sjonge wat een rotzooi

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

sjonge wat een rotzooi

Bericht door christa41 » 25-12-2011 19:17

mijn vissen maken met zijn allen nogal een rotzooi, ik word gek van het zweefvuil. verschillende filter inrichtingen helpen ook al niks. wat een rommel makers zeg. nu had ik het idee om alleen te filteren over watten en dan maar gewoon elke 2 dagen de helft te verversen. wat is jullie idee?
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-12-2011 21:21

Alleen watten kunnen nooit een stabiele bacteriecultuur huisvesten.
En jij zit op het moment met een overbezetting (daar ben je je van bewust), dus zweefvuil is te verwachten.
De enige oplossing om dit tegen te gaan is om een zware filterinstallatie aan te sluiten.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 26-12-2011 09:26

dan vraag ik me toch af hoe mensen zonder filter dat doen met elke 3 dagen 80% verversen
live isn't all gold. at least my fish are

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-12-2011 10:00

Ik heb ook een bak in de woonkamer met zwaar overbevolking.
Maar ik krijg mijn vissen wel gezond en goed. Een meterbak met misschien wel 20 grote tot middel grote vissen.
Het is ook de kunst om een eigen manier te vinden hoe je je vissen houd. Maar ook deze is een verkoopbak.
Dus heel lang zullen ze hier niet blijven. O ja ook hier zit geen filter erop, alleen een luchtsteentje.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-12-2011 17:28

Ik heb hier een bak zonder filter waar ik alleen 100% waterwissels op uitvoer.
Maar in dat geval moet je er goed op letten dat je geen overbezetting hebt.
Als je toch met overbezetting werkt zoals in verkoopbakken, dan wordt er dagelijks een groot deel water ververst.

Elke 3 dagen 80% of elke 4 dagen 100%, of elke dag 20% en eind van de week 100%...
Dat zijn allemaal richtlijnen. Dit kan je niet klakkeloos toepassen zonder naar de bak te kijken.
Als je meer voert, ander voer gebruikt, andere temperatuur, andere kweekvariant, etc. dat speelt allemaal een rol.
Elke bak en elke vis is anders. Je kan geen 2 bakken identiek houden en identieke resultaten creëren.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie