Nieuw aquarium, wat nu?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 01-05-2013 18:34

De bak is schoon, de filtermaterialen uitgekookt, alle leidingen blijven droog. Olee!
De Seneye is dan nog wel niet binnen, die komt morgen en kan dus op zijn vroegst pas zondag als echt betrouwbaar gezien worden. Maar ik kan niet meer wachten, de vissen gaan vanavond over!
Ik ververs dit weekend wel een keer extra (das nog een prutswerkje! Kranen dicht en dan niet te ver vullen want dan maak de overloop me een herrie!) :D

Er komt binnenkort nog extra pvc zodat ik een blijvende constructie kan maken voor een van de externe filters en ik moet nog wat bedenken om de uitstroom van de bioloog maar max 3cm onderwater te laten zitten. Dat heb ik nu met een spons opgelost. De lieve man zei dat het bioloog genoeg opvang ruimte had voor al de stroom uitvalt. Inderdaad is dat zo wanneer je enkel het water meet wat via de overloop de bioloog dan inloopt, dat past makkelijk.
Maar door het gesloten systeem/waterdruk/whatever you wanna call it, wanneer de stroom uitvalt/je trekt de stekker eruit, loop het water ook via de uitstroom zo de bioloog terug in. En aangezien die uitstroom een dikke 10cm onder water zat zou dat voor een dikke vette overstroming gezorgd hebben.Dat zullen ze daar dus wel nooit meegemaakt hebben ;) :D

Anyways, ik ben helemaal happy.

Er komen nog een aantal dingen binnen dus/moeten nog een aantal dingen gebeuren.

-Ik kreeg de verlichting niet uit mijn huidige lichtkap, de schroeven zijn verroest dus hebben geen grip meer. Heb voor een prikkie twee t5 lichtbalken + starter etc op de kop getikt die komen morgen of overmorgen
-De Seneye komt morgen binnen
-De pVC voor het externe filter/bodemafzuiging laat nog een dikke week op zich wachten
-En morgen komen ook planten binnen om de bak toch wat simpel aan te kleden met wat planten op hout (anubias & javavaren) DIe gaan echter eerst nog 24 uur in een overdosis anti wormen killer :D

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 01-05-2013 20:09

Ben echt zo benieuwd naar hoe het gaat worden! :D

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 01-05-2013 21:00

ik ben ook benieuwd naar foto's!!
wat betrefd het teruglopen van het water via de uitstroombuis zou je kunnen oplossen door net onder het wateroppervlak een klein gaatje te maken in de buis van de uitstroombuis.
Als het water dan onder dat gaatje komt trekt hij lucht mee wat zo de hevelwerking opheft :wink:
Afbeelding

Plaats reactie