Zhuzi

Wat gaat er mis? [leden]
mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Bericht door mirasja » 26-10-2011 22:51

Oh nee hè.
Sanne wat vind ik dit erg voor je.
Meid heel veel sterkte met ook weer dit verlies.
2 vissen op 1 dag.

Afbeelding
R.I.P. Totske en Zhuzi
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 22:53

Ik zit hier bijna zelf te janken zo erg vind ik het. :shock:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-10-2011 22:55

Ik heb het er ook moeilijk mee...

Ga haar ook nog niet meteen weg doen. Zo dadelijk nog even observeren. Opensnijden durf ik niet.. ligt wat te emotioneel bij mij. Maar zoals bij jou vis Frost zou ik misschien ook wel de buik eens willen masseren.. Want ik vraag mee ook wel af wat er binnenin aan de hand was.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 23:00

Een hoop organen in de verdrukking ben ik bang.. :idea: Geklapte darmen en een opgezette lever.

Jakkes, wat heeft zo'n vis toch veel te verduren voordat ie dood gaat. Zouden ze pijn hebben denk ik dan...?

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 26-10-2011 23:11

Ik snap dat opensnijden (daar was een woord voor..) echt heel moeilijk is. Denk dat ik het zelf wel zou doen, maar dat is omdat ik heel nieuwsgierig ben aangelegd en toch wel wil weten hoe dat allemaal zit..

Ik hoop echt voor je dat het nu allemaal over is met de ziektes.

@ Frost: Eigenlijk moet je aan dat soort dingen niet denken. Hoe moeilijk het ook is. Want je gaat je er alleen maar beroerder door voelen..

Doe het zelf ook altijd :roll:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-10-2011 23:14

ik zie net ook dat haar oogjes doorbloed zijn...
Ik heb haar buikje ook lichtjes gemasseerd, maar zelfs dan komt er niets uit. Het is één en al een dikke ballon binnen in.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2011 23:17

Ik ben groot voorstander van (dat noem je sectie verrichten) autopopsies. EDIT van FROST: AUTOPSIES toch?? ;)
Hierdoor kan je 9 van de 10 keer de oorzaak terug vinden.
Maar ik snap hartstikke goed dat er talloze mensen zijn die dit niet over hun hart krijgen.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is hetzelfde als het handmatig kuit laten schieten.
Dus een masserende beweging over de buik richting de cloaca.
In dit geval kan je best wat druk uitoefenen, aangezien je de vis niet meer 'echt' kan beschadigen.
Hierdoor kan je er misschien nog achter komen of er eventueel rottend kuit binnen zat.
En als er allemaal pus uitkomt, duidt dit ook duidelijk op een inwendige bacterie.
Je weet dan alleen niet wat die infectie allemaal heeft aangericht.

Ik wil je absoluut niet proberen over te halen om sectie te verrichten, dus als je het niet wilt, niet doen.
Maar als je besluit het toch te proberen, moet je maar een seintje geven.
Ik wil je graag helpen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-10-2011 23:19

Ik heb gewoon schrik als ik een sectie uit voer dat er vanalles gaat uitspuiten om het op een gruwelijke manier te verwoorden + de stank.
Langs een andere kant ben ik wel heel benieuwd naar de infectie omdat ik weer uit kan leren.
Voorlopig krijg ik het inderdaad niet over mijn hart om een sectie uit te voeren
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 23:23

Ik heb ook nog nooit een sectie op één van mijn vissen uitgevoerd ook omdat ik zo bang was voor de stank en misschien ploffende ingewanden.

Wat ik wél eens heb gedaan is een vis in de vriezen gelegt: in dit geval één van mijn Panda moortjes. Die heb ik later begraven in de tuin, compleet met een kruisje erbij gemaakt van lucifershoutjes :oops: :oops: :oops:
Afbeelding Rode stipje zijn trouwens schubben en geen bloed.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-10-2011 23:30

K zooi man. Pffff
Lees snel je pb. Misschien ben je dan iets blijer.

Plaats reactie