lucht met stroom in blazen

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

lucht met stroom in blazen

Bericht door christa41 » 21-12-2011 18:52

hallo, sinds vandaag heb ik een nieuw pompje (sponsfiltertje) geplaatst voor de beluchting. er zit een pijpje bij geleverd met gaatjes er in. net zoals bij de eheim, maar dan kleiner. en inderdaad blaast het een prachtig gordijn van zeer fijne belletjes langs de zijwand. boven op het water komen zeer fijne belletjes te drijven en eigenlijk is de hele bak gevuld met zeer fijne belletjes. het pompje staat niet te hard maar de belletjes zijn erg fijn en zweven een poosje door het water. nou vraag ik me af, kan dit kwaad voor de vissen?
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-12-2011 19:31

Nee. Alleen wanneer de belletjes te lang heel aan het wateroppervlak blijven drijven geeft dit aan dat het water te zwaar vervuild is.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 21-12-2011 19:42

ik heb vanmiddag 80% ververst omdat de bak nieuw is met een hoge bezetting, dus daar ligt het niet aan. tevens heb ik het pompje verplaatst naar vlak achter de uitstroom van het filter. de belletjes worden als het ware met de stroom mee geblazen. de belletjes aan het oppervlak zijn weg en de grotere belletjes stijgen halverwege de bak op naar de oppervlakte. het betreft de pomp aqua-flow 100 van super fish. er zit alleen een spons in. mijn idee is om de spons als het pompje in capaciteit verminderd, alleen een keer in het aquarium water uit te knijpen. vlak voor het verversen. zo is hij onderdeel van het bioloog (na verloop van tijd) en ben ik bij een onverhoopte te grote schoonmaak niet al mijn bacterien kwijt. :D
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-12-2011 19:46

Ik neem aan in oud aquariumwater uitknijpen en niet in de bak zelf?
Anders kan dat best nog eens problemen gaan geven..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 21-12-2011 19:48

woops. you got me :D daar zeg je me wat. heel niet aan gedacht haha. thank you
live isn't all gold. at least my fish are

Plaats reactie