Filterkop water

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 01-05-2017 23:36

Voor weinig bestel je zo'n framebadje van Intex Michelle, eigenlijk voor kinderen maar zie het overal voorbij komen met vissen erin. Het is iig heel makkelijk in gebruik en goed op te bergen weer. Verwarmingselement erin dan zou dat moeten gaan toch?
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-05-2017 09:56

Ja het is wel sneu voor het kleintje maar zal toch ook mee behandeld moeten worden want die zit nu ook in het aquarium. Anders komen ze er nooit vanaf. Ze zaten gelukkig niet geheel vol maar volgens dino beter medicatie gebruiken. Wil ook niet z on drama als bij jou :wink: gelukkig zie ik geen wormen tegen me raam opkruipen.

Zal googelen ivm badje wellicht handig maar zal toch ook een vijverfiltertje in moeten enzo. Even in verdiepen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-05-2017 17:17

Net me nieuwe rotor setje binnen gekregen. Ik had me filterhuis met al de media ook in de bilocil gezet omdat daar ook ws kieuwwormen of eitjes in zitten. Zou hem net even in elkaar knutselen. Stinkt dat filterhuis alsof er een kadaver in ligt. Bahhh, heeft een paar dagen met stil water in hoekje gestaan. Helemaal af gespoeld met heet water en nog maar even heet water met flink wat zout erin gedaan en morgen maar weer uitspoelen en even besnuffelen. Hoop dat hij morgen anders ruikt en het geen kwaad kan dat ik er zout in heb gedaan. Leek me een betere oplossing dan hem schoon te maken met bleek. Ben bang dat de bleek in de matrix trekt. Zout zal iets wat ongevaarlijker zijn en dood wellicht nog wat kieuwwormen.

Het kan ook nooit eens mee zitten :cry:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 06-05-2017 18:03

Yessss, vandaag eens goed nieuws. Filter in elkaar gemonteerd nieuw asje en toebehoren etc erin. Plug and playyyyyyyy.

Dat voelt eens anders dan altijd dat technische geklungel. Visjes zitten nu met 3 filters in het aquarium. Ik laat de UV filter ook even een weekje draaien want ik heb wat last van bruine alg, wittige waas en hij stinkt. Visje vliegen op de stroming mee door de bak. Zijn weer super actief.

Plaats reactie