Kamerplant die nitraat vreet.

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-06-2018 09:54

michelle schreef:
Vlekkie2016Pipi schreef:
michelle schreef:Ik heb de plant nog niet gespot hier in de bloemenwinkel. Denk dat ik ervoor naar het tuincentrum moet. Moet ook nog even een nieuw testsetje NO3 bestellen want die controleer ik eigenlijk nooit. Vond nooit zo interresant maar met dat alg gedoe wel handig. Heb nu een paar dagen het licht uit gelaten en dat heeft ook wel effect.
Dus toch minder licht? De één zegt meer licht de ander minder. Heel verwarrend.
kortom.

Bruinalg is bacterie en een tekort verschijnsel. Meer licht zet planten aan het werk om benodigde stoffen op te nemen die de bruin alg nodig heeft. Planten hebben weer bepaalde stoffen nodig om goed aan te slaan/te groeien vandaar het toevoegen van planten voeding. Zijn 1000 den soorten bruinalg. Zijn verder niet schadelijk voor je vissen. Alleen blauw alg is gevaarlijk.

Veel andere soorten alg zoals groene alg sterft af als er geen licht is.

Bruinalg is vaak opstart alg. Kleine witte wormpjes zijn vaak weer opstart wormpjes. Beide ongevaarlijk.
Bedankt lieve Michelle voor je info. Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik wordt echt gek als ik weer die wormen ga zien hoor. Dan kun je me opzoeken in he5 gekkenhuis.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-06-2018 10:00

:? Is het nu wel de goede?

Naar mijn idee is het dezelfde als de onderste foto, alleen dat is een hang pot. ik neem aan als ik hem van die mosstok afhaal dat het dan dezelfde is. Moet ze nog even uit elkaar halen. Moet zo en zo nog even bekijken hoe ik dit ga arrangeren. Ik denk dat het net als mijn aquariumplanten bosjes gaan worden met een elastiekje eromheen aan een zuignap ofzo zodat niet die takken eruit kunnen vallen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-06-2018 10:04

Vlekkie2016Pipi schreef:
michelle schreef:
Vlekkie2016Pipi schreef: Dus toch minder licht? De één zegt meer licht de ander minder. Heel verwarrend.
kortom.

Bruinalg is bacterie en een tekort verschijnsel. Meer licht zet planten aan het werk om benodigde stoffen op te nemen die de bruin alg nodig heeft. Planten hebben weer bepaalde stoffen nodig om goed aan te slaan/te groeien vandaar het toevoegen van planten voeding. Zijn 1000 den soorten bruinalg. Zijn verder niet schadelijk voor je vissen. Alleen blauw alg is gevaarlijk.

Veel andere soorten alg zoals groene alg sterft af als er geen licht is.

Bruinalg is vaak opstart alg. Kleine witte wormpjes zijn vaak weer opstart wormpjes. Beide ongevaarlijk.
Bedankt lieve Michelle voor je info. Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik wordt echt gek als ik weer die wormen ga zien hoor. Dan kun je me opzoeken in he5 gekkenhuis.
Ja wormen in je aquarium zit niemand op te wachten en jij al helemaal niet. Goed kijken als ze wel al hun vreten opeten. Die opstartwormpjes komt vaak door te veel voeren. Er zijn ook visjes die ze opvreten misschien als het weer terugkomt z on visje erbij gaan zetten die de wormen opvreten. Weet zo even niet wat voor visje het was maar kan ik wel even voor je opzoeken.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-06-2018 15:29

michelle schreef::? Is het nu wel de goede?

Naar mijn idee is het dezelfde als de onderste foto, alleen dat is een hang pot. ik neem aan als ik hem van die mosstok afhaal dat het dan dezelfde is. Moet ze nog even uit elkaar halen. Moet zo en zo nog even bekijken hoe ik dit ga arrangeren. Ik denk dat het net als mijn aquariumplanten bosjes gaan worden met een elastiekje eromheen aan een zuignap ofzo zodat niet die takken eruit kunnen vallen.
Plaats ander even een fotootje😊

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-06-2018 15:33

Vlekkie2016Pipi schreef:
michelle schreef:
Vlekkie2016Pipi schreef: Dus toch minder licht? De één zegt meer licht de ander minder. Heel verwarrend.
kortom.

Bruinalg is bacterie en een tekort verschijnsel. Meer licht zet planten aan het werk om benodigde stoffen op te nemen die de bruin alg nodig heeft. Planten hebben weer bepaalde stoffen nodig om goed aan te slaan/te groeien vandaar het toevoegen van planten voeding. Zijn 1000 den soorten bruinalg. Zijn verder niet schadelijk voor je vissen. Alleen blauw alg is gevaarlijk.

Veel andere soorten alg zoals groene alg sterft af als er geen licht is.

Bruinalg is vaak opstart alg. Kleine witte wormpjes zijn vaak weer opstart wormpjes. Beide ongevaarlijk.
Bedankt lieve Michelle voor je info. Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik wordt echt gek als ik weer die wormen ga zien hoor. Dan kun je me opzoeken in he5 gekkenhuis.
Heb zelf nooit van die opstartwormpjes gehad met deze worden op diverse nationale en internationale goudvis forum en groepen uitvoerig besproken. Ze kunnen geen kwaad, behalve dat wormpjes (alleen het woord en zien al) eigenlijk iedereen de kriebels geeft, zeker als je een wormprobleem hebt gehad, Maar ja de ene worm is niet de andere.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-06-2018 10:23

Nou ik heb het nu drie keer gehad ik ben er klaar mee. Ik heb iedere keer alles opnieuw moeten opstarten schoonmaken en nieuwe filters en media en slangen etc moeten kopen. Niet leuk dus.

Plaats reactie