onderstroom op bodem houd bak barebottom bak schoner?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Gast

onderstroom op bodem houd bak barebottom bak schoner?

Bericht door Gast » 03-11-2012 00:56

hallo iedereen,
wilde me in het volgende gaan verdiepen onderstroom in een bare bottom bak.
dit vanwege dat ik regelmaatig nog beetje vuil op de bodem heb zitten en ook bruinalg.
is dit op te lossen door een aquaflow 100 of 200? met uistroombuis op bodem gericht te doen?
heb namelijk al 2 filters dat is een eheim 2224 van 500l/h stu en een eheim 2213 van 440l/h
ik ververs 3 keer per week 70% vanwege de overbevolking.
verder zou het idee schadelijk kunnen zijn vanwege de vele stromingen in het water?
en zou het nut hebben? ik heb 2 kleine glazen potjes voor de cabomba en de waterpest verder heb ik geen bodem decoratie.
is het ook mogelijk als ik dit idee ga uitwerken dat je bij zo aquaflow van superfish de inhoud zelf samensteld? bijv deel mechanish in zo ding en dan een deel bio stuk? middenin?

groetjes bart

boudewina
Lid FGF
Berichten: 104
Lid geworden op: 15-10-2012 11:10

Bericht door boudewina » 03-11-2012 07:56

mijn vriend verserst om de dag 40% en onze bak is niet overbevolkt.en maakt 3 keer perdag de bodem schoon
zo blijft alles goed en de vissen groeien als kool.

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 03-11-2012 08:55

3x per dag de bodem :shock:
Maar nog over de keuze van pomp,zou ik dan toch gaan voor de aquaflow 100.
De 200 is best groot en je bak eigenlijk al te klein en om dan ook nog zo'n groot binnenfilter erin te gaan hangen is weer minder plaats voor je visjes.
Je hoeft dit binnenfilter ook niet te gaan gebruiken als biofilter (daar zijn ze zowieso te klein voor,het is gewoon puur om een stroming over de bodem te krijgen die al het vuil richting je inlaat van je andere filter(s) blaast.
Je kan het filtertje gewoon vullen met filterwatten en dat om de zoveel tijd vervangen/uitspoelen.
Afbeelding

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 03-11-2012 10:48

Je kan eventueel je uitstroom van de 2224 gaan verlengen tot op de bodem en deze dan in de lengte laten stromen op de bodem. :roll:
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2012 12:59

Brian schreef:Je kan eventueel je uitstroom van de 2224 gaan verlengen tot op de bodem en deze dan in de lengte laten stromen op de bodem. :roll:
als ik dat zou doen heb ik minder zuurstof in me bak want de pomp geeft het meeste stroming vandaar een apart pompje

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2012 22:43

ik had maandag 5 oktober dus gisteren de aquaflow 100 gehaald maar deze is niet sterk genoeg dus heel die pomp droog gemaakt en morgen toch maar ruilen voor superfish aquaflow 200 op aan rader van jullie:)

Gast

Bericht door Gast » 06-11-2012 00:12

rogolf1 schreef:3x per dag de bodem :shock:
Maar nog over de keuze van pomp,zou ik dan toch gaan voor de aquaflow 100.
De 200 is best groot en je bak eigenlijk al te klein en om dan ook nog zo'n groot binnenfilter erin te gaan hangen is weer minder plaats voor je visjes.
Je hoeft dit binnenfilter ook niet te gaan gebruiken als biofilter (daar zijn ze zowieso te klein voor,het is gewoon puur om een stroming over de bodem te krijgen die al het vuil richting je inlaat van je andere filter(s) blaast.
Je kan het filtertje gewoon vullen met filterwatten en dat om de zoveel tijd vervangen/uitspoelen.
rogolf is de stroming dan wel goed genoeg van de aquaflow 100 ? ik dacht dat deze te zwak was namelijk. wil een schonere bodem namelijk.
ik wilde morgen eigelijk gaan ruilen met de aquaflow 100 maar als dit niet nodig is dan doe ik dat natuurlijk niet .

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 06-11-2012 13:23

maar heb je de 100 nu al gebruikt of niet??
ik heb hem een x op een meterbak gehad (ook voor stroming op de bodem te creeren)en daar deed hij ook zijn werk,hij hoeft maar net voldoende stroming te maken zodat al het poep naar de andere kant word geblazen.
en zoals ik al zei,is de 200 denk ik veels te groot om ook nog in je bak te gaan hangen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 06-11-2012 14:22

rogolf1 schreef:maar heb je de 100 nu al gebruikt of niet??
ik heb hem een x op een meterbak gehad (ook voor stroming op de bodem te creeren)en daar deed hij ook zijn werk,hij hoeft maar net voldoende stroming te maken zodat al het poep naar de andere kant word geblazen.
en zoals ik al zei,is de 200 denk ik veels te groot om ook nog in je bak te gaan hangen.
heb hem nog in de verpakking maar dan ga ik hem Toch maar niet ruilen als jij zeht dat hij de bodem van een 1 m bak schoonhoud hoe deed je dit? foto's?

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 06-11-2012 16:28

foto's heb ik er helaas niet van,maar ik had hem gewoon onderaan ondersteboven hangen met de sproeibuis eraan wat dan naar de andere kant blaast.
Afbeelding

Plaats reactie