Welk filter

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2012 21:34

Misschien niet nodig als ze die 2 vissen uit die te kleine omgeving overneemt.
Als ze daar al lang in rondzwemmen is de kans groot dat ze niet gigantisch worden.

Maar het goudvisvirus loert om elke hoek.
Dus wie weet staat er over een jaar al een grotere bak :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 26-01-2012 21:41

Ja okay dat is ook waar =) zeker als ze al een keer bij jou zijn geweest dino dan willen ze meteen een 3m bak en vijver van 20kuub in de tuin bouwen :lol:
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-01-2012 23:31

Ik raad ook aan om te starten met 2 sluierstaarten. En misschien ook een goed idee om het bij die 2 te houden.

3 sluierstaarten is haalbaar, maar ik raad het je niet aan om verschillende redenen.
Eerst en vooral moet je even aanzien hoe je met de vervuiling van het aquarium om gaat...ik vind het absoluut geen probleem om mijn aquarium minstens 1x per week te verversen voor 50%.
Daarnaast is het inderdaad zo dat mijn oranda in mijn demekin panda beet (gelukkig is dit gedrag wel verdwenen).
Voorlopig zitten er inderdaad 4 sluierstaarten in mijn bak. Maar dit is tijdelijk tot ik verhuist ben. Dan gaat ze ofwel in een vijver tegen de zomer ofwel in de Q-bak samen met één van haar babys = :lol:
4 sluierstaarten in een meterbak is absoluut afgeraden. Het betekend heel intensief verversen + het wordt ook heel druk in de bak.

Dus hou het maar bij 2 sluierstaarten. En ook kleintjes worden groot he ;).
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 27-01-2012 07:48

Ha ha als het goed is inderdaad gaan die kleintjes dan ook groot worden inderdaad.
Ga inderdaad starten met 2 gewoon en het daar dan waarschijnlijk bij houden.

Grotere bak kan ik waarschijnlijk niet kwijt. We wonen in een oude, houten bungalow met houten vloer. Dus ben bang met een grotere bak dat het mis kan gaan qua vloer :(
Volgens mijn vriend kunnen wel onder de vloer kijken via het luik van de waterleiding ga ik straks even doen. Zie wel dikke houten balken lopen onder het luik maar weet niet hoe dat in de woonkamer zit qua constructie. Als het goed is moesten de bouwtekeningen ook ergens in een fles onder het huis liggen. Ga er vanmorgen even onder kruipen brrr

Wil de diertjes een goed tehuis gaan bieden maar wil inderdaad ook lol aan de hobby gaan beleven. Als het allemaal goed mis zou (blijven) gaan is de lol er misschien inderdaad snel af.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 27-01-2012 07:51

Bash schreef:Ja okay dat is ook waar =) zeker als ze al een keer bij jou zijn geweest dino dan willen ze meteen een 3m bak en vijver van 20kuub in de tuin bouwen :lol:
Oh oh :lol:
We wonen in een erg kleine bungalow maar hebben wel een joekel van een tuin :D

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 27-01-2012 07:53

ZSjonnie schreef:Misschien niet nodig als ze die 2 vissen uit die te kleine omgeving overneemt.
Als ze daar al lang in rondzwemmen is de kans groot dat ze niet gigantisch worden.

Maar het goudvisvirus loert om elke hoek.
Dus wie weet staat er over een jaar al een grotere bak :lol:
Ha ha wie weet. Ik had dat wel met mijn baardagaam. Kwam mijn vriend mee thuis met een bak van een meter erbij (minimale waar ze op moeten zitten alleen). Na een paar maanden had ik voor hem een bak van 1.50 laten bouwen die ook nog breder was. Staat hij dus ook een bak van 1.50 in de kleine woonkamer met een onderkast die nog een stuk breder is 8)
Beestje moet toch lekker ruim zitten.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 27-01-2012 09:22

FancyGoldfish schreef:Ik zelf ben meer een superfish en eheim fan. Mocht er ooit iets kapot gaan qua onderdelen van eheim kan je dit gewoon bestellen. Dit hebben ze al 25 jaar ofzo bewezen. Superfish is zeer goedkoop in aanschaf en voor dat geld zijn het goede filters. Ze zijn stil, zuinig en er zit 2 jaar garantie erop.

Ik zelf importeer ik zelf sluiers, mocht je intresse hebben hoor ik het graag? Ook verkoop ik superfish filters. :D
Mocht je intresse hebben hoor ik het graag.
Euhm Dino, die Superfish filters zijn zeker niet stil hoor en zuinig :roll: , veel minder zuinig dan andere duurdere filters.
Ikzelf heb er geen maar Brian wel en hij zegt nooit meer zo'n filters!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-01-2012 10:23

Zuinig idd de vraag maar ze zijn toch wel stil. Ik heb er weinig last van.
Je heb wel 2 types van superfish de nieuwe en de oude model, welk hebben jullie eigenlijk?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 27-01-2012 10:27

FancyGoldfish schreef:Zuinig idd de vraag maar ze zijn toch wel stil. Ik heb er weinig last van.
Je heb wel 2 types van superfish de nieuwe en de oude model, welk hebben jullie eigenlijk?
Goh, hoe nieuw zijn die nieuwe modellen? Hij heeft er 1 die hij bij jou gekocht heeft.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-01-2012 10:29

De nieuwe zijn best nieuw. Ik denk dat je de oude heb. De nieuwe is anders qua indeling van kamers.
Kan het je wel laten zien als je volgende week komt.

Plaats reactie