Kapotte plekjes of iets anders???

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Kapotte plekjes of iets anders???

Bericht door Visje » 28-02-2012 14:31

Oh, wat vind ik het erg hier weer een topic te moeten openen. Ik zag vanmorgen bij Buford, mijn zwarte Ranchu, rode bloederige vlekjes bij zijn staartvin en anaalvin. Nou heb ik in mijn vorige vissenbestand een uitbraak van Erythrodermatitis gehad, dus jullie snappen dat ik op moment met mijn handen in het haar zit. Ik heb zo goed en zo kwaad als het kan foto's geprobeerd te maken en ook een filmpje om een beter beeld te geven. Kunnen jullie helpen? WAT IS DIT ??????


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Er hangen ook al een tijdje vage slijmdraden aan zijn huid. Net sliertjes met zandkorrels.




Afbeelding

Als dit idd. Erythrodermatitis is, wat moet ik dan doen??? HELP!

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-02-2012 14:42

Moest even een account opmaken op youtube, maar hier is, hopelijk het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=_ielmL-v ... e=youtu.be

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2012 14:47

ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Maar wat zijn die bruine bolletjes op de bodem?
Hoe groot is je aquarium?

Matti
Lid FGF
Berichten: 345
Lid geworden op: 02-01-2012 17:25

Bericht door Matti » 28-02-2012 14:55

lijkt me nogal zwaar te ademen ook...
Wat doen die neonvisjes bij je goudvissen eigenlijk? :?
Ik hoop dat het niets ernstig is en dat hij gewoon ergens tegenaan is gezwommen...
Tis een mooie ranchu vind ik
Groetjes,

Matti!

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-02-2012 15:05

@Olympus: Die bruine bolletjes zijn van de voedingsbodem. Mijn Gibbiceps heeft zich een paar keer flink uitgeleefd en de hele bodem omgewoeld... :? Dat krijg ik nooit meer goed zonder de hele bodem eruit te halen. Maar volgens mij kan dat niet zo heel veel kwaad. En de gibbiceps zit inmiddels in een andere bak.
Het aquarium is 450 liter; 1.60 breed, 50 diep en 60 hoog.

@Matti: Ik weet het, ben heel verkeerd begonnen met een gezelschapsbak met van alles en nogwat door elkaar. Zolangzamerhand op het forum leer ik heel wat dingen bij. De platy's heb ik inmiddels ook al verplaatst naar een andere bak, maar de tetraatjes vond ik nog wel leuk staan. En ze lijken elkaar ook niet in de weg te zitten. Heb op dit moment 5 sluiers, dat schooltje tetra's en wat cory's erin zitten. In de q-bak wachten twee nieuwe sluiers op een plaatsje in de bak. Maar die zitten er nog niet bij. Langzamerhand wil ik naar een complete sluierbak toe.

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2012 15:10

je vissen ademen idd zwaar. Het water is ook best troebel. Misschien helpt grote waterverversing.
Ik zou die ranchu apart houden. Hij kan zo andere vissen besmetten.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-02-2012 15:17

Mijn q-bak (heb er maar één) wordt op dit moment bevolkt door twee nieuwe sluiers die bij Dino vandaan komen. Ik ben aan het overwegen om die dan maar in de grote bak los te laten en Buford idd apart te zetten.

Mijn water is altijd zo troebel, krijg het bijna niet helder Heb twee dagen geleden nog 70 % ververst... Is idd een doorn in mijn oog. Heb zondag bij Dino Fancy Toxic remover en Fancy Chrystal clear meegenomen, maar nog niet toegevoegd i.v.m. griepuitbraak van het hele gezin. Inclusief mijzelf, gisteren hele dag voor pampus gelegen. Maar goed, pull yourself together en vissen redden!!

Gast

Bericht door Gast » 28-02-2012 15:24

Komt dat troebele water niet van de voedingsbodem?
Hoe lang heb je de nieuwe vissen al in quarantaine.
Ik hoop echt dat hij beter wordt inclusief jij en je gezin!

Groeten van Olympus

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-02-2012 15:38

Olympus schreef:Komt dat troebele water niet van de voedingsbodem? Zou dat kunnen? had ik nog niet bij stil gestaan!
Hoe lang heb je de nieuwe vissen al in quarantaine. Ik heb ze zondag gehaald, dus twee dagen....
Ik hoop echt dat hij beter wordt inclusief jij en je gezin!

Groeten van Olympus
Hm, ik heb geantwoord in jouw quote, zie ik... Maar ze staan er wel :lol:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-02-2012 15:40

Hee visje, kan je misschien een zoutbadje geven? Wellicht knappen ze hier ook van op.
Misschien ook en idee om de bodem eruit te halen?

Plaats reactie