Filterkop water

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Filterkop water

Bericht door michelle » 29-04-2017 15:46

Vandaag de domste filterproblemen van deze eeuw.


IVM kieuwwormen op uitstrijkje moest ik weer bilocil gebruiken dus ververst en 1 van me filters een grote beurt gegeven inclusief slangen. Het filter maakte bij het aanzetten een raar geluid dus tig keer die kop opengemaakt en het vinnetje gereinigd. Meerder malen Vinnetje eruit, schoon gemaakt en weer erin maar maakte nog steeds een raar geluid. Reutelend geluid.

Omdat ik me bacterieen wilde behouden kwam ik een beetje in de stress qua tijdsdruk en bedacht ik moet kijken wat er aan de hand is en als de kop op het filterhuis zit, zie je niets. Heb ik een emmer gevuld en de kop schuin erin zodat ik vinnetje kan bekijken. Dit euvel heb ik ook regelmatig met me opvoerpompje namelijk en kan ik even kijken of het vinnetje draait.

Sta met de kop in me hand in de emmer en pak de stekker en denk stroom, filterkop, water, gaat dat wel goed. Z on opvoerpompje hoort onder water maar de hele filterkop niet. Heb dus maar niet de stekker erin gedaan.

Kop natuurlijk zeiknat. Liep van alle kanten eruit. Ik heb hem nu geheel open geschroeft en op de kachel liggen drogen.

Is de kop nu wel waterbestendig? Zo niet zou hij het na een paar dagen drogen en in elkaar zetten het wel weer doen of word dat link? Zou het namelijk niet erg fijn vinden als ik de stekker erin doe, dat hij ontploft ofzo iets. Hoe kan je testen of het aan het vinnetje ligt?

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 29-04-2017 21:47

Bij Eheim zit de motor en het electrisch deel in hars gegoten. Dat is dus waterdicht. Nu weet ik niet welk merk jij hebt, maar een stevige beveiliging tegen water is zo'n beetje het minste dat je mag verwachten van een filter.

Laat anders een nachtje drogen (en voor de zekerheid een dagje) en probeer het uit... lijkt mij sterk dat je in dit geval een risico loopt...

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 30-04-2017 17:04

Jbl 1501


Heb hem weer dicht gemonteerd en het rotortje nader bekeken. Het onderste zwarte dopje bleef vast zitten en getracht dit met dat witte stokje, het asje los te halen. Breekt dat stokje :twisted: kan dus nu niets meer ermee. Even een nieuwe bestellen maar zal wel een paar dagen duren voordat ik binnen heb dus krijgt nog een hoop tijd om te drogen.

Niet te geloven waarom moet het bij mij altijd zo klungelig gaan. Ik word er doodziek van.

Zal meteen nog een extra slang ed bestellen dat scheelt bij een volgende grote beurt een hoop tijd. Wissel ik het slangen gedeelte, filter schoon maken, aansluiten en dan op me gemak de rest schoonmaken.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 30-04-2017 18:49

Michelle kun je bij jou in de buurt niet in een zaak terecht met deze onderdelen dan maken ze dat toch gelijk voor je
Hier doen we dat in boskoop bij verloop

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 30-04-2017 19:36

Niet dat ik weet. Je heb hier een aquariumwinkeltje maar dat is niet veel soeps. Ik hoop dat het nieuwe setje erin plaatsen en plug and play word.

Net even me waardes gemeten. Foute boel ammoniak 0,2 en NO 2 tussen de 0,1 en 0,2. Heb gister een hele grote waterverversing gedaan en de eerste dag bilocil sensitieve erbij gedaan. net dus weer 60% ververst maar zit te dubben over de medicatie.

Het filter wat nog drasid is verleden week schoon gemaakt dus neem aan te weinig bacterieen. De ander even uitgeschakeld dus zal toch gedoe gaan krijgen met waterwaardes. Zal ik de kuur even staken en wachten totdat ik wat balans heb in waterwaardes of door kuren en elke dag wv en bijdoseren.

Ze zaten niet helemaal vol maar ja kieuwwormen is ook niet best.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 30-04-2017 19:56

Als je al bezig bentmet de kuur zou ik het afmaken maar wel oppassen natuurlijk met de waarde,s
Hoe komen de vissen dan aan de wormen gebeurd dat gewoon zomaar of zijn ze dan ziek ik ken dat helemaal niet he echt geen ervaring mee

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-05-2017 11:40

Ik had een afstrijkje gemaakt omdat eentje regelmatig gaapte. Niet ziek ofzo. Die wormen zie je echt heel duidelijk. Zien er heel eng uit. Zijn verschillende soorten wormen. Foto gemaakt en naar dino gestuurd die zegt me dan wat het is en bij hoeveel in beeld ik moet behandelen want het verschil is voor mij nog een beetje moeilijk te onderscheiden. Als er maar 1 worm is hoef je niet meteen te behandelen, meer dan 5 in afstrijkje dan behandelen.

Ik had ze net enkele weken geleden al behandeld dus kan zijn dat er toch nog eitjes van de wormen in het aquarium waren, nieuwe plantjes erin, babyvisjes? Weet het ook niet maar moet er wel iets aan doen want die beesten tasten de kieuwen aan. Gisteravond 60 % ververst maar net weer gemeten weer hetzelfde. Veel te hoog. Zal wel weer dagelijks verversen moeten. Vind het dan zo sneu voor de vissen want dan zwemmen ze al in rot water en danig een lading medicatie erbij, zal vast niet ten goede komen aan de gezondheid.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 01-05-2017 11:59

Doe je vissen even ergens anders in dan kan je de bak even goed aanpakken en laten stabiliseren heeft je parelschub het niet meegebracht

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-05-2017 14:00

Heb geen curverbox waar al mijn grote jongens en meisje in kunnen. Badkuip gaat het ook niet worden gezien wij in de badkuip douchen. Misschien toch maar eens z on opvouwbare koibowl op de kop tikken hoewel ik niet weet of ik ze zomaar hieraan kan doen en in de tuin kan zetten. Het is toch nog frisjes s nachts.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-05-2017 22:11

Hoi Michelle, het gaat weer lekkerrrrr,....

Ik heb ook altijd hoge waardes met die medicijnen. Ik heb van Dino begrepen dat in bepaalde medicijn ook ammonia zit of ammonia afgeeft. Dus die hoge waarde kan.
Ik zou wel ff uitkijken met die kleine hummel en zoveel medicijnen. Die heeft nog niet zoveel weerstand opgebouwd.

Plaats reactie