CO2 systeem voor koudwatervissen must?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
Ron241982
Lid FGF
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-03-2018 20:57

CO2 systeem voor koudwatervissen must?

Bericht door Ron241982 » 28-03-2018 19:05

Beste forum leden,

Ik zit mijn eigen al een tijdje te verdiepen in een co2 systeem. Volgens diverse sites is dit een must voor baardalg en kwaliteit
van de planten. Dit zie je ook in verschillende filmpjes op you tube.
Ik heb momenteel een sluierbak op 21 graden met een mooie stroming uit me filter en eheim luchtpomp met diffuser met kleine bubbels en sochting oxydator met waterstofperoxide voor de zuurstof.

Nu lees ik dat co2 niet goed is voor sluiers vanwege de invloed op de ph waarde en deze vissen van veel zuurstof houden en dit geen nut heeft met een oxydator en luchtpomp.

Ik gebruik nu easycarbo sinds een paar dagen.
Als ik ga verhuizen en een nieuw aquarium ga kopen (250l) wil ik zo starter co2 setje kopen om het nieuwe aquarium 8 weken zonder vissen in te draaien.

Maar als co2 wel goed dan koop ik misschien een setje van colombo met een fles.
Wat is jullie ervaring met co2 in een sluierbak of is jullie mening gewoon easycarbo met luchtpomp omdat sluiers veel van zuurstof houden?

Dank je wel!

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 28-03-2018 19:51

Hoi Ron,

Alleen uit eigen ervaring, en dus een overweging, zou Co2 voor mij niet werken. M'n vissen laten werkelijk geen plant heel... Maar ik heb aquaria gezien met sluiers én een redelijke groene bezetting.
Iets zegt me dat een Co2-installatie misschien wat te veel van het goede is icm sluiers. En zoals je al schreef, sluiers en zuurstof (maar niet té veel) liggen elkaar goed - wat weer funest voor Co2 is.

Je kunt natuurlijk altijd beginnen met aankijken hoe de vissen en planten (op easycarbo) op elkaar reageren en bij positief resultaat uiteindelijk een installatie overwegen...

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 28-03-2018 22:12

Wilde ook eens goed beginnen met een Dennerle co2 systeem maar die staat in de garage, leuk systeem maar niet voor goudvissen als je het mij vraagt.

Plaats reactie