genoeg filtratie of nog upgraden?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 28-10-2012 21:48

Hoe meer liter per uur hoe sterker de stroming, omdat er dan enorm veel aan het water gezogen wordt. De vissen moeten daar tegenin zwemmen, en als de stroming sterker is dan ze aankunnen verbuigen de vinnen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 29-10-2012 00:05

Waarom je filtersysteem upgraden als het probleem ligt bij substanties die niet gefilterd worden door een filtersysteem en zwemruimte waar een filtersysteem ook geen invloed op heeft?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 00:07

ZSjonnie schreef:Waarom je filtersysteem upgraden als het probleem ligt bij substanties die niet gefilterd worden door een filtersysteem en zwemruimte waar een filtersysteem ook geen invloed op heeft?
ik snap je even niet kan je mischien nader toelichten?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 29-10-2012 00:12

Het filtersysteem is t.o.v. het aquarium prima.
Er vormt zich een probleem bij niet meetbare substanties (feromonen e.d.) door overbezetting en er vormt zich een probleem bij zwemruimte door een te kleine bak.
Beide problemen zijn niet op te lossen door het filtersysteem verder uit te breiden en daarom zie ik het nut er niet van in.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 29-10-2012 00:13

schadelijke stoffen zoals nitriet en nitraat krijgen nu geen kans, dat is goed.
Maar de reden waarom de vissen zoveel ruimte nodig hebben is omdat ze groot worden en feromonen afgeven. Deze kun je niet weg filteren.
Ze hebben gewoon ruimte nodig.

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 00:18

ik wil me water zo optimaal houden als het kan daarom ook 3 keer per week 70% om die feromonen onder controle te houden
de ruimte mag en kan ik voorlopig niks aan doen.
ik doe me best hier voor bij me ouders maar ja tot die tijd zit ik nog voorlopig zo met dit aquarium vandaar da tik het zo optimaal als het kan voor ze wil maken in deze bak. heb ook een bare bottom namelijk mede door dit. geef ze hikari fancy goldfish voer probeer te afwisselen met voer enz.
dus vandaar de vraag van die filter..
kan ik verder ( zonder vissen weg tedoen nog wat verbeteren aan me bak?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 29-10-2012 08:55

Waarom ben je er zo schrikkerig voor om wat vissen weg te doen? Je weet zelf dat dat de enige oplossing is voor dit probleem..? Een paar van de vissen heb je nog niet zo lang.
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 29-10-2012 10:31

ik blijf ook bij de mening dat je gewoon vissen moet weg doen. Dat is de enige en de beste oplossing
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 29-10-2012 11:13

Ik snap ook niet helemaal waarom je geen vissen weg wilt doen. Als je eigen visjes die je al langer hebt er beter van worden..

Gast

Bericht door Gast » 29-10-2012 23:09

Rietje schreef:Waarom ben je er zo schrikkerig voor om wat vissen weg te doen? Je weet zelf dat dat de enige oplossing is voor dit probleem..? Een paar van de vissen heb je nog niet zo lang.
dit komt doordat ik al vrijsnel aan dieren ga hechten het zijn me maatjes ze vrolijken me op als het weer wat minder gaat soms met me.
heb zelf een stoornis. maar goed dat mag ik volgensmij niet als excuus gebruiken.
ik ververs al een hoop om te zorgen dat ze niet vergroeien en toch goed kunnen uitgroeien.
ook is het gedrag bij 2 vissen anders als dan bij een schooltje volgensmij want dan zwemmen die 2 visen soms heel afzonderlijk van elkaar.

Plaats reactie