Eitjes van Caedes

Je eigen kweekverslag,verhalen,tips en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 23-11-2011 23:19

ohja en nog wat... als je afvraagt hoe die aziaten hun vissen binnen een paar maanden giga groot krijgen heb ik een kort antwoord: geen idee! Waarschijnlijk voeren die niet 1 a 2x per dag maar 10x per dag :roll:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-11-2011 23:25

Volgens mij valt dat wel mee.. Guppie was ook 15cm met 6 maanden..
En Ryukins zijn dan een van de langzaamste groeiers.
Er zijn wel kwekers die anaboletroep e.d. door het voer gooien, dus die vissen zullen wel iets groter zijn.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 23-11-2011 23:41

Okey tnx. Wat filtering en stroming betreft ga ik denk ik ZSjonnie volgen, ben ook van mening dat de sterksten moeten overleven.

ZSjonnie wat voer jij ze dan zoal?

Is het misschien geen idee om dan eieren te koken en het eiwit in hele kleine stukjes te snijden en dat te mengen met water?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-11-2011 23:52

Houdt wel rekening met het moment dat ze hun zwemblaas vullen.
Ik heb hier geen rekening mee gehouden en de enige vis die ik heb gehouden heeft een balansprobleem.
Dus wie weet komt het wel doordat haar zwemblaas niet goed gevuld is...

Wat ik voerde... Goeie vraag :lol:
Het is best wel een tijdje terug.
Ik ben begonnen met eigeel. Ik gebruikte doperwten, iets van stofvoer voor babyvissen.
Daarna ook fijngestampt granulaat, vlokken, algentabletjes en groentes.
Rode muggenlarven heb ik ook gevoerd, maar verder niks levends.
Ik denk dat dit het zo een beetje was...
Volgende keer ga ik wel veel meer focussen op levend voer.

Ik denk niet dat je het eiwit zo klein kan krijgen dat ze dit vanaf het begin al kunnen opnemen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 25-11-2011 10:42

De eitjes zijn uitgekomen! ben nu zelf niet thuis, huisgenootje heeft ze gespot. Volgens hem zijn het er minimaal 40 dus waarschijnlijk nog een stuk meer.

Nu even van 11 tot 1 werkgroep en dan snel een uurtje naar huis racen voor de volgende werkgroep begint :)

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2011 10:48

Foto's!! :)

40 zijn er erg veel! :) Maar niet abnormaal. Meer als de helft zal wel afvallen. De sterkste zullen het overleven.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 25-11-2011 10:50

fotos komen over iets meer dan 2 uur, dan ben ik even thuis. heb nu 1 heel vage foto doorgewhatsapptgekregen maar is vrij weinig op te xien en uploaden via telefoon kosg nu evwn teveel moeite

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 25-11-2011 10:58

We kunnen nog wel twee uur wachten hoor :wink:

Caedes
Lid FGF
Berichten: 199
Lid geworden op: 31-10-2011 14:34

Bericht door Caedes » 25-11-2011 13:40

Nou ze zijn echt uit, bijna allemaal :) Het zijn er echt een stuk meer dan 40, denk eerder een stuk of 200. Ze zijn ook al allemaal helemaal los en sommigen zwemmen echt al een beetje rond. De pomp zorg niet voor al te veel stroming want er zijn er nu al een paar die met wat moeite er bijna tegenin kunnen zwemmen en ze kunnen prima aan de oppervlakte op 1 plaats blijven hangen. Wat ik wel gek vind is dat ik helemaal niet zie dat ze bezig zijn met hun eierschaal opeten, het lijkt alsof ze die al op hebben.. Is dit normaal en zou ik nu al moeten beginnen met voeren?

Foto's maken is best wel moeilijk maar hier een kleine (slechte) impressie

Hier zitten er een paar op het raam:
Afbeelding

De wazige stukjes in het aquarium zijn een paar visjes:
Afbeelding

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 25-11-2011 13:43

het is ook niet zo dat ze het eitje/schaaltje opeten waar ze uit zijn gekomen! Ze hebben een verdikking aan de buik als je heel goed kijkt, dat is een dooierzak, daar kunnen ze de eerste dagen op teren totdat ze actiever beginnen te zwemmen en gaan zoeken naar eten. Ik heb in het subforum kweken een heel fotoverslag gepost tot en met 13 dagen oud! en 1 foto van 29 dagen!
Afbeelding

Plaats reactie