Eheim 2217

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-12-2011 10:29

Ik blijf eigenlijk altijd van mijn filterinhoud af. Tenzij de sponsen nu echt gekrompen zijn (heb ik bij 1 filtertje voor) dat ze aan vervanging toe zijn.
Om de maand durf ik wel eens een paar sponzen uitspoelen in aquarium water.
Maar verder nog nooit een spons vervangen eigenlijk.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 12-12-2011 10:31

Yep precies wat je zegt, je kunt ook gewoon filtermatten en filtervliezen of filterwatten kopen en zelf op maat knippen dan ben je helemaal goedkoop uit. Wat biologisch filtermateriaal erbij en je bent in de basis klaar!

Zelf neem ik deze matten voor in mijn filters te knippen:
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... ken/197673

Ik heb zelf 2 Eheim Pro 2075 filters staan waar standaard zwarte buisjes bijzitten. Nu heb ik de zwarte buisjes van beide filters nooit in gebruik genomen omdat ik gebruik maak van Siporax en ook het Siporax van mijn oude filter in het nieuwe heb gedaan om zo de bacteriën die ik had te behouden toen ik naar een grotere bak ging.

Die zwarte buisjes mag je eventueel zo van me hebben tegen verzendkosten hoor!

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 12-12-2011 10:40

@ Sanne, daarom vraag ik nu maar gewoon alles, ik heb zoveel verschillende dingen gelezen dat ik nu alleen nog maar firsthand ervaringen wil!

@Pat, heel graag! Mag ik je daar donderdagavond/vrijdag over PMen? Dan weet ik precies wat er bij zit en wat ik nog nodig heb. Dankjewel voor het aanbod!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-12-2011 16:01

Hier in alle filters: Spons, Siporax, spons, witte watten. Meer niet, werkt prima.
Schoonmaken gebeurt bij alle filter hooguit 2x per jaar.
Ik vervang wel altijd de witte watten voor nieuwe en de sponsen spoel ik uit onder de kraan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie