Vijverfilter voor groot aquarium?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 10-12-2013 09:25

Even weer update:

Geen zweempje fijnstof nog en alles loopt zonder probleem. Nitriet blijft gewoon weg en het nitraatgehalte loopt ook niet verder op tot nu toe. Dus er wordt ook gedenitrificeerd in het filter of de algengroei is begonnen. Zal het deze week zeker nog goed in de gaten blijven houden en maak aankomend weekend wel een uitgebreid verslag.

De vissen lijken sinds zondag zelfs actiever dan daarvoor, wellicht door de stroming, ook eten ze meer nu.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 15-12-2013 14:46

Het filter heeft nu een week prima gelopen, geen nitriet gemeten en uitstroom is superlicht water en hier zijn de vissen natuurlijk heel blij mee. Er komt af en toe wel een korreltje zand mee, maargoed dat hoort erbij.

Ik heb vandaag nog weer verschoont en het zandfilter toch aangepast. Dit omdat ik niet uitsluit dat de algen de handel genadeloos dichtsmeren. Uiteindelijk werkt het dusdanig goed dat het niet eens nodig is 15 cm filterzand te hebben dus heb ik dit gehalveerd tot ongeveer 7cm. Het deel dat ik eruit heb gehaalt heb ik opgevult met bioballs. Mocht ik toch het fijnstof weer terug zien komen gaat er gewoon weer wat filterzand bij in de ton :lol:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 15-12-2013 22:27

ZSjonnie schreef:Wat is dat 'dakje' op je bak?

Edit: Never mind, zie het al in je albums :lol:

:ow_nee:

Plaats reactie