Nieuwe externe filter?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 18:37

Bianca schreef:Bij mijn ferplast bak kan je het gedeelte van de bak waar je bedrading onder zit, loshalen.
Misschien, als je dat los hebt, dat je wat makkelijker een doorgang kan maken?
Kan je een foto posten van dit gedeelte? Want ik begrijp niet goed welk gedeelte je bedoeld. Ik zie niets dat ik kan losmaken :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Bericht door Bianca » 08-11-2011 19:01

Ik weet ook niet zeker of dat op jouw bak ook zo is, ik heb hier een klein bakje van ferplast staan. Waarschijnlijk is dat bij jouw bak dan gewoon niet zo :)

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 19:11

Ik denk dat ik het gevonden heb. Blijkbaar heb ik een mini gat van 1,5cm en nog geen cm hoog dat bestaat uit breekpluggen. Dus als ik dat breek heb ik een minimaal gat voor een externe filter. Dat vind ik wel minder :s dat wil zeggen dat ik bijna niet anders kan dan een externe bluewave filter te kopen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 20:40

Je kan er toch de zaag inzetten?

Stroming kan je regelen dmv verschillende uitstromers.
Ik heb nu 6500l/h bruto op 320L bruto draaien, maar het is echt geen whirlpool hoor.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 20:43

ZSjonnie schreef:Je kan er toch de zaag inzetten?

Stroming kan je regelen dmv verschillende uitstromers.
Ik heb nu 6500l/h bruto op 320L bruto draaien, maar het is echt geen whirlpool hoor.
Wow heb jij daar een vijverfilter op staan? :) En zo ja de welke?

Ik ga niet zo maar in mijn aquarium zagen hoor Zsjonnie :D. Maar ik heb even wat opgezocht en de meeste breken de plastiekjes die zich nog in dat gat bevinden (zijn dan ook breekpluggen). Moeilijk uit te leggen, maar dat is dus ook mijn plan :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 20:51

Je hoeft ook niet in je aquarium te zagen, alleen in je lichtkap :lol:
Als je het netjes doet, zie je er niks van.

En ik gebruik inderdaad vijverpompen. Er hangt nu een Aquaking EGP ECO6500 aan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 20:54

mijn lichtkap is flinterdun, dus daar kan ik geen gat in zagen. De kap heeft nog geen dikte van 1 cm :). Via de luchtgaten kan ik ook eventueel de filter installeren.

Hoe heb je van die pomp een filtercompertiment gemaakt?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-11-2011 20:57

Mijn lichtkap (de deksels) zijn 3mm dik :roll:
Met een kleine figuurzaag zou je toch makkelijk een vierkant gat kunnen zagen? Of zie ik de situatie niet helemaal goed?

En Ja ZSjonnie, zou jij een keer een foto willen maken van je techniek? Ik ben eigenlijk erg benieuwd :)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 21:01

Het draait nog niet helemaal zoals ik wil.
Ik vind de stroming nog wat te weinig, dus moet even een nieuwe uitstroombuis maken.
Ook wil ik een nieuw filtervat maken voor meer inhoud, dus er moet nog een hoop gebeuren.
Maar ik zal binnenkort wel wat foto's of een filmpje maken..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 21:02

Met een kleine figuurzaag zou je toch makkelijk een vierkant gat kunnen zagen? Of zie ik de situatie niet helemaal goed?

Jij bedoeld in de bovenkant van de lichtkap?

Ik laat jullie even zien hoe het bij de dubai ferplast zit.

Dit is dus het gat aan de zijkant van het aquarium dat ze voorzien om een externe filter aan te sluiten. Ze noemen het 'breekpluggen'.
Klein he? :s
Afbeelding

En via deze week sluiten sommige mensen het aan door ook dit stukje plastiek af te breken zodat je een groter gat krijgt aan de achterkant van het aquarium. Door zo een smal ding krijg je toch nooit zo een darm?
Afbeelding :?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie