Goedkope externe filters

Filters, thermostaten, verlichting, etc. [leden]
Plaats reactie
Gast

Goedkope externe filters

Bericht door Gast » 01-07-2012 16:49

Ik kwam deze twee filters tegen:
http://www.rowavijverproducten.nl/a-222 ... 1000-liter

http://www.rowavijverproducten.nl/a-226 ... riumfilter

erg goedkoop, maar zijn ze ook betrouwbaar :roll:
Ik zit erover na te denken om er een aan te schaffen.
(die sun sun verbruikt wel veel stroom volgens mij(55 watt) :o )

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-07-2012 16:53

Ik ken het product niet.. het kan misschien wel betrouwbaar zijn, maar er zal wel een reden zijn waarom deze goedkoper zijn.
Misschien maken ze meer lawaai of is het materiaal waaruit de filter is gemaakt minder kwalitatief.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2012 16:56

die jebao is heel stil schijnt het, maar bij die sun sun willen ze er niet over praten haha :P

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 01-07-2012 19:24

Ik heb over de jebao een stukje geschreven (paar topics naar onder :D )
hij is redelijk stil,maar ik zou hem bijvoorbeeld niet op mijn slaapkamer willen (ben ik daar ook wel een zeur in,ik moet het echt muisstil hebben)
over de sunsun zou je visje kunnen vragen,zij heeft er een tijdje geleden ook 1 gekocht.
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 01-07-2012 23:19

Hier ben ik al! :lol: Ik heb inderdaad die Sunsun. Op zich een goed filter, maar nu ik hem langere tijd heb draaien, merk ik wel dat hij niet zo'n heel groot vermogen heeft. Bovendien slibt hij erg snel dicht wat ook de doorstroom niet ten goede komt. Als ik de uitstroom vergelijk met mijn eheim die aan de andere kant van de bak staat, spuit die eheim bijna de hele bak over op vol vermogen, en siepelt er uit de sunsun maar een klein z**kstraaltje... Niet heel krachtig dus. Voor een kleiner aquarium zou hij perfect zijn, dus ik ga hem er weer vanaf halen en bewaren voor de q-bak. Voor mijn grote aquarium heb ik net een eheim classic extra erbij besteld.

Ik merkte bijvoorbeeld de afgelopen week, toen mijn e-heim uitgevallen was, en de bak dus volledig op de sunsun draaide, dat het gehalte aan zweefvuil enorm toenam en ook het water een stuk troebeler werd. Nu draait de e-heim weer volledig mee en is het zweefvuil nagenoeg verdwenen. Dat geeft toch te denken. Als filter voor erbij is hij redelijk (muisstil, dat wel), maar als hoofdfilter vind ik hem niet geschikt.

Plaats reactie