Microscoop?

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 26-01-2012 12:48

Haha.. ja zo ongeveer.. al weet weet ik wel het verschil tussen een slak en eencellige parasiet hoor (helemaal als je die slak 600x vergroot :P)

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 26-01-2012 12:52

Haha goed geformuleerd Bash, ik kan er mij zo ook wel iets bij voorstellen :D
Het is allesinds handig dat je vriendin er zoveel vanaf weet!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 26-01-2012 13:55

:lol:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 26-01-2012 14:28

Hehehe :lol: Nou ik ben in een Lfs geweest die een microscoop hadden en waarvan wij dachten dat ze wisten waar ze het over hadden. Wij hadden rare beestjes in de bak zitten waarvan we niet zeker wisten of het karperluis was. Dus wij zo'n ding eruit gevist en ermee naar de Lfs gegaan. Die man bekijkt hem onder de microscoop en heeft hem me zelfs laten zien. Het zag eruit als een rond bolletje met een bewegend staartje en 2 klauwen.

'Ja', zei die man, 'Dat is een nieuwe variant karperluis! Die komen uit japan wel eens aanwaaien'. Wij waren helemaal in de veronderstelling dat hij wist waar hij het over had dus we namen meteen een wormen kuur mee. Wat blijkt achteraf... het waren slakjes.. -_________-''

Zsjonnie heeft ons nog helpen zoeken naar foto's van karperluis en waar vond ik het beestje uiteindelijk... juist in de slakkenafdeling. Het was een heel plat slakje wat eruit ziet alsof het in een cocon leeft en als je van de zijkant kijkt ziet het eruit als een piramide.

Dus vandaar ook mijn interesse in een microscoop omdat ik die lui gewoon echt niet vertrouw en ik nu naar een koi doktor ga in panningen met de vissen. Maar als er haast bij is dan is die man te ver weg.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 26-01-2012 15:28

Ik vind het ook een fijn idee om af en toe een afstrijkje te kunnen maken van de vissen die in mijn vijver zitten..

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-01-2012 15:54

Haha, Bash parasiet op de karperluis en sommige wormen na kan je niet met je ogen zien.


Opzich is het ook niet super moeilijk.

Ik ga kijken wanneer ik tijd heb om wat foto's te plaatsen van parasieten en de medicatie hiervan.
Misschien wel handig voor sommige.

:D

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 26-01-2012 17:38

@Dino: Ja door de microscoop bedoel ik dan, daar had ik het door gezien. Maar ik wist toen niks af van parasieten dus ik vertrouwde die gek ook nog :lol: Het leuke was ook nog dat ik zsjonnie probeerde uit te leggen wat ik nou had gezien en hij snapte er ook niks van :lol: nee logisch als het geen karperluis is!
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-01-2012 18:44

Jawel, maar zeg dan niks, als je niet weet wat het is.
Je gaat toch niet zomaar wat roepen en zeggen dat het een nieuwe karperluis is uit Japan?

Wat ook raar is van deze persoon, is dat hij een wormenkuur had meegegeven aan jullie.
Je weet niet eens wat het is en dan adviseer hij jullie zomaar wat aan. :oops:
Voor hetzelfde geld dat de vissen hierop niet goed op reageren, dan ben je nog verder van huis.

Wel komisch. :D Maar niet goed voor de vissen.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 26-01-2012 19:43

Nee vertel mij wat...want het enige wat eigenlijk mis was, was slechte waterwaardes :? Maar hem vragen we dus ook niks meer, ik haal er alleen saki hikari voer (nouja de laatste keer niet want dat kwam van jou ^^) en hopelijk straks met korting wat planten aangezien ze een tekort hebben aan vuurgarnalen :roll: ochja we zullen wel zien.

Het is ook heel gevaarlijk wat die man doet maar dat doen ze allemaal daar. Er is niemand die verstand heeft van vissen en het zijn zelfs nog koi importeurs :s maar goed voor mij betekent het dat ik naar een koi doktor ga die er wel verstand van heeft totdat ik zelf een microscoop heb staan ^_^
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-01-2012 20:20

Ben je weleens geweest bij mij? Zeg me niks eerlijk gezegt. :(

Of had ik het eerst opgestuurd het voer?

Plaats reactie