Welk filter

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Welk filter

Bericht door Goud » 26-01-2012 19:55

Kan nog geen url posten maar wil op zooplus een extern filter kopen. Ga morgen een Dubai 100 bak aanschaffen (geloof 190 liter). Moet ik dan de JBL tot 200 liter nemen de E701 of een stap groter tot 300 liter? Ze zijn nu in de aanbieding namelijk. Is dit een goed filter? Wil er 3 sluiers in gaan houden is dit goed of zijn 2 beter?

De hobby is nieuw voor mij vroeger wel gewone goudvissen gehad maar nooit professioneel aangepakt :?

Groeten Yvette


(Bericht aangepast door ZSjonnie: Titel verbeterd)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2012 20:10

Als eerste: Kan je je nog even voorstellen in wie is wie, dan weten we een beetje tegen wie we praten.

Je moet niet kijken naar voor hoeveel liter het filter bedoeld is. Dat is berekend op tropische bakken.
Goudvissen vervuilen veel meer en hebben een veel grotere filtercapaciteit nodig.
Ik zou zelf minimaal de E901 aanraden bij een '200' liter aquarium.

Ik zou 2 vissen houden zodat ze lekker de ruimte hebben.
Dat bespaard jou ook weer onderhoud.
Zeker als je wat grotere varianten wil houden als Oranda's of Ryukins.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 26-01-2012 20:11

Heb ik toevallig net gedaan :oops:

Ok duidelijk dan worden het er twee. Wil ze niet tekort doen. Zit zelf te denken aan de gewone sluierstaart.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2012 20:14

Hehe, ik zag het. Beschouw het maar als niet getypt ^_^
Gewone sluierstaart, als in Fantail?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-01-2012 20:15

Als je een bak heb van 190 liter kan je daar 3 vissen erin doen.

De gewone goudvis zou ik niet houden in een aquarium, mits ze straks naar een vijver kunnen.

Ik zelf ben meer een superfish en eheim fan. Mocht er ooit iets kapot gaan qua onderdelen van eheim kan je dit gewoon bestellen. Dit hebben ze al 25 jaar ofzo bewezen. Superfish is zeer goedkoop in aanschaf en voor dat geld zijn het goede filters. Ze zijn stil, zuinig en er zit 2 jaar garantie erop.

Ik zelf importeer ik zelf sluiers, mocht je intresse hebben hoor ik het graag? Ook verkoop ik superfish filters. :D
Mocht je intresse hebben hoor ik het graag.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 26-01-2012 20:19

ZSjonnie schreef:Hehe, ik zag het. Beschouw het maar als niet getypt ^_^
Gewone sluierstaart, als in Fantail?
Geen idee :oops: of ze faintail heten. De gewone die je in de dierenwinkel hebt in allerlei kleuren. :oops:

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 26-01-2012 20:22

FancyGoldfish schreef:Als je een bak heb van 190 liter kan je daar 3 vissen erin doen.

De gewone goudvis zou ik niet houden in een aquarium, mits ze straks naar een vijver kunnen.

Ik zelf ben meer een superfish en eheim fan. Mocht er ooit iets kapot gaan qua onderdelen van eheim kan je dit gewoon bestellen. Dit hebben ze al 25 jaar ofzo bewezen. Superfish is zeer goedkoop in aanschaf en voor dat geld zijn het goede filters. Ze zijn stil, zuinig en er zit 2 jaar garantie erop.

Ik zelf importeer ik zelf sluiers, mocht je intresse hebben hoor ik het graag? Ook verkoop ik superfish filters. :D
Mocht je intresse hebben hoor ik het graag.
Dank je houd het in gedachte. Heb al 2 'kneusjes' op het oog die ik kan overnemen van iemand. Zitten heel klein (geloof 20 liter ofzo). Maar weet nog niet zeker of ik het aandurf maar vind het ook zo sneu ze te laten zitten.

Heb hiervoor een gewone goudvis gehad. Had die alleen in een 60 liter bak :oops: maar heb hem vorig jaar naar iemand gebracht die een grote bak had met 2 komeetsoortgenoten. Van de zomer gaat hij daar de vijver in als het goed is. Hij was 12 cm als hij niet groter was maar vond het zo sneu dat ik hem geen goed thuis kon bieden dus daarom heb ik hem herplaatst. Mis hem wel een beetje stom he.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2012 20:26

Dat zijn meestal slechte kwaliteit Ryukins.
Maar sommige daarvan kunnen alsnog erg mooi uitgroeien.
Moet je maar eens naar Ukkie van Mirasja kijken en Bash van Bash. ;)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 26-01-2012 20:31

ZSjonnie schreef:Dat zijn meestal slechte kwaliteit Ryukins.
Maar sommige daarvan kunnen alsnog erg mooi uitgroeien.
Moet je maar eens naar Ukkie van Mirasja kijken en Bash van Bash. ;)
Ok dus het kunnen stiekem pareltjes in wording zijn? 8)

Zit alleen te twijfelen wat te doen. Heb nu een fluval 46 liter bak staan. Die staat bijna opgestart klaar. Wou er rasbora's in gaan houden. Maar nu ik besloten heb toch mijn droom de grote koudwater bak te gaan zal ik ze dan alvast ophalen en dan in de fluval zetten todat de nieuwe bak er is en opgestart? Ze zitten daar in geloof ik 20 liter met zijn 2-en. Heb alleen de foto gezien vandaar.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2012 20:35

Dat maandje gaat niet veel verschil meer uitmaken..
Als jij ze nu in de alsnog te kleine bak plaatst, krijg jij er gigantisch veel onderhoud aan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie