Temperatuur stabiel houden

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Temperatuur stabiel houden

Bericht door Ute » 29-03-2013 22:53

Hoi mensen,

De afgelopen dagen heb ik gemerkt dat de temperatuur in mijn aquarium toch wel flink wat schommelt, en ik wil dat verminderen..
Wat kan een goede oplossing zijn daarvoor, en hoe doe ik dat? :)

Dino zei in het babbeltopic al piepschuim, maar moet ik dan niet de hele bak met piepschuim inpakken? Want dat lijkt me ook niet bepaald mooi :D Dan kan ik m'n bak niet meer inkijken..
Iemand op Tumblr zei dat fans misschien een goede oplossing zijn, maar voor mijn gevoel wordt het water dan alleen kouder.. En als je het wil laten reageren op temperatuur wordt het een beetje een duur grapje denk ik :D
Een koeler is ook een beetje duur dus dat wordt hem denk ik ook niet :P

Dus heeft iemand nog een idee wat ik eventueel kan doen? :) Alvast bedankt ^_^

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 29-03-2013 23:09

Je water verwarmen naar 21 graden ofzo?

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 29-03-2013 23:12

Dat zou idd ook kunnen, maar ik ben bang dat het in de zomer wel een stukje warmer wordt dan 21 graden en dat vind ik niet zo'n fijn idee :P

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 03-05-2013 19:16

Klein bumpje, maar ik zit nu eigenlijk een beetje met de temperatuur in de zomer. Het is nu nieteens zo heel warm, en het aquarium is al 22.7 graden. Ik ben bang dat het in de zomer wel erg warm wordt, en vraag me eigenlijk af wat jullie er voor oplossing voor hebben :)
Ik wil misschien met wat computerfans een koelsysteempje bouwen, maar houdt dat het water ook goed koel?
Ik heb ook op wat sites gezien dat de slangen van de filter in een koelbox gingen. We hebben wel een koelbox in de garage staan, alleen ben ik bang dat dan de temperatuur erg veel zal dalen. En dat is ook niet goed. :D
Een echt koelsysteem vind ik wel erg duur, dus dat wordt hem denk ik niet. Maar wat hebben jullie daar voor oplossingen voor? :)

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 04-05-2013 14:57

Wij hebben nu eigenlijk al 3 jaar lang tafel ventilatoren gebruikt. Die hadden we zo gericht dat de lucht over het wateroppervlakte heen ging. Op die manier bleef de bak stabiel op 22 graden, zelfs met 30 graden weer. Er zijn genoeg websites die aangeven wat de beste opstelling is voor de fans. Nu hebben we met de zomer geen problemen meer omdat ons appartement aan de schaduwkant zit van de straat en dus nooit direct zonlicht vangt. Onze voordeur komt uit in een gang :). Ideaal :D

Er verdampte wel wat water, bij ons was dat 10L per dag maar toen hadden we ook de 1.60m bak.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie