd rugvinnetje omhoog. gister afstrijkje gemaakt en zie niets raars of massaal veel gespuis. Geen wormen te zien.

Verleden week gestopt met medicinaal voer kuur 20 dagen lang. Deed het goed totdat dat rare hangen aan aanzuigpijp maar dat is ook weer weg.

Hij eet nu niet meer en zwemt bijna niet meer. Ligt een beetje op de bodem te hangen. Ademt ook versnelt.

Als ik niets doe zal hij denk ik dood gaan want eet niet. Dat zal wel een tijdje duren. ben ook een beetje bang dat hij de rest gaat besmetten als het bacterieel is dat was al met de vinrot gebeurd.

Ik heb nog een mensenkuur amoxilline hier liggen en zit te denken om hem in een curver te stoppen met de amoxilinne. Hoe ik het ook went of keer, is de keuze heel moeilijk. Aankijken kans op langzaam dood gaan omdat hij niet eet. Kop laten inslaan zodat hij dood is. Amoxilline weet ik resultaat niet.

Ik weet ook niet goed de dosering van dit goedje. Op net lees ik fish mox, 250 mg op 10 gallon wat betekend 37 liter.

Wat denken/vinden jullie.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 15-06-2018 16:00

Hoi Michelle,

Ja ik weet dat amox wel gebruikt word voor (goud)vissen maar hoe en welke hoeveelheid weet ik niet.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 15-06-2018 18:01

Heb al info gevonden maar amox is alleen voor gram negatief en kan allergische reacties geven. Slecht plan.

Heb hem net maar weer in de curver met bactopur direct gezet. Nitri nog wat spul. Denk niet dat hij het gaat redden spartelde niet toen ik hem uitving met emmertje en met de hand overgezet een heel zwak sparteltje. Arme dikkop.

Ga het een dag 2/3 aanzien en als hij niet opknapt zal ik hem naar de eeuwige wateren sturen :cry:

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 15-06-2018 21:07

Ik duim voor je, en ander niets anders te doen dan hem de waterval op te helpen.😢

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-07-2018 09:33

Beste is toch een microscopische onderzoek.

Plaats reactie