Hydra filter

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
reven
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-11-2016 23:50

Hydra filter

Bericht door reven » 30-11-2016 19:08

Iemand ervaring met Hydra filters?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 30-11-2016 19:55

Zelf geen ervaring mee.

Hier wat meer ervaringen betreft hydra.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1778161

reven
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-11-2016 23:50

Bericht door reven » 30-11-2016 20:18

Thnx, blijkbaar veel discussie rond..nog steeds.. De eigenaar van de speciaalzaak waar ik regelmatig kom, heeft al geruime tijd veel bakken uitgerust met deze filters en is er vrij tevreden over...maar of het een meerwaarde is toz van andere filters is nog maar de vraag...

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-12-2016 00:03

Jtja, moeilijke materie.

Sluiers betekend gewoon veel vers water dan zijn de visjes blij en gezond.

Ik heb zelf de kennis niet op gebied van deze materie. Is ook een heel verschil qua vervuiling met tropisch. Tropisch hebben ook vaak heel wat planten die helpen bij afbraak bacteriën. Groot verschil in kosten qua andere filtermogelijkheden. Afwegen waarom je hydra wil hebben. 1 maal In de maand water verversen geloof ik niet echt in. Optie UV wellicht?

Discus en piranha houders moeten ook veel verversen ivm veel vervuiling wellicht op die fora meer informatie over hydra. Google discuskwekers en piranhafury.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 01-12-2016 08:51

Interresant, net even wat gegoogeld en het zou wel moeten werken, in hoeverre je ook veel minder vaak moet verversen vraag ik me af, een maand lijkt me niet goed maar de helft zo vaak zou je wel mee weg moeten kunnen komen, je moet dan wel goed je waterwaardes in de gaten gaan houden, het ioniseren van water maakt je water basisch dus als je ph tever zakt zal je iets moeten toevoegen om de ph weer op normaal niveau te krijgen. Het valt bij mij een beetje onder de categorie te mooi om waar te zijn omdat je dus weer meer tijd moet gaan steken in het controleren en op peil houden van je waardes. Ik ververs 1 x in de week, soms na een dag of 5 als ze wat meer voer hebben gehad en dat werkt hier prima met een gewoon extern filter.
Groet Stef.

reven
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-11-2016 23:50

Bericht door reven » 01-12-2016 22:55

Ja, denk dat er te weinig over geweten is over deze techniek van filteren, maar denk persoonlijk niet dat het een meerwaarde is in de zin van of het beter is toz van andere filtertechnieken. Wat ik wel geloof is dat de toekomst in zulke technieken ligt...

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 02-12-2016 07:43

Op de site van hydra doen ze wel een beetje of ze het wiel hebben uitgevonden hoor, deze techniek bestaat al heel lang, had het alleen nog niet gezien voor aquaria.
Groet Stef.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-12-2016 10:17

Ik had al eerder over hydra gelezen en het ziet er inderdaad goed uit. Op dat andere forum hebben mensen het uitgeprobeerd en hun ervaringen gedeeld en ben ik voor uv gegaan omdat deze de zichtbare problemen oplost. Je heb al een hydra van superfish die relatief goedkoop is.

Ontwikkelingen gaan gewoon door gelukkig. Maar wil niet zeggen dat ook alles zo goed werkt als de marketing ons doet geloven. Ik heb ook al seachem puringen geprobeerd. Heb foto s gezien van tropische aquariums van forumleden. Het water is dan echt zichtbaar ontzichtbaar :wink: als je begrijp wat ik bedoel. Na een paar weken bij mijn 4 sluiertjes geen verschil waar te nemen. Heb je dus ook te maken met nieuwe dingen wat het bij het ene aquarium wel werkt maar bij de ander niet.

Plaats reactie