Noodle met een zwemblaasprobleem

Wat gaat er mis? [leden]
LucasM
Lid FGF
Berichten: 189
Lid geworden op: 23-10-2011 17:57

Bericht door LucasM » 25-10-2011 09:51

Sorry Joël maar ik zou hem cullen als ik jouw was..

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-10-2011 11:56

Joël je moet doen waar jij u het beste bij voelt. Het is niet gemakkelijk om een vis te cullen..eerlijk ik heb het daar ook best moeilijk mee.
Heb je de waterwaardens al eens getest? Moest je nu merken dat je waterwaardes niet helemaal inorde zijn kan het misschien nog wijzen op een bacteriële infectie.
Succes bij je beslissing!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 28-10-2011 17:17

Noodle is niet meer :(
Ik viel me echt vreselijk erg op het moment :(
5 minuten geleden zwom hij nog ennu is hij dood :cry:
ging wel heel snel.
pakte bakje en deed er water in (klein beetje) en deed er wat druppels kruidnagelolie in.
deed Noodle erbij en binnen 5 seconden sliep hij en binnen 10seconden stopte het ademhalen :cry:
Voel me echt als een vreselijk mens op het moment..

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 28-10-2011 17:22

Je hebt die keuze om een reden gemaakt. Het is inderdaad niet gemakkelijk om te zien hoe hij in het slaap valt en sterft, maar geloof mij de volgende dagen zal je vast beseffen dat dit de beste keuze was.

Heb een hele tijd terug ook een vis laten inslapen in kruidnagel olie. Voelde mij die avond ook echt rottig. De volgende dag was ik er al over heen.

Toch veel sterkte gewenst
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 28-10-2011 17:31

Ja, ik moet gewoon denken dat als ik hem op had laten groeien, dat hij dan echtproblemen had gehad en ik hem dan hoe dan ook ooit had moeten euthaniseren.
Ikzelf denk ook wel dt het het beste is (anders had ik het niet gedaan)
Ik heb wel een laatste foto gemaakt :roll:
Ik heb nu wel goed kunnen kijken en ik vond hem echt een heel mooie bouw hebben (afgezien van staart).
al een mooie hoge rug. mooie ogen (stonden gelijk en waren helder), en het staartje had opzich nog wel een mooie bouw (afgezien van die knik).
Pff, wat had ik dat beestje lang voor mijn gevoel xd
Maar hij was 2 en halve maand (wow, ik dacht eerlijk gezegt ouder :oops: ).

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-10-2011 17:41

Dit hoort bij het kweken van goudvissen.
Als je wilt gaan kweken, moet je gewoon je verstand op nul zetten en de eerste maanden het jongbroed als producten zien.
Namen geven moet je ook zo lang mogelijk uitstellen, aangezien dit een vorm van hechting is.
De eerste keer is het moeilijkst, hoe meer je het doet, hoe meer het een automatisme wordt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 28-10-2011 17:58

Ja dat weet ik.
Ik moet het zeker nog een keer doen want ik wil hoe dan ook een zelfgekweekt visje hebben.
Heb nu weer van sommige dingen geleerd en dit ga ik de volgende keer meenemen.
Nu vooral op school richten en als ik vakantie heb dan probeer ik het weer (of eerder).
Ligt natuurlijk ook aan de vissen :Roll:
Dat van die naam was ook dom en dat weet ik. Kwam omdat ik er 1 had (en eigenlijk dacht dat het wel ging lukken..)
Heb het eerder gedaan maar toen waren de visjes nog niet zover ontwikkeld.

Plaats reactie