Hoe krijg je vissen tot paaien en kweek klaar? (voeding, temperatuur, etc)

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Plaats reactie
HuubbD
Lid FGF
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-12-2011 13:10

Hoe krijg je vissen tot paaien en kweek klaar? (voeding, temperatuur, etc)

Bericht door HuubbD » 16-09-2020 16:50

Hi Allemaal,

Ik heb sinds een aantal jaar weer een aquarium met fancy goudvissen en ik wil hier graag eens mee gaan kweken. Er zijn een aantal 'spontane' pogingen geweest waarbij ik bijvoorbeeld een eitje op een plantje zag en het aparte zette. Helaas heeft dit nog niet geleidt toch een goede opkweek.

Nu ben ik erg geïnteresseerd in hoe goudvissen weer kweekklaar kunnen worden. Ik weet dat temparatuur en voeding hier een belangrijke rol in speelt.
Ik geef ze zelf veel rode muggenlarven en soms een mix van tropische vissen voer. (diepvries) met korreltjes van hikari en tetra.
Ook weet ik dat de vissen sochtends bij zonsopgang het meest actief zijn en meeste kans hebben om dan te gaan paaien.

Wat is jullie beleving hiermee? Hebben jullie tips of een ritme wat jullie gebruiken om de vissen kweekklaar te maken?
Verder heb ik ook gelezen over handspawning, maar hier heb ik ook nog geen succes in gehad. De vissen moeten natuurlijk wel 'paaidrang' hebben.
Verder heb ik de topic over kweken gelezen, hier staat echter niet iets in over waar ik nu opzoek naar ben.

Alvast bedankt!
blub, i'm a goldfish!

Plaats reactie