onderstroom op bodem houd bak barebottom bak schoner?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 07-11-2012 14:33

Wat dacht je ervan om één filter vooral toe te dienen als een mechanisch filter? De zwakste zou ik hiervoor gebruiken. Dan zet je de inlaat helemaal op de bodem, beste zonder filterkorf (GOED VASTZETTEN DIE INLAAT). Dan met de stromingsbuis op de bodem richten half zodat je filter alle poep en troep gelijk opzuigt. Nadeel, is dat je geen zinkend voer kan geven want dat word dan opgezogen :lol:

Het andere filter gebruik je dan als alleen biologisch filter.
Het mechanische filter moet je dan wel af en toe verschonen om het vuil te verwijderen. Maakt niks uit want het is toch alleen mechanisch ;)

Is maar een idee hoor..

Gast

Bericht door Gast » 07-11-2012 16:42

vissengek is het niet zo dat ik dan minder bio media heb ? heb namelijk 2/3 van bijde filters vol met biologisch ongeveer. om de waardes goed te houden. ik geef ze zinkend voer omdat ik dit fijner vind en makkelijker aan te komen is. en ik dan ook zeker weet dat er niks met drijven van vissen kan gebeuren door te veel luchthappen naderhand aangezien de panda oranda dat doet.
die uitstroom verlengen denk ik over na goeie tip zsjonnie ik moet alleen kijken nog aangezien me bak mar 80 cm is en ik bang ben dat anders de uitstroombuizen te kort voor de filters worden aangezien het toch meestal een aanbevolen lengte is toch die je in de winkel voor een paar euro koopt?

Plaats reactie