aquarium bijvullen/ aftappen

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
Gast

aquarium bijvullen/ aftappen

Bericht door Gast » 23-07-2012 15:18

hoe vullen jullie het aquarium bij en hoe halen jullie het water eruit?
wil namelijk een makkelijkere manier voor dit te doen

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2012 16:38

water eruit halen dmv een hevelklok
die van superfish is erg handig, zit een handpompje in verwerkt:
Afbeelding

water vullen doe ik door een koppelstuk van gardena op m'n kraan te doen en daaraan een tuinslang die naar het aquarium loopt.

michael
Lid FGF
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-07-2012 19:06

Bericht door michael » 23-07-2012 17:50

Ik gebruik gewoon een oude vijver slang van een 3 cm in diameter en daar zuig ik even aan om de zwaartekracht verder het werk te laten doen en dan zug ik gelijk even het bodemvuil af, en vullen doe ik met een dikke tuinslang op de keukenkraan met water die op tempratuur is gebracht.
Ik gebruik expres een dikke oude vijverslang omdat het anders een poosje duurd voordat het aquarium half leeg is, de vissen blijven ook mooi uit de buurt als ik aan het afhevelen ben.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 23-07-2012 19:30

Ik gebruikte een aquariumstofzuigertje op batterijen van Superfish, alleen is die gisteren kapotgegaan :roll: Dus nu schep ik het eruit en doe ik het in de emmer.. :P

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2012 22:28

Ik sluit ander koppelstukje op uItvoer van me eheim 2213 aan en laat ik hem tot me
Aanzuigkorfje leeglopen .
Bijvullen doe ik met een gieter maar bestaat er een. Kraan koppeling waarbij je zonder de badkraan tuit te vervangen toch een koppeling voor een tuinslang tijdelijk op kan bevestigen? Zou een hoop op en neer lopen kunnen besparen + laminaat droog dweilen ;p

michael
Lid FGF
Berichten: 33
Lid geworden op: 01-07-2012 19:06

Bericht door michael » 24-07-2012 04:36

die had je voorheen wel, maar dan had je een kraanuitloop zonder enig sproei uiteinde en daat kon je iets van een rubber koppeling op aansluiten, maar ik geloof niet dat je zo een kraan meer in de badkamer wil hebben ;-)
het is maar een paar seconden werk om een verloopje op de kraan te zetten en is beter voor je laminaat en scheelt weer tijd doordat je niet meer hoeft te dweilen.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 25-07-2012 21:31

Olympus schreef:water eruit halen dmv een hevelklok
die van superfish is erg handig, zit een handpompje in verwerkt:
Afbeelding

water vullen doe ik door een koppelstuk van gardena op m'n kraan te doen en daaraan een tuinslang die naar het aquarium loopt.
Dat ziet er makkelijk uit Olympus!
Zou makkelijk zijn voor mn Qbak water te wisselen (daar pak ik de slang niet voor),
maar zo een ding is ideaal ipv emmertjes scheppen.

Waar haal je dat, kan het niet vinden bij zooplus of kijk ik er nou naast?
Is dat weer wat anders dan een bodemstofzuiger ofniet? (die tegelijk water afzuigd?)
Groetjess

Plaats reactie