Watermelder aangesloten op alarmsysteem

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Watermelder aangesloten op alarmsysteem

Bericht door goudvizzz » 18-02-2014 19:17

Geen vraag dit keer, maar een tip.
Een paar weken geleden heb ik het E-alarm alarmsysteem van Eminent gekocht, de EM8610. Geen hi-end alarmsysteem, maar ik ben er erg tevreden over.

Afbeelding

Maar nu de echte tip:
Sinds vandaag heb ik er ook een watermelder bij. De Chuango (Producent van het Eminent-systeem) WI-200 draadloze watermelder.
Deze laat het alarm afgaan als er dus water bij de sensor komt, ook als het alarm uitstaat.
Je wordt dan gebeld door het systeem of krijgt een sms. Ik denk in ieder geval dat ik een stuk beter slaap als ik bijvoorbeeld de slangen van mijn aquarium heb vervangen o.i.d. :)
Ik denk dat de angst voor waterproblemen bij meer mensen leeft, dus vandaar de tip.

Het systeem kost 175 euro, de watermelder 22 euro en een telefoonkaartje 3 euro per maand of een prepaidkaartje. Voor de rest helemaal geen kosten dus.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 18-02-2014 20:12

Niet om flauw te doen, maar waarom gebruiken zo weinig mensen interne filters? Kan nooit wat mis mee gaan en als je zo'n ding in de bak lelijk vind kun je er rustig wat plantenspul voor zetten.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 18-02-2014 20:29

@Hinvin
Ik zou dan in mijn bak bijvoorbeeld 2 á 3x een Juwel Filter Bioflow 6.0 moeten plaatsen om aan een goede filterfrequentie te komen.
Maar dan heb je maar 1,5liter ruimte voor filtermateriaal per pomp i.t.t. bijv. mijn huidige pompen met 20 liter vulling per stuk. Ik denk dat de filtering stukken slechter is.

edit: 20 liter i.p.v. 12 liter aangepast

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 19-02-2014 01:16

Ja daar noem je wel zoiets, een jewel bioflow.......

Ik dacht juist dat meer doorstroming van een minder groot filter met een dunne biofilm beter werkte dan minder doorstoming van veel filtermateriaal bij FG. Daarom werken die Jewel bakken ook niet.

Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben heel tevreden met mijn simpele filtertje en het water is altijd kraakhelder.

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?RESUN INTERNAL POWER FILTER&productID=4764

Plaats reactie