Nitraatfilter

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
Gast

Nitraatfilter

Bericht door Gast » 17-11-2011 17:26

Heeft iemand hier ervaring mee? En werkt het eigenlijk wel?

Alvast bedankt,

Olympus

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-11-2011 21:59

Wat voor nitraatfilter bedoel je precies?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.


Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 18-11-2011 09:02

Geen ervaring mee maar neem aan dat het behoorlijk wat waterwissels kan schelen.. is dat de reden je het wilt gaan gebruiken?

Gast

Bericht door Gast » 18-11-2011 14:27

Ja, het zou wel ideaal zijn als je minder hoeft te verversen, ik weet alleen niet of het het geld waard is :roll:

Groeten van Olympus

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-11-2011 14:59

Een purigen is ook geloof ik een goed product.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-11-2011 15:05

Die dingen schijnen wel te werken.
Maar de vraag is waarom wil je dit?
Er is geen remedie tegen een overbezette bak.
Wil je minder water verversen dan raad ik het je af.
Wil je alleen je vissen een bijna nitraatloze omgeving bieden, dan zou je het kunnen doen.

Purigen houdt indirect de NO3 onder controle, maar dit zal je niet merken in een overbezette bak.
Ook als het kraanwater al een hoge NO3 waarde heeft ga je geen verschil merken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

nitraatfilter

Bericht door christa41 » 03-12-2011 12:41

ik ben niet zo'n voorstander van nitraatfilters. het nitraat blijft toch in je systeem en je hebt kans net als zout bij zeoliet, dat bij behandeling met medicatie de hele opgeslagen hoeveelheid opgeslagen nitraat in een keer vrij komt.

verder is de aanschaf en onderhoud van een nitraatfilter duur. nitraathars heeft net als andere absorberende filtermaterialen een verzadigingspunt en moet de hars vervangen worden.

tevens verdun je met water verversen andere afbraak materialen en voeg je mineralen toe die door elk leven worden gebruikt voor bijv. het skelet.

je zou een afweging kunnen maken wat het financieel plaatje is. ik denk dat water verversen goedkoper is en nuttiger voor je vissen en planten.
live isn't all gold. at least my fish are

Plaats reactie