R.I.P. Brutus

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

R.I.P. Brutus

Bericht door small fish big pond » 02-11-2018 18:26

helaas is mijn zwarte Ranchu Brutus toch overleden.
Eergisteren zag ik een soort witte waas om zijn schubben heen zitten en vanmiddag was het al gedaan.
jammer wel :( maar ik vroeg me af of iemand weet wat er misschien met hem aan de hand was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor de vieze handen. Ik was net klaar met werk.

Brutus kreeg ook een soort grote rode onderhuidse vlekken. alsof hij interne bloedingen had. Verder ga ik denk ik geen autopsie uitvoeren aangezien ik niet eens zou weten waar ik dan moet beginnen :? maar mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.
Overigens had ik Brutus al een paar weken in quarantaine dus denk niet dat mijn andere vissen in gevaar zijn :)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 03-11-2018 09:09

:cry: Ah wat naar om zo thuis te komen. Ik hoop dat iemand je kan vertellen wat Brutus had? Sterkte

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-11-2018 20:57

ah gut rip Brutus.
Ik zie het niet goed maar het lijkt dat ik een bloeduitstorting zie op zijn zijkant, klopt dat?
Afbeelding

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-11-2018 10:56

Wat zonde zeg :roll: Was z on mooie vis. Witte waas is vaak indicatie voor huid parasieten. Ellende ligt in de huid te draaien en beschadigd huid. Vis gaat meer slijmhuid aanmaken om zich te verdedigen. Kan weer infectie en bacterieel problemen veroorzaken. Vis druk verdedigen en slijmhuid aanmaken dan weinig tot geen weerstand meer voor bijkomende ellende. Bij parasieten zie je ze vaak schuren, van die snoekduiken tegen bodem. Kieuwworm vaak gapen. Bacterieel, vin/bekrot, oogjes die naar voren uit de kop komen te staan. Flagelaten zie je vaak lange witte draden, puisten/kraters in kop of zijlijn. Allemaal symptoneen zodat je enigzins inzicht heb. Microscoop natuurlijk het beste.

Des te sneller je handel des te beter. Veel ellende valt in cirkeltje. Elke vis heeft wat parasieten en ellende op zich als vis verzwakt door het ene word vaak op een stapeling van de rest.

Google eens op manaus aquarium. Heeft hele lijn meds ook voor koud water en gevoelig vissen. Wat duurder maar ook grote flessen wat wel fijn is voor grote plonsen water. De manacil voor parasieten fijn spul. Geen aanslag op biologisch evenwicht. De trichosal heeft bij mij weinig gedaan voor bacterieel zijn betere spullen maar dood ziekte bacterie maar ook die je nodig heb voor biologisch evenwicht dus dat heeft wat meer gevolgen. Dino heeft ook de manaus lijn volgens mij.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 05-11-2018 17:34

Yoshi schreef:ah gut rip Brutus.
Ik zie het niet goed maar het lijkt dat ik een bloeduitstorting zie op zijn zijkant, klopt dat?
Afbeelding
Ja Klopt! een hele grote idd. liep helemaal door tot onder

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 05-11-2018 17:37

michelle schreef:Wat zonde zeg :roll: Was z on mooie vis. Witte waas is vaak indicatie voor huid parasieten. Ellende ligt in de huid te draaien en beschadigd huid. Vis gaat meer slijmhuid aanmaken om zich te verdedigen. Kan weer infectie en bacterieel problemen veroorzaken. Vis druk verdedigen en slijmhuid aanmaken dan weinig tot geen weerstand meer voor bijkomende ellende. Bij parasieten zie je ze vaak schuren, van die snoekduiken tegen bodem. Kieuwworm vaak gapen. Bacterieel, vin/bekrot, oogjes die naar voren uit de kop komen te staan. Flagelaten zie je vaak lange witte draden, puisten/kraters in kop of zijlijn. Allemaal symptoneen zodat je enigzins inzicht heb. Microscoop natuurlijk het beste.

Des te sneller je handel des te beter. Veel ellende valt in cirkeltje. Elke vis heeft wat parasieten en ellende op zich als vis verzwakt door het ene word vaak op een stapeling van de rest.

Google eens op manaus aquarium. Heeft hele lijn meds ook voor koud water en gevoelig vissen. Wat duurder maar ook grote flessen wat wel fijn is voor grote plonsen water. De manacil voor parasieten fijn spul. Geen aanslag op biologisch evenwicht. De trichosal heeft bij mij weinig gedaan voor bacterieel zijn betere spullen maar dood ziekte bacterie maar ook die je nodig heb voor biologisch evenwicht dus dat heeft wat meer gevolgen. Dino heeft ook de manaus lijn volgens mij.
Bedankt voor de info Michelle! zal me idd is wat meer gaan verdiepen in medicijnen. :)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-11-2018 19:41

Zoek eens op werkman, vetonline, vis. Hele goede pagina s van dierenarts. Zijn meerdere delen.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 10-11-2018 09:51

Beste is toch een afstrijkje maken van de vissen die je hebt. Dit Kan van Alles zijn namelijk

Plaats reactie