vijver bouwen

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Gast

Bericht door Gast » 11-03-2012 20:33

@martijn: de vissem zijn maximaal 15 cm lang, behalve 1 allemaal eigen kweekjes. Ik voer bijna nooit, er zitten veel waterpissebedden,bloedzuigers en watervlooien in.
Maar ik heb wel een filter hoor, dat ga ik binnenkort weer aansluiten, ik wil zeker weten dat het water van goede kwaliteit is.
Oja, de vijver is een beetje lek, dus 1 keer in de 1-2 maanden moet ik 20 cm bijvullen. Dat speelt ook een rol denk ik :)
De zon schijnt er tot 13.00 in. Niet heel veel zonuren dus, dit speelt ook een grote rol.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 11-03-2012 22:06

@olympus, dat scheeld inderdaad een stuk, veel succes er verder mee. Heb je eigenlijk foto's van je vijver met de bewoners hier op de site staan?

@wakkootje, platen en palen moet inderdaad sterk genoeg zijn, zeker als de palen diep genoeg in de grond zitten, en zo'n rooster is een goede oplossing. Een drukfilter is ook een mooie en niet zo'n hele dure oplossing, dus daar zou ik dan eentueel ook voor kiezen als je toch een vijver wilt, Ferry heeft hier volgens mij aardig wat eraring mee.

Mocht je nog steeds een vijver willen bouwen, blijf ik erg nieuwsgierig naar de foto's :D :D .
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Plaats reactie